کد خبر: 938143
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
عضو شورای شهر تبریز:
عضو شورای شهر تبریز گفت: آنچه در آسفالت ریزی در معابر و خیابان‌ها توسط شهرداری انجام شده است، جایی را برای دفاع باقی نمی‌گذارد.

عبدالله تقی‌پور در  نشست کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر که برای بررسی پروژه‌های آسفالت‌ریزی شهردار تبریز تشکیل یافته بود، ضمن ابراز تاسف از اینکه همچنان مدیریت جامعی بر پروژه‌های آسفالت‌ریزی حاکم نیست، اظهار داشت: آنچه در آسفالت ریزی در معابر و خیابان‌ها توسط شهرداری انجام شده است، جایی را برای دفاع باقی نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت علمی و کارشناسی در همه مراحل آسفالت‌ریزی، خاطرنشان کرد: تعهد پیمانکار با تحویل پروژه پایان نمی‌یابد و اگر در جایی سوء مدیریت صورت گرفته و یا در مراحل کار خللی ایجاد شده که بر کیفیت آن اثر گذاشته، باید پیمانکار نسبت به موضوع پاسخگو باشند.

فریدون بابایی‌اقدم، دیگر عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک هم در این نشست لزوم افزایش نظارت بر پروژه‌های عمرانی را یادآور شد و افزود: طبق مبنای علمی، نباید در دمای زیر 13 درجه سانتی‌گراد عملیات آسفالت‌ریزی انجام داد، در حالی که در تبریز مدت‌هاست این قاعده نادیده گرفته شده و با وجود  آغاز فصل سرما همچنان آسفالت‌ریزی در نقاط مختلف ادامه دارد.

بابایی‌اقدم همچنین به بخشنامه شهردار تبریز در خصوص انحصار تهیه آسفالت از کارخانه آسفالت شهرداری اشاره کرد و حاصل این بخشنامه را از دست دادن دو ماه از فصل کاری سال‌جاری خواند.

وی با ذکر مشاهده عینی خود از نصب ایزوگام پل نصر در زیر بارش باران، خواستار افزایش نظارت بر کیفیت فعالیت‌های عمرانی شهرداری شد.

در ادامه این نشست بابک شریفی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در پاسخ به انتقادات اعضای کمیسیون، از اصلاح تدریجی کیفیت آسفالت خبر داد و با بیان اینکه نواقص فنی کارخانه آسفالت سازمان عمران به تدریج برطرف خواهد شد، عنوان داشت: استفاده از آسفالت «اس ام ای» که با استفاده از الیاف سلولزی تولید می شود، در دستور کار سازمان عمران شهرداری قرار دارد.

شریفی نسبت اعتبارات عمرانی برای پروژه های آسفالت ریزی را 4 الی 5 درصد از کل بودجه عمرانی شهرداری اعلام کرد و تصریح داشت: اگر می‌خواهیم از آسفالت با کیفیت بالا و روش های نوآورانه استفاده کنیم، انتظار داریم که شورای شهر این موضوع را در تدوین بودجه سال آتی مورد توجه قرار دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر