کد خبر: 938542
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
با حضورر مسئولین استانی و محلی انجام شد:
مرکز نیکوکاری جلوه کرامت با مشارکت بخش خصوصی در سطح بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.
محمدرضا عباسی

مرکز نیکوکاری جلوه کرامت با مشارکت بخش خصوصی در سطح بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با حضور قائم مقام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افتتاح شد.

 این مرکز نیکوکاری که به عنوان پنجاه و نهمین مرکز نیکوکاری استان تهران از آن یاد می‌شود به عنوان یک نهاد قانونی با استفاده از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی در جهت ارائه خدمات و حمایت از خانواده‌های محروم جامعه با اخذ مجوز رسمی از کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرده است .

کریم محمودی قائم مقام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: بحث فقط مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و در تمامی کشورهای دنیا در تمامی عرصه ها وجود داشته و در کشور ما هم علیرغم اقدامات انجام شده شاهد وجود فقر در بخش‌های مختلف از جامعه هستیم.

 وی با بیان اینکه احساس فقر در جامعه زیاد است بیان کرد: همه فکر می‌کنند چون کمیته امداد امام خمینی (ره)تشکیل شده فقر در جامعه به وجود آمده در حالی که فقر در جاهای دیگر بیش از کمیته امداد است و فقط خروجی آنها به کمیته امداد وارد می‌شود.

 محمودی با اشاره به اهداف تاسیس مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان اسلامشهر گفت: در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت مردم در امور خیر نیز به منظور چابک سازی بدنه دولت و کمیته امداد و همچنین با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات سازمانی عدم پاسخگو بودن به نیازهای محرومین و با توجه به تخصیص اعتبارات ناچیز دولتی مراکز نیکوکاری در سطح استان تهران راه اندازی شده است .

وی تأکید کرد : توسعه فعالیت های کمیته امداد و ترویج فرهنگ حسنه اسلامی در راستای سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ کمیته امداد از دیگر اهداف تاسیس مراکز خیریه نیکوکاری توسط بخش خصوصی است.

 این مقام مسئول با اشاره به وظایف تعیین شده برای مراکز نیکوکاری در بخش خصوصی افزود: جمع آوری و توزیع بهتر کمک های مردمی در منطقه، تقاضا محوری کردن کمکها نه عرصه محوری و خدمت به موقع به نیازمندان و حذف بروکراسی اداری از مهمترین وظایفی است که انتظار می رود توسط بخش خصوصی در این مراکز صورت گیرد.

 محمودی با تاکید بر اینکه مردم سرمایه اصلی نظام هستند و بهتر از مسئولین هم فکر می کنند و هم عمل می نمایند،خاطرنشان کرد : ایجاد هم افزایی بین مراکز نیکوکاری و خیریه در جهت خدمات رسانی مطلوب تر به گروه های هدف در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری و رفع فقر و محرومیت و شناسایی نیازمندان واقعی از دیگر ویژگی‌های راه اندازی این مراکز نیکوکاری است که با مشارکت مستقیم خیرین تاسیس می شود.

 قابل ذکر است که مرکز نیکوکاری جلوه کرامت با اخذ مجوز از کمیته امداد امام خمینی(ره)و با مدیریت مصطفی جلوه دار به عنوان نخستین مرکز نیکوکاری بخش خصوصی در سطح شهرستان اسلامشهر و در شهر چهاردانگه افتتاح و راه اندازی شده تا با جمع آوری کمک های خیرین نسبت به خدمات رسانی به محرومین این منطقه و رفع نیازمندی های آنان فعالیت نماید.

خیرین و علاقمندان  به مشارکت  در انجام امور خیر و همچنین نیازمندان  جهت بهره مندی از خدمات مرکز نیکوکاری جلوه می توانند به نشانی این مرکز واقع درشهر چهاردانگه ، برزگراه آیت اله سعیدی روبروی شهرک صنعتی چهاردانگه ، طبقه فوقانی  نمایندگی ایران خودرو  و سفره خانه شاهنامه مراجعه  نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر