کد خبر: 938259
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی استان، گفت: خط راه آهن بستان آباد - سراب در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد و به جد پیگیر آن هستیم.

محمدرضا پورمحمدی  در حاشیه بازدید از پروژه طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب اظهار داشت: مطالعات راه آهن بستان آباد- سراب - اردبیل به اتمام رسیده و امیدواریم با مشخص شدن پیمانکار احداث آن به زودی آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه رشد جمعیت سراب منفی است، افزود: توسعه همه جانبه زیرساخت های شهرستان از جمله در بخش های اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله راهکارهای مقابله با افزایش مهاجرت و ترغیب مردم به ایجاد کسب و کار فعالیت در این شهر است.
پورمحمدی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای توسعه در این شهرستان فراهم است، گفت: نیمه شرقی آذربایجان شرقی عاری از صنایع بزرگ است که باید برای ایجاد صنایع پایه و بزرگ در این منطقه به دنبال جذب سرمایه گذار بود.
وی اظهار داشت: هر صنعت پایه مجموعه ای از صنایع پایین دستی و فعالیت های غیر پایه ایجاد می کند که تاثیربسزایی در تولید ثروت در منطقه خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه تاکید دولت تدبیر و امید بر بهره برداری از منابع و معادن است، افزود : طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت که کار مطالعاتی آن سال 1361 اغاز شده و چندین سال معطل ماندهاست، باید هر چه زود تر اجرایی شود.
وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی کارخانه نفلین سینیت سراب مهیاست، تاکید کرد: با همکاری مجموعه دستگاه های ذیربط تمهیداتی فراهم می شود تا کارخانه از طریق مناقصه و پیدا کردن سرمایه گذار آغاز به فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای شتاب بخشی طرح تولید این پروژه انجام شده است، اضافه کرد: کارخانه تولید آلومینا از نفلن سینیت ظرفیت اشتغال بالای 10 هزار نفر را دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر