کد خبر: 937839
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری سمنان:
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: نهادینه شدن ادبیات داستانی در کودکان ضروری است چرا که در رشد و کسب مهارت های اجتماعی آنان تاثیر بسیاری دارد.

عباس بابایی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری سمنان به منظور نهادینه شدن ادبیات داستانی در کودکان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی در سه مرحله مقدماتی، حرفه ای و تخصصی در کتابخانه رنگین کمان و باران کرده است.
وی بیان کرد: داستان ها و قصه ها می توانند به عنوان یک ابزار آموزشی در تربیتی کودکان عمل کند و این امر از گذشته های دور در ایران مرسوم بوده است.
وی آشنایی دانش آموزان با مبانی داستان نویسی و افزایش سطح مهارت های ادبی آنان را از جمله ضرورت های برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی عنوان کرد.
بابایی زمان شروع این کارگاه را شنبه اول دی ماه آینده اعلام کرد و گفت: هنرجویان و علاقه مندان به قصه و داستان نویسی فرصت دارند تا پنجشنبه 29 آذر ماه جهت ثبت نام و شرکت در این دوره به فرهنگسرای امید خانواده واقع در بلوار معلم، کتابخانه تلفنی رنگین کمان و باران مراجعه کنند یا برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن33466953 تماس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه، اسماعیل همتی شاعر و نمایشنامه نویس ایرانی به آموزش مبانی و مفاهیم پایه‏‌ داستان‏ نویسی و ترویج خواندن می‏ پردازد تصریح کرد: در پایان جلسات، آثار هنرجویان جمع‏ آوری می‏شود و طی آیینی با حضور خانواده ها به برگزیدگانی که آثار فنی‏ تر و زیباتری خلق کرده باشند، جوایزی اهدا می‏شود.
وی اضافه کرد: این کارگاه در یک دوره سه ماهه شامل 10 تا 12 جلسه برپا می شود.
بابایی در ادامه با تاکید بر اینکه کارگاه داستان نویسی برای گروه سنی کودکان 7 تا 14 سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: هزینه کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کارکنان شهرداری سمنان و سازمان های تابعه رایگان و برای سایر هنرجویان و علاقه مندان به قصه و داستان نویسی 150 هزار ریال تعیین شده است.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را نهادینه شدن ادبیات داستانی و نمایشی، رشد ذهن، تدوین خلاقیت، آموزش خلاقیت، آفرینش داستان از موضوعات واقعی و تخیلی برآمده از اذهان کودکان عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر