کد خبر: 938221
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام خبر داد:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام از توسعه و ایجاد مراکز فنی و حرفه ای در شهرهای بدره و چوار خبر داد.
 

 

رضا نصری  اظهار داشت: در مرحله اول تسهیلات اشتغال روستایی ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام اختصاص پیدا کرد که با جذب ۱۰۰ درصدی آن مواجه شدیم.

وی افزود: افرادی که این تسهیلات را دریافت کردند موظف هستند که مهارت خود را به بانک ها و موسساتی که مجوز ارائه می دهند.

نصری تصریح کرد: این افراد به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کنند و در حوزه های مهارتی تایید صلاحیت شوند تاکنون نیز تعداد زیادی از این متقاضیان  مراجعه و بحث آموزش در این راستا برای این افراد پیش بینی شده است.

اشتغال برای معتادان بهبود یافته

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام ادامه داد: همچنین در بحث معتادان بهبود یافته تفاهمنامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر را داریم که بر این اساس برای معتادان بهبود یافته و نیز خانواده های این افراد آموزش های متعددی در نظر گرفته شده است، در بحث اشتغال این افراد نیز با توجه به مشکلاتی که این افراد دارند تسهیلات بسیار خوبی به این افراد ارائه می شود.

وی ادامه داد: در حدود ۴۰۰ نفر معتاد بهبود یافته در سطح استان داریم، برهمین اساس رایزنی های با سرمایه گذاران متعددی داشتیم که خوشبختانه طی دعوت از یکی از سرمایه گذاران به استان که تمام کارگران این شرکت معتادان بهبود یافته از اعتیاد هستند قول مساعدت دادند که با توجه به شرایط استان و امکانات که در اختیار آنها قرار دهیم شعبه ای را در استان اجرا کند و با اشتغال حداقل ۲۰۰ نفر برای این افراد برنامه ریزی دارند.

توسعه مراکز فنی و حرفه ای استان

وی افزود: در برنامه های آتی فنی و حرفه ای استان با حداقل امکاناتی که در اختیار داشتیم و با توجه به نیاز و حقی که مردم شهر چوار داشتند مرکز آموزش فنی و حرفه ای این بخش راه اندازی شد و هم اکنون ۸هشت رشته آموزشی در این مرکز در حال آموزشاست که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است.

وی گفت: همچنین برنامه داریم که تا پایان سال نیز در شهرستان بدره نیز مرکز فنی و حرفه ای راه اندازی کنیم، ادامه فاز دوم مرکز سرابله به صورت تخصصی و فاز دوم مرکز ملکشاهی جزو برنامه های آتی ما است که با راه اندازی این مراکز بتوانیم با فعالیت رشته های بیشتری در سطح استان باشیم.

 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر