کد خبر: 938503
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
معاون وزیر کشور اعلام کرد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در انتظار تأیید شورای نگهبان است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در انتظار تأیید شورای نگهبان است.
مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در قالب بازآفرینی شهری، حمل‌ونقل عمومی و ارتقای آن داریم، گفت: توجه ویژه و سیاست کلان وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، انسان محورکردن شهر‌ها و پیاده‌رو‌کردن هسته مرکزی شهر است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این عرصه آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اقداماتی در حوزه حمل‌ونقل انجام شده است، تصریح کرد: متأسفانه بیش از ۵۰درصد ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری در کشور فرسوده است و باید حرکت جدی در این زمینه داشته باشیم. خوشبختانه سازمان شهرداری‌ها با توجه به دغدغه‌ای که اخیراً داشته در بخش نوسازی این ناوگان فعالیت‌های خوبی انجام داده و تلاش‌مان بر این بوده که ورود اتوبوس‌های جدید در کنار نوسازی ناوگان انجام شود تا ناوگان جدید شده و به نوعی پویا و با نشاط شود.
جمالی با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل ریلی ۱۰۷هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل ریلی داریم، افزود: تمام تلاش‌مان بر این است که شهرهایمان را تبدیل به شهر‌های آرام و سبز کنیم که تعدد خودرو‌های شهری در آن کم است و این موضوع عنایت ویژ‌ه‌ای از همشهریان و هم‌میهنان را می‌طلبد؛ زیرا بحث آلودگی هوا و کم‌شدن ترافیک بحثی نیست که فقط مختص به یک دستگاه باشد بلکه نیازمند هم‌افزایی چندین دستگاه است.
به گفته معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور «خوشبختانه این موضوع در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و تمام تلاش‌مان بر این بود که به‌صورت تسهیلات یا اوراق مشارکت این موضوع انجام شود، در حقیقت تلاش کردیم بستر این موضوع آمده شود؛ به طوری که به چندین شهر در قالب اوراق مشارکت کمک می‌کنیم که ناوگان را تجهیز و حتی خطوط بی‌آر‌تی را راه‌اندازی کنند، ولی برای سال آینده هم این موضوع را پیش‌بینی خواهیم کرد.»
جمالی‌نژاد اضافه کرد: درخصوص تاکسی با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و لوازم تاکسی، اتحادیه تاکسیرانی و سازمان شهرداری‌ها تلاش کرده این لوازم با قیمت مناسب برای رانندگان تهیه و در اختیارشان قرار گیرد.
فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تسریع خواهیم بخشید و درخصوص ناوگان درون‌شهری و به ویژه اتوبوس‌های درون‌شهری قرارداد‌هایی را پیگیری می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار