کد خبر: 937346
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
گفت‌وگو با رضا برجی درباره دستاورد‌های جشنواره مقاومت
داور جشنواره فیلم مقاومت گفت: خبرنگار امریکایی به جشنواره آمد. از او سؤال کردند اگر به امریکا بروی و برایت مشکلی ایجاد شود چه می‎کنی؟ گفت: وطنم را عوض می‌کنم.
فرزین ماندگار
داور جشنواره فیلم مقاومت گفت: خبرنگار امریکایی به جشنواره آمد. از او سؤال کردند اگر به امریکا بروی و برایت مشکلی ایجاد شود چه می‎کنی؟ گفت: وطنم را عوض می‌کنم.
رضا برجی داور جشنواره فیلم مقاومت که در سینمای مستند رکورددار دنیاست و ۱۶ جنگ را کار کرده است در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: جشنواره فیلم مقاومت قصد دارد تا انگیزه مقاومت را در یک جامعه گسترش و به مردم نشان دهد و برگزارکنندگان این جشنواره در پی این هدف هستند. انگیزه مقاومت می‌تواند در این باشد که این درخت را قطع نکن! که این هم می‌تواند به عنوان یک نماد مقاومت و انگیزه‌ای برای دفاع و آنچه حق شماست و می‌خواهند این حق را از شما بگیرند مطرح شود.
وی افزود: این جشنواره در جایگاه بالایی ایستاده و به نظرم در سال‌های بعد باید به سمت کار‌های بین‌المللی گسترده شود و فکر می‌کنم می‌تواند به عنوان یک جشنواره مستند A. در دنیا مطرح شود. وی در ادامه می‌افزاید: انگیزه کسانی که اینجا می‌آیند مقاومت است؛ از فیلم‌های محیط زیست تا فیلم‌های مبارزه با مباحث زیست‌محیطی که در مناطق اتفاق افتاده بود و فیلمسازان مطرح کردند.
داور جشنواره مقاومت اظهار داشت: این جشنواره می‌گوید که می‌توان با ابزار کم در مقابل یک غول رسانه‌ای صهیونیست مقابله کرد. چرا صهیونیست‌ها آن قدر از این جشنواره وحشت دارند و چرا تهدید کردند؟! چون این جشنواره انگیزه مقاومت را به دیگران می‌دهد، اسلحه نمی‌دهد بلکه انگیزه خودش، سلاح را پیدا می‌کند و ما نمی‌گوییم سلاحت چه باشد. وی در پایان گفت: خبرنگار امریکایی به جشنواره آمده و از او سؤال کردند که اگر به امریکا بروی و برایت مشکلی ایجاد شود چه می‌کنی؟ گفت: وطنم را عوض می‌کنم، این نشان می‌دهد که انگیزه مقاومت بسیار خوب شکل گرفته که یکی از وطنش هم برای عرصه مقاومت می‌گذرد و به نظرم کار بسیار بزرگی است که این جشنواره انجام می‌دهد.
به اعتقاد این مستندساز و عکاس جنگ جشنواره مقاومت انگیزه مقاومت را در منطقه پخش می‌کند. «پخش و گسترش انگیزه مقاومت خیلی بالاتر از جنگیدن است. این انگیزه روزی موجب شده بود بچه‌های ما در خرمشهر مبارزه کنند. جشنواره مقاومت انگیزه مقاومت را در منطقه و جهان پخش می‌کند و امسال یکی از پربارترین دوره‌های جشنواره است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار