کد خبر: 937709
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: وجود اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی بین ایران و جمهوری آذربایجان، باعث تحکیم روابط بین دو کشور شده است
علیار راستگو در مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد درگذشت حیدر علی‌اف، رئیس جمهوری فقید آذربایجان در تبریز، اظهار کرد: مرحوم علی‌اف با پیگیری و اجرای سیاست حسن همجواری و دوستی با همسایگان به ویژه ایران، کشورش را به موفقیت‌های خوبی در جهت برقراری امنیت، صلح، ثبات و تقویت پایه های اقتصادی رساند.
 
وی بیان کرد: او همواره در پی تقویت روح همکاری با جمهوری اسلامی ایران و نفی اختلاف‌انگیزی بود و گام‌های مثبتی در جهت تحکیم روابط دوستانه و برادرانه برداشت.
 
 وی ادامه داد: ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت و روابط دوستانه‌ای در چارچوب احترام به حاکمیت ملی، عدم مداخله و تمامیت ارضی دو کشور برقرار کرد.
 
راستگو افزود: نزدیکی دو کشور همچنان ادامه یافته و با توجه به سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم در تقویت مناسبات با همسایگان، همکاری‌ها بیشتر شده است.
 
وی در پایان با اشاره به اراده ملی ایران و آذربایجان بر استحکام روابط در زمینه‌های مختلف، تصریح کرد: دو کشور علاوه بر همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های گوناگون حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، تجارت، بهداشت، کشاورزی، گردشگری و ارتباطات، در قالب نشست‌های چندجانبه با سایر کشورهای منطقه از جمله ترکیه، روسیه و گرجستان با یکدیگر همکاری دارند که علاوه بر منافع اقتصادی، موجب تقویت ثبات و امنیت در منطقه شده است.
 
گفتنی است؛ این مراسم در مقر سرکنسول‌گری جمهوری آذربایجان در تبریز برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر