کد خبر: 938273
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: بحث ایلی سو بزرگ‌ترین دغدغه ما در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است، متولی «ایلی‌سو» شهرداری تبریز است.

حمید قاسمی در دیدار با جمعی از اهالی منطقه قراملک تبریز اظهار داشت: منطقه غرب تبریز یک منطقه صنعتی است و از گذشته صنایع بزرگ کشور در این منطقه مستقر شده‌اند و برای برخی واحدهای بزرگی که آلایندگی دارند برنامه‌ریزی لازم شده است تا با اجرای طرح‌های زیست محیطی بین 6 ماه تا یک‌سال آینده آلودگی‌های موجود رفع شود.

وی افزود: بعضی مواقع به علت‌های فنی برخی واحدهای بزرگ صنعتی ممکن است در ساعاتی ایجاد آلودگی کنند که مورد آخر مربوط شرکت پالایش نفت تبریز بود که به علت مشکل فنی در یکی از واحدها بوی نامطبوعی ایجاد شده بود که در کمترین زمان رفع شد.

این مقام مسوول ادامه داد: بحث ایلی‌سو بزرگ‌ترین دغدغه ما در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است، متولی ایلی‌سو شهرداری تبریز است و به دلیل اینکه در بعضی مناطق تبریز شبکه فاضلاب کامل نیست، فاضلاب خانگی وارد ایلی‌سو می‌شود که شرکت آب و فاضلاب استان برای تکمیل شبکه فاضلاب در تبریز برنامه‌ریزی کرده است.

قاسمی گفت: شهرداری تبریز برای لایروبی کانال ایلی‌سو تا یک هفته آینده اقدام خواهد کرد و در بحث شبکه فاضلاب تبریز هم پیشرفت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: در بحث مشکل بوی بد شرکت ایران مایه، واحد مربوطه اقداماتی برای کاهش بوی واحد انجام داده ولی کافی نیست و اداره‌کل حفاظت محیط زیست از همه ابزارهای قانونی برای رفع مشکلات زیست محیطی واحدهای دارای مشکل کوتاهی نمی‌کند و مطمئن باشید ما دغدغه بیشتری از شما در رابطه با رفع مشکلات برخی صنایع آلاینده داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر