کد خبر: 937977
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
فرماندار بناب:
فرماندار شهرستان بناب گفت: در زمان حاضر افول بر حوزه کتاب و کتابخوانی حاکم است و این روند بزرگترین آسیب بخش فرهنگی می‌باشد.

امین رفیعی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بناب با ابراز تاسف از آمار پایین سرانه مطالعه کتاب، تاکید کرد: اینکه فضای مجازی را جایگزین کتابخانه کنیم، امکان پذیر نیست و ضربه ای که فضای مجازی به بحث کتابخوانی می زند قابل جبران نیست.
وی افزود: اینکه وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان در شأن و منزلت این شهرستان نیست، یک واقعیت است و باید آن را قبول کنیم.
رفیعی با اشاره به ضرورت فعال سازی مجمع خیران کتابخانه ساز در شهرستان، از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی در ایام دهه فجر در بناب استقبال کرد و گفت: برگزاری این گونه مسابقات و برنامه ها علاوه بر ترویج مطالعه کتاب و کتابخوانی به افزایش همبستگی ملی و اجتماعی نیز منجر می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود 37 مجموعه و نهاد متولی اجرای مسایل فرهنگی در کشور هستند اما با توجه به این تعدد مراکز فرهنگی، ضروری است با تجمیع برخی از این مجموعه ها شاهد توجه بیش از پیش به موضوع مسائل فرهنگی باشیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز در این نشست از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی تحت عنوان «یار مهربان» در ایام دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
حبیب صدقی افزود: این مسابقه در سه مقطع سنی در سطح شهرستان بین تمام قشرهای مختلف جامعه برگزار و به 40 نفر از نفرات برتر این مسابقات هدایای نقدی اهدا می شود.
وی اضافه کرد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال با موضوع قرآن و تفسیر، انقلاب اسلامی و امام راحل(ره)، دفاع مقدس و زندگی مفاخر ایران برگزار می شود.
صدقی پیش بینی کرد که در این مسابقه بیش از یک هزار نفر در رده های مختلف سنی شرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر