کد خبر: 938085
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
پرسپولیس برای صدرنشینی چند ثانیه کم آورد
پرسپولیس در حالی دیروز پارس جنوبی را شکست داد که پذیرفته نشدن گل سالم استقلال در بازی با پدیده که با تساوی به پایان رسید، انتقاد‌های زیادی را متوجه داوران کرده است.
سعيد احمديان
پرسپولیس در حالی دیروز پارس جنوبی را شکست داد که پذیرفته نشدن گل سالم استقلال در بازی با پدیده که با تساوی به پایان رسید، انتقاد‌های زیادی را متوجه داوران کرده است.
سوت‌های بحث‌برانگیز و امتیازسوز، حکایت این هفته‌های لیگ برتر فوتبال است. اتفاقاتی که همین هفته آخر نیم‌فصل هم کلی حاشیه و جنجال به پا کرد تا جایی که اگر اسکورت مأموران انتظامی نبود شاید برخی داوران از دست تماشاگران خشمگین که تیم‌شان زخم‌خورده اشتباهات داوری بود از ورزشگاه جان سالم به در نمی‌بردند. در چنین شرایطی بازی‌های باقی مانده هفته پانزدهم لیگ پنج‌شنبه و جمعه در ورزشگاه‌های مختلف برگزار شد تا تیم‌های لیگ برتری در شرایطی به تعطیلات دو ماهه بروند که همه چیز در هفته‌های آخر نیم‌فصل تحت تأثیر اشتباهات جنجالی داوران قرار گرفته است.
گل سالمی که سوخت
تا مرز ثبت چهارمین برد متوالی هم پیش رفتند، اما می‌گویند داور نگذاشت، آن هم با سوت‌های اشتباه و گل سالمی که به اشتباه آفساید اعلام شد. استقلال و پدیده در شرایطی عصر پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که پس از این مسابقه آبی‌ها هم به جمع منتقدان داوری در هفته‌های گذشته اضافه شدند. اگر تا پیش از این هفته، پرسپولیس و بعد از آن سپاهان داوری‌ها را علیه خودشان می‌دانستند، امروز استقلالی‌ها نیز با عملکرد ضعیف زاهدی‌فرد به جبهه تیم‌هایی اضافه شده‌اند که باید علاوه بر حریفانشان برای مقابله با تیم داوری که امتیازهایشان را نسوزاند هم تاکتیکی در نظر بگیرند!
استقلال – پدیده، دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول با توجه به حساسیت امتیاز‌های مسابقه دو تیم یک روند محتاطانه را در طول ۴۵ دقیقه اول در پیش گرفته بودند و همین سبب شد که نه رحمتی و نه دروازه‌بان پدیده به زحمت بیفتند. نیمه دوم، اما ورق برگشت و ۴۰ هزار تماشاگری که به آزادی آمده بودند یک نمایش متفاوت نسبت به نیمه اول دیدند. در این بین کفه ترازو به سمت شاگردان شفر سنگین‌تر بود و آن‌ها با در اختیار گرفتن میانه زمین پدیده را در زمین خود نگه داشته بودند تا شاگردان گل‌محمدی که شگفتی‌ساز لیگ هجدهم هستند برای برتری چشم به ضدحمله‌ها داشته باشند. برتری آبی‌پوشان، اما با بی‌دقتی بازیکنان تهاجمی استقلال به خصوص خارجی‌های این تیم سبب شده بود موقعیت‌های متعددی که روی دروازه پدیده نصیب آبی‌ها می‌شد، راهی به دروازه حریف پیدا نکند. دو صحنه ایده‌آل گلزنی را طارق همام عراقی و نیومایر آلمانی در محوطه شش‌قدم از دست دادند تا دروازه تیم شگفتی‌ساز مشهدی بسته بماند و در پایان استقلال و پدیده به تساوی بدون گل رضایت بدهند.
با این حال بحث‌برانگیزترین صحنه مسابقه در دقیقه ۷۹ رخ داد، جایی که اللهیار صیادمنش روی خروج اشتباه دروازه‌بان پدیده توپ را وارد دروازه کرد، اما داور به نشانه آفساید گل را نپذیرفت، در حالی که کارشناسان داوری متفق‌القول بر این عقیده‌اند که گل استقلال سالم بود. اشتباه تأثیرگذار زاهدی‌فرد در کنار سایر تصمیمات جنجالی‌اش مانند اخراج صیادمنش در این مسابقه سبب شد تا هم تماشاگران و هم بازیکنان و کادر فنی استقلال روی سکو‌ها و میکس‌زون ورزشگاه زاهدی‌فرد را از زیر تیغ انتقاداتشان رد کنند، انتقاداتی که کار را به جایی رساند که رئیس کمیته داوران وکمک‌داور این مسابقه مجبور شدند به صورت رسمی بابت اشتباهات عذرخواهی کنند. وینفرد شفر پس از این مسابقه به داوری کنایه زد و گفت: «شاید ما باید رنگ لباس مان را عوض کنیم و آبی رنگ محبوب داوران نیست. شاید ما باید زرد، سبز یا سفید بپوشیم!»
مهدی رحمتی معتقد بود که مهدی تاج باید به این شرایط رسیدگی کند: «حالا که تمام تیم‌ها اعتراض می‌کنند، حتماً یک موضوعی هست. بالاخره جایی باید ورود کنیم. هر چیزی هست آقای تاج ورود نمی‌کند، شما باید جوابگوی مردم باشی. اگر بازنشسته هستند خب بروند تا یک نفر دیگر سر کار بیاید!» امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال هم برای جلوگیری از اشتباهات داوری خواهان استفاده از کمک‌داور ویدئویی یا همان سیستم VAR در لیگ برتر شد.
پرسپولیس با برد به تعطیلات رفت
پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین بازی‌های دیروز هفته پانزدهم در ورزشگاه آزادی میزبان پارس جنوبی جم بود، تیمی که سرمربی آن و چند بازیکنش سابقه پوشیدن پیراهن قرمز‌ها را داشتند. بازی در دقایق اولیه، آرام و بدون موقعیت گلزنی از سوی دو تیم دنبال شد، اما علی علیپور روی پاس امید عالیشاه در دقیقه ۳۰ پرسپولیس را یک بر صفر جلو انداخت. نیمه دوم را پرسپولیس هجومی‌تر آغاز کرد و نتیجه آن هم به ثمر رسیدن دو گل در کمتر از شش دقیقه بود. ابتدا باز هم این علیپور بود که روی پاس منشا با یک شوت دیدنی در شرایطی که تعادل نداشت، توپ را به کنج دروازه رحمان احمدی کوبید تا نتیجه کار ۲ بر صفر شود. در دقیقه ۵۶ هم امید عالیشاه گل سوم را به ثمر رساند، اما در دقیقه ۹۳ پارس جنوبی یکی از گل‌های خورده را توسط پوریا سیف اللهی از روی نقطه پنالتی جبران کرد تا پرسپولیس در نهایت با نتیجه ۳ بر یک شاگردان مهدی تارتار را از پیش‌رو بردارد. قرمز‌ها با این پیروزی پرگل ۳۱ امتیازی شدند و با توجه به تفاضل گل کمتر نسبت به پدیده در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفتند.
کار بزرگ فولاد با قطبی
دیروز در سایر بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر، فولاد در اولین حضور افشین قطبی روی نیمکت اهوازی‌ها غافلگیرکننده ظاهر شد و در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تراکتور را ۲ بر یک شکست داد تا پرشور‌ها در روزی که هوادارانشان ورزشگاه را پر کرده بودند دست خالی از زمین بازی خارج شوند. این اولین شکست تراکتور پس از پنج بازی بود. در دیگر مسابقه دیروز هم صنعت نفت در آبادان توانست سایپا را ۲ بر یک شکست دهد. در تنها بازی باقی مانده هفته پانزدهم امروز سپاهان در اهواز مهمان استقلال خوزستان است. این تیم در صورت تساوی هم می‌تواند به صدر جدول برود و قهرمان نیم‌فصل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار