کد خبر: 937362
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
محمد قوچانی، نایب‌رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران این حزب را اولین حزب غیرایدئولوژیک ایران می‌خواند و البته تنها حزبی که سوسیالیست نیست و بیانیه آغاز به کار حزب کارگزاران سازندگی در دی ماه ۷۴ را اثباتی بر ظهور یک حزب لیبرال در ایران می‌داند.
محمد قوچانی، نایب‌رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران این حزب را اولین حزب غیرایدئولوژیک ایران می‌خواند و البته تنها حزبی که سوسیالیست نیست و بیانیه آغاز به کار حزب کارگزاران سازندگی در دی ماه ۷۴ را اثباتی بر ظهور یک حزب لیبرال در ایران می‌داند. قوچانی در مطلب خود که در جلد اول کتاب سازندگی منتشر شده، به سخنان حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر تأکید کرده که «آنان یک حزب لیبرال دموکرات مسلمان هستند» و می‌نویسد: «این برای اولین بار است که در تاریخ احزاب سیاسی ایران یک سیاستمدار مسلمان از لیبرالیسم سیاسی و اقتصادی دفاع می‌کند.» بخشی از مطلب روزنامه سازندگی در مورد دو جلد کتاب سازندگی مرور کوتاهی بر نوشته قوچانی دارد و تیتر اصلی «لیبرال دموکرات‌های ایران امروز» است.
قوچانی به عنوان عضوی از حزب کارگزاران در ماه‌های گذشته بار‌ها به لیبرال بودن کارگزاران و روحانی با افتخار اشاره کرده است. پیش از این و در تابستان سال جاری، جواد اطاعت از یک پژوهش در میان اصلاح‌طلبان (اعم از کارگزاران، مجمع روحانیون مبارز، اعتماد ملی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مشارکت) خبر داده بود که طبق آن نتیجه گرفته بود که «اصلاح‌طلبان در ایران از نظر مقیاس اقتصادی خواهان اقتصاد نیمه‌باز و تا حدودی به دخالت و برنامه‌ریزی دولت در اقتصاد معتقدند و ازلحاظ سیاسی و اجتماعی نیز به حکومت و دولت دموکراتیک گرایش دارند. ازاین‌رو گرایش فکری اصلاح‌طلبان در ایران نزدیک به احزاب چپ دموکراتیک در دنیا ازجمله احزاب سوسیال‌دموکرات است. مضافاً اینکه نشان‌دهنده نزدیکی دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان به یکدیگر است و آنان از انسجام فکری مناسبی برای پیشبرد اهداف خویش برخوردارند.»
از اختلاف قوچانی و اطاعت در سوسیال دانستن و ندانستن اصلاح‌طلبان بگذریم، اما یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه امام خمینی با تفکر لیبرالی در کشور مخالف بودند و اواخر عمر فرمودند: «تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد.» و یا آنکه «ما هنوز هم چوب اعتماد‌های فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم.» حالا که حزب کارگزاران اذعان به لیبرال بودن دارد، آیا در قدرت بودن خود را در تناقض با آرمان‌های امام و اهداف انقلاب اسلامی نمی‌بیند و نباید از قدرت کنار رود؟! بر اساس اندیشه امام این حزب نباید در قدرت و حکومت باشد، اما بیشترین تلاش را برای برعهده گرفتن پست و مقام در جمهوری اسلامی دارند. جمهوری اسلامی و مدیران لیبرال تناقضی هستند که به مرور زمان از اهداف امام راحل هیچ چیزی باقی نخواهند گذاشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ستاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
6
2
لیبرالیسم در غرب مردم را به ورطه نابودی کشانده....اونوقت
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
2
1
واقعا چه می‌کنند؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
4
2
روحانی و دولتش ایران را به عصر حجر خواهند بردم اگر چشم باز کنی در حال حرکت به سوی آن هستیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
6
جالبه لیبرال ها حق حیات ندارند اما چپها و سوسیالیست ها از اول انقلاب همراه همیشگی حکومت بودند!!!
لیبرال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
لیبرالیسم واقعی یک چیز دیگری است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار