کد خبر: 937550
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تخصیص 46 میلیارد تومان اعتبار به 30 طرح تسهیلات گردشگری روستایی در سال 97 خبر داد.

مرتضی آبدار با بیان اینکه 41 موافقت اصولی اولیه بوم‌گردی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری این استان صادر شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال 96 تا 25 مهرماه سال 97، 41 مورد موافقت اولیه بوم‌گردی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری استان صادر شده که از این میان، 14 طرح موفق به کسب موافقت اصولی سرمایه‌گذاری گردشگری شده‌اند.

وی در ادامه به میزان کل تسهیلات مصوب بانکی برای پروژه‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از سال 96 تا مهرماه سال 97 اشاره کرد و گفت: بر اساس 73 طرح مصوب بانکی در راستای اهداف توسعه گردشگری استان در بازه زمانی مذکور، مبلغ 89 میلیارد و 492 میلیون و چهارصد هزار تومان تسهیلات بانکی در راستای تسهیلات روستایی گردشگری، فراگیر گردشگری، صندوق توسعه ملی، صنایع‌دستی روستایی و طرح رونق تولید به متقاضیان، تخصیص یافته است.

آبدار در این خصوص، بیان کرد: از حجم کل تسهیلات بانکی مصوب، مبلغی بالغ بر 46 میلیارد تومان به 30 طرح مصوب بانکی در حوزه تسهیلات گردشگری روستایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه به فعالیت 68 انجمن مردم نهاد میراث فرهنگی در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: انجمن‌های مردم نهاد میراث فرهنگی با توجه به حوزه فعالیتشان می‌توانند در پیشبرد اهداف سازمانی در استان نقش بسزایی داشته باشند در همین راستا 68 انجمن مردم نهاد میراث فرهنگی به صورت فعال در استان در حال فعالیت هستند که تاکنون 111 کارت عضویت توسط آنها صادر شده است.

آبدار، حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه‌گذاران در فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی با وجود 47 منطقه نمونه و 52 روستای هدف گردشگری، می‌تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم  سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر