کد خبر: 938632
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
رئیس‌جمهور روسیه برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) تلویحاً از چینی‌ها هم خواست که به این پیمان ملحق شوند.
رئیس‌جمهور روسیه برای حفظ پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) تلویحاً از چینی‌ها هم خواست که به این پیمان ملحق شوند.
ولادیمیر پوتین دیروز در سخنرانی خود در جلسه فرماندهان ارشد وزارت دفاع روسیه گفت، اگر واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) خارج شود، اقداماتی برای دفاع از امنیت مسکو اتخاذ خواهد شد و البته این را هم تأکید کرد که خروج واشنگتن از این پیمان امنیت بین‌المللی را برهم خواهد زد. پوتین با اشاره به اینکه توان سه‌گانه هسته‌ای روسیه به شکل قابل‌توجهی تقویت شده است، افزود: مأموریت اصلی نیرو‌های مسلح روسیه در سال آینده، تقویت توان سه‌گانه هسته‌ای است. پوتین که در جلسه بزرگ هیئت مدیره وزارت دفاع سخن می‌گفت، مسائل اولویت‌دار برای ارتش روسیه در سال ۲۰۱۹ را تشریح کرد، از جمله تقویت قدرت بالقوه نظامی نیرو‌های استراتژیک هسته‌ای، تولید زنجیره‌ای و تحویل سامانه راکتی «آوانگارد» به ارتش، ارتقای کیفیت آمادگی نظامی و عملیاتی و مسائلی از این است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، ماه گذشته بدون ارائه هیچ سندی، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم کرد و گفت: در صورتی که روسیه و چین با یک پیمان جدید موافقت نکنند، امریکا به زودی از آن خارج خواهد شد. در حالی که امریکا اولتیماتومی ۶۰ روزه به روس‌ها داده، پوتین خروج امریکا از INF را باعث وخامت امنیت بین‌المللی خواند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا، یکی از مهم‌ترین دلایل خروج امریکا از INF را به چین نسبت داده که با داشتن موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تا کنون عضو این پیمان نشده است. پوتین با اشاره به این موضع امریکا، بدون نام بردن از چین، گفت: «بله این درست است. این پیمان مشکلات مشخصی دارد و کشور‌های دیگری که موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد دارند، عضو آن نیستند. اما چه چیزی مانع این می‌شود که با آن‌ها بر سر توافق فعلی گفت‌وگو کنیم یا بر سر پارامتر‌های یک توافق جدید بحث نکنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار