کد خبر: 937604
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
رژیم صهیونیستی به عضویت FATF درآمد
گروه ویژه اقدام مالی (FATF) با عضویت رژیم صهیونیستی در این نهاد مالی بین‌المللی موافقت کرد.

جوان آنلاین: وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در اظهاراتی از پذیرش عضویت این رژیم در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خبر داد. سایت این نهاد مالی بین‌المللی نیز عضویت این رژیم را تایید کرده است.

طبق قوانینِ حاکم بر گروه ویژه اقدام مالی، رژیم صهیونیستی اکنون به عنوان سی و هشتمین عضو این نهاد مالی بین‌المللی می‌تواند بر سیاست‌ها و تصمیمات آن درمورد سایر کشورها از جمله ایران تاثیرگذار باشد.

همچنین به نوشته رویترز، رژیم صهیونیستی با عضویت در گروه ویژه اقدام مالی اکنون می‌تواند در تدوین مقررات بین‌المللی در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز مشارکت کند. 

رژیم صهیونیستی از فوریه 2016 عضو ناظر کارگروه ویژه اقدام مالی بود اما اکنون جایگاه آن به عنوان یکی از اعضای این نهاد ارتقاء یافته است.

عضویت رژیم صهیونیستی در گروه ویژه اقدام مالی در حالی صورت می‌گیرد که این نهاد مالی اواخر مهرماه سال جاری در آخرین روز نشست سالانه خود در پاریس، مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های خود را تا فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ماه) تمدید کرد.

جالب آنکه دیوید لوئیس، دبیر اجرایی این گروه پیش از این تصمیم در مصاحبه با بی‌بی‌سی (اینجا) اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران حتی با اجرای خواسته‌های FATF نیز از لیست سیاه آن خارج شود.

گروه ویژه اقدام مالی که وظیفه خود را مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در جهان عنوان می‌کند، بعد از اجرای برجام، با هدف ترغیب ایران به انجام اصلاحات بانکی، از جمله در زمینه مبارزه با پولشویی، به مدت یک سال تدابیر موسوم به "اقدامات تقابلی علیه ایران" را به حالت تعلیق درآورد.

حال باید دید که رژیم صهیونیستی که خود سردمدار ترور در جهان است، چه اهدافی را در پس عضویت در گروه ویژه اقدام مالی دنبال می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار