کد خبر: 937755
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
وزارت ورزش در واکنش به بلاتکلیفی برخی هیات‌های استانی وزنه‌برداری که شائبه مهندسی شدن انتخابات فدراسیون را موجب شده‎اند، تعیین تکلیف هرچه زودتر آنها را خواستار شده است.
 
ورودوزارت ورزش به شائبه مهندسی شدن انتخابات فدراسیون وزنه‎برداری

جوان آنلاین: «مهندسیِ انتخابات» موضوعی است که این روزها در رابطه با وزنه برداری و انتخابات پیش روی فدراسیون آن بسیار مطرح است و بلاتکلیفی مدیریت هیات های وزنه برداری در استانهای مختلف و عدم انتخاب رئیس برای اداره آنها هم صحت این موضوع را پررنگ تر کرده است. 

دوره ریاست علی مرادی در  فدراسیون وزنه برداری ۷ اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می رسد. قاعدتا برای حفظ حق رای وی به عنوان رئیس فدراسیون، مجمع انتخاباتی پیش رو باید پیش از این تاریخ تشکیل شود. از طرفی ۷۵ روز قبل از انتخابات هم باید اقدامات لازم برای برگزاری آن با ثبت نام از کاندیداها آغاز شود. 

با این اوصاف پروسه انتخابات تعیین کننده برای فدراسیون المپیکی و البته پُرچالش وزنه برداری باید از بهمن ماه به صورت رسمی آغاز شود این در حالی است که از ماه ها پیش در رابطه با این انتخابات و اقدامات انجام شده برای آن، شائبه های زیادی مطرح است طوریکه واکنش وزارت ورزش را موجب شده است. 

از مجموع ۳۱ هیات استانی فعال در رشته وزنه برداری، حدود یک چهارم آنها از ماه ها پیش با «سرپرست» اداره می شوند؛ افرادی که به لحاظ قانونی در مجامع فدراسیون ها حق رای ندارند و همین مسئله می تواند ابزاری باشد برای تحقق اهدافی مانند ممانعت از ورود مخالفان و منتقدان به عرصه انتخابات! به هر حال برای ریاست برخی از این هیات های بلاتکلیف وزنه برداری، افرادی از جمع مخالفان فدراسیون و رئیس فعلی آن، کاندیدای ریاست شده بودند اما انتخابات این استان ها برگزار نشد تا اینگونه منتقدان مرادی از حق رای در مجمع سال آینده فدراسیون محروم بمانند. 

در مقابل اما طی ماه های گذشته انتخابات هیات های استانی در برنامه فدراسیون وزنه برداری قرار گرفت که علی مرادی به نتیجه آن امیدوار بود و اینکه رئیس منتخب از  حامیانش است و می تواند از رای وی برای حفظ جایگاهش در فدراسیون استفاده کند.

در هر صورت انجام اینگونه اقدامات در مورد هیات های استانی که روسای آنها بخش قابل توجهی از ترکیب مجمع فدراسیون وزنه برداری را تشکیل می دهند، باعث شده تا این مجمع از شرایط استاندارد برای برگزاری انتخابات فدراسیون فاصله بگیرد. به همین دلیل وزارت ورزش در نامه ای به علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری خواهان تعیین تکلیف ریاست هیات های استانی با برگزاری هر چه زودتر انتخابات یا ثبت نام مجدد کاندیداها شده است.

در این نامه که به تاریخ ۱۴ آذرماه برای فدراسیون وزنه برداری ارسال شده است، مشخصا تاکید شده که این فدراسیون انتخابات هیات های کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمانشاه و مرکزی را برگزار کند. همچنین تاکید شده که در مورد سه هیات خراسان شمالی، قزوین و هرمزگان برای ثبت نام دوباره کاندیداها، فراخوان داده شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری که هنوز پنج ماه به پایان دوره ریاست چهارساله اش باقی مانده، موظف است تا مجمع این فدراسیون را به شرایط قانونی برای برگزاری به موقع نزدیک کند. از جمله این شرایط هم به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای مجمع برای - دو سوم اعضا - در روز مقرر است.

در واقع بی توجهی به این موضوعات قانونی برای برگزاری بدون ایراد مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری، باعث شده تا وزارت ورزش ورود اینچنینی به یکی از مهمترین انتخابات آتی خود داشته باشد. این وزارتخانه در نامه ارسالی خود با تاکید بر اقدام سریع در موارد ذکر شده، خواستار اعلام نتیجه در مورد هر یک از آنها شده است. 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار