کد خبر: 937351
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
فریدون حسن
سکوت وزارت ورزش در قبال اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ می‌دهد، قابل تأمل است. مسعود سلطانی‌فر طی روز‌های گذشته از ابراز هرگونه موضع و بیان حرف در خصوص استعفای ساکت، نرفتن تاج به فدراسیون و عدم تمکین بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال از قانون مصوب کشور خودداری کرده و همین مسئله باعث بروز حاشیه‌های تازه‌ای شده است.
البته باید به وزارت ورزش در این خصوص حق داد. امروز هرگونه اظهارنظری در این خصوص از جانب وزیر می‌تواند به ضرر فوتبال تمام شود، چراکه بلافاصله آن را به دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها ربط می‌دهند و مجوز تعلیق فوتبال ایران را از سوی فیفا صادر می‌کنند.
با این حال الان هم حال و روز فوتبال چندان مساعد نیست و همین حالا هم خطر تعلیق احساس می‌شود که در این میان نباید از اقدامات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به سادگی گذشت. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از اینکه به استناد قانون ایثارگری مجوز ادامه فعالیت در فدراسیون را به دست آورد باید مجمع عمومی را برای انتخاب جانشینان معاونان بازنشسته خود تشکیل می‌داد، اما این کار را نکرد تا ماجرا از قبل هم حساس‌تر شود.
از طرفی رساندن اخبار داخلی به فیفا و‌ای‌اف‌سی، آن هم به صورت دلخواه شرایطی را فراهم کرده که حتی اگر مدیری مثل گرشاسبی هم بخواهد به قانون پایبند باشد و به عنوان بازنشسته از صندلی مدیریت خود کناره‌گیری کند، باز هم فوتبال ملی و باشگاهی با خطر تعلیق روبه رو می‌شود.
آنچه امروز بر فضای فوتبال کشور و به خصوص بخش مدیریتی آن حاکم است، هیچ نشانی از دلسوزی، قانونمداری و تعهد ندارد و بیشتر به لجبازی برای حفظ صندلی و پست شبیه است. فدراسیون فوتبال مدعی است نهادی جدا از دولت است، اما آقایان بهتر است برای این ادعای واهی خود که همه از آن باخبریم، نگاهی به اساسنامه بیندازند و به این نکته توجه داشته باشند که حتی با وجود مستقل بودن از دولت مجبور به اطلاعات از قانون کشوری هستند و باید قانون مصوب مجلس را اجرا کنند. البته حالا برای همه مشخص شده که این افراد برای حفظ صندلی و جایگاه خود حرف‌ها و خبر‌ها را به گونه‌ای دیگر به فیفا و‌ای‌اف‌سی رسانده‌اند تا امروز با نبود آن‌ها فوتبال ضربه بخورد و با بودنشان تحقیر شود.
گره ایجاد شده در فدراسیون فوتبال فقط و فقط به دست همین چند نفر باز می‌شود. در این خصوص نه کاری از وزیر ورزش برمی‌آید و نه کاری از رئیس کمیته ملی المپیک. البته این دو پیش از این با سروسامان دادن به موضوع ابقای تاج کار خود را برای بی‌سروصدا تمام شدن این ماجرا انجام داده‌اند و ادامه دخالت‌ها و اظهارنظرهایشان اوضاع را از این بدتر خواهد کرد.
این گره خیلی راحت باز می‌شود، آن هم به دست همان‌هایی که با به میان آوردن حرف تعلیق در صورت رفتن، آن را چوب کرده و بر سر همه می‌کوبند، تنها کافی است که کمی عاقبت‌اندیش باشند و به صورت عملی خود را مطیع قانون نشان دهند. امروز همه منتظر تصمیم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در خصوص فوتبال هستیم، در حالی که کار را باید از جایی دیگر دنبال کرد. کار را باید آن‌هایی انجام دهند که این روز‌ها با لجبازی مقابل قانونی ایستاده‌اند که در کل کشور اجرا شده و وزیر و وکیل و بزرگ و کوچک خود را ملزم به اجرای آن می‌دانند، اما گویا فدراسیونی‌ها خودمختار فوتبال هستند، کسانی که حتی برای اجرای قانون کشوری هم خود را جدای از بقیه قلمداد می‌کنند و می‌خواهند کاری کنند که اگر نبودند هیچ چیزی نباشد و همه چیز تعلیق شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار