کد خبر: 937689
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
حواشی دیدار حساس سپاهان – پرسپولیس به صورت ویژه از سوی کمیته انضباطی بررسی می‌شود. این بازی عقب‌افتاده به میزبانی زردپوشان و در نقش جهان برگزار شد، اما اتفاقات جنجالی آن به حدی زیاد بود که پس از گذشت دو روز از این دیدار، کماکان واکنش‌های مختلفی از سوی هر دو تیم دیده می‌شود.
شيوا نوروزی
حواشی دیدار حساس سپاهان – پرسپولیس به صورت ویژه از سوی کمیته انضباطی بررسی می‌شود. این بازی عقب‌افتاده به میزبانی زردپوشان و در نقش جهان برگزار شد، اما اتفاقات جنجالی آن به حدی زیاد بود که پس از گذشت دو روز از این دیدار، کماکان واکنش‌های مختلفی از سوی هر دو تیم دیده می‌شود. ضمن اینکه اعلام پنالتی به سود سرخپوشان اعتراض شدید سپاهانی‌ها را به همراه داشته است. مسئولان باشگاه سپاهان حتی ادعای سناریوی قهرمانی پرسپولیس در این فصل را نیز مطرح کرده‌اند. البته مسئولان پرسپولیس نیز این اتهامات را خنده‌دار خوانده‌اند.
حساسیت بازی عقب‌افتاده هفته دوازدهم به قدری بالا بود که حاشیه‌های ایجاد شده کاملاً قابل پیش‌بینی بود، چراکه هر دو تیم کری‌خوانی‌ها را از چند روز قبل از بازی شروع کرده بودند، اما تساوی یک - یک هم نتوانست از شدت حواشی کم کند. در حالی که سپاهانی‌ها با یک گل از پرسپولیس پیش بودند، اعلام ضربه پنالتی به سود مهمان تنش‌ها را به اوج خود رساند. علیرضا فغانی خطای هند بازیکن سپاهان را در محوطه جریمه اعلام کرد. پنالتی‌ای که اکثر کارشناسان داوری آن را نادرست خواندند و اعلام کردند فغانی پیش از این صحنه باید بازی را به خاطر خطای منشا متوقف می‌کرد.

همه علیه فغانی
روز گذشته در حالی که سپاهانی‌ها متفق‌القول به داور بازی با پرسپولیس اعتراض کردند، رئیس دپارتمان داوری سعی کرد اوضاع را آرام کند. علاوه بر تصمیمات جنجالی علیرضا فغانی، سرمربی سپاهان در گفت‌وگویی مدعی شد این داور پس از قضاوت در جام جهانی احساس خودشیفتگی می‌کند. داوود رفعتی در گفت‌وگو با ایسنا به این ادعا‌ها واکنش نشان داد و گفت: «چنین چیزی نیست. فغانی از داوران باکلاس جهانی ماست. با وجود حضور او در جام جهانی و بالا بردن اعتبار داوری ایران، ما بین فغانی و سایر داوران تفاوتی قائل نیستیم. او نیز این موضوع را می‌داند و با خشوع نسبت به این مسئله رفتار می‌کند. به هر حال فغانی در بزرگ‌ترین مسابقات جهان سوت زده و شایستگی زیادی دارد.»

محرومیت احتمالی
رئیس دپارتمان داوری به همه اطمینان داد که پس از آنالیز قضاوت فغانی تصمیمات لازم در خصوص او گرفته شود: «شخصاً بازی را ندیدم. تا آخر هفته داوری این دیدار را آنالیز خواهیم کرد و سپس درباره عملکرد علیرضا فغانی تصمیم‌گیری می‌کنیم. درباره دیدار سپاهان و پرسپولیس تا آخر هفته نظر خود را اطلاع می‌دهیم، اما به کار بردن کلمه جریمه با محرومیت را قبول ندارم. هر داوری بد قضاوت کرده باشد به او کمتر بازی می‌دهیم. فرقی نمی‌کند فغانی باشد یا یک داور جوان.»

برخورد با حاشیه‌سازان
حواشی بازی سپاهان - پرسپولیس فقط به داخل زمین ختم نشد. پیش از برگزاری این دیدار اتوبوس سرخپوشان مورد حمله قرار گرفت و در جریان مسابقه نیز دود حاصل از انفجار نارنجک‌های پرتعداد در تصاویر تلویزیونی به وضوح قابل مشاهده بود. شرایط برگزاری مسابقه به گونه‌ای بود که اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی به اتفاقات رخ داده در نقش جهان واکنش نشان داد: «بخشی از اتفاقات این دیدار را از طریق پخش مستقیم دیدیم و با ارتباطی که با ناظر ویژه انضباطی داشتیم از برخی اتفاقات انضباطی دیگر هم مطلع شدیم و با توجه به اطلاعاتی که از طریق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها به دست ما رسیده، در واقع مطلع شدیم که مسابقه روز گذشته حواشی انضباطی زیادی داشته است.» حسن‌زاده از صدور رأی مقتضی برای خاطیان خبر داد و گفت: «هنوز گزارش کتبی از مقامات برگزاری مسابقه و ناظر به دست ما نرسیده و مطمئناً در اولین فرصت ممکن که گزارشات کامل به دستمان برسد، وظیفه خود را انجام خواهیم داد. البته بدیهی است که ابتدا تخلفات به افرادی که از آن‌ها گزارش شده، ابلاغ خواهد شد و فرصت دفاع به آن‌ها داده می‌شود و سپس در اسرع وقت رأی مقتضی صادر خواهد شد.»

دقت بیشتر!
با وجود اینکه معمولاً بازی‌های حساس لیگ برتر فوتبال کشورمان با حاشیه همراه است، اما رئیس کمیته انضباطی ابراز امیدواری کرد که اتفاقات جنجالی سپاهان – پرسپولیس با دقت بیشتری بررسی شوند: «این نکته را هم اضافه کنم با توجه به شرایطی که در مسابقه دیروز حاکم بود و تلاش‌هایی که برای برقراری نظم انجام شده بود، همچنین به دلیل پخش مستقیم مسابقه که در مقابل دیدگان میلیون‌ها بیننده مسابقه انجام شد، فکر می‌کنم که ما باید در کمیته انضباطی در خصوص حواشی انضباطی مسابقه دقت و شدت بیشتری به خرج دهیم تا میزان بازدارندگی تنبیهات در رفتار‌های بعدی تأثیرگذار باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار