کد خبر: 937257
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
شهردار اصفهان:
این حلقه حفاظتی 78.2 کیلومتر است که 45.8 کیلومتر از این طرح، در شهر اصفهان و مابقی در محدوده شهرهای دولت آباد، خمینی شهر، خورزوق و شهر ابریشم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافيكي شهر اصفهان و تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستانی با حضور استاندار اصفهان و معاونان استاندار، فرماندهان پایگاه هشتم شکاری، دکتر تاج الدین و دکتر کامران نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.
در آغاز عمليات اجرایی این پروژه، با فرمان استاندار و شهردار اصفهان و رییس شورای شهر و با کشیدن اهرم پروژه، خاکبرداری حلقه حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستانی آغاز شد.
شهردار اصفهان در این مراسم گفت: اصفهان از چهار حلقه حفاظتی تشکیل شده که اولی در مرکز شهر و خیابان چهار باغ، دومی در محدوده خیابان سجاد و بزرگمهر و سومی بزرگراه هاست و چهارمی حلقه حفاظتی شهر است که از همه رینگ ها محافظت می کند.
قدرت الله نوروزی در آئین آغاز به کار پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، اظهار کرد: این تقاطع، اولین تقاطع از 23 تقاطعی است که در این مسیر قرار دارد.
وی با بیان اینکه طول این حلقه حفاظتی 78.2 کیلومتر است که 45.8 کیلومتر از این طرح، در شهر اصفهان و مابقی در محدوده شهرهای دولت آباد، خمینی شهر، خورزوق و شهر ابریشم قرار دارد، گفت: اصفهان دارای دو رینگ شرق و غرب است که محل اتصال استان هان را فراهم کرده است. شهردار اصفهان تصریح کرد: اما حلقه حفاظتی شهر، محل اتصال شهرستان ها در اصفهان است که سبب کاهش ترافیک، آلودگی هوا و کاهش تصادف خواهد شد.
وی بیان داشت: برای آزادسازی و اجرای تقاطع شهید اردستانی باید 740 میلیارد ریال هزینه شود که در ابتدا آزادسازی و توافق را انجام دادیم.
نوروزی افزود: فاز دوم رینگ حفاظتی شهر اصفهان که 15 روز دیگر انجام می شود، تقاطع غیرهمسطح کارخانه قند است که قبل از کلنگ زنی با هزینه 23 میلیارد تومان آزادسازی شده است.
وی ادامه داد: آزادسازی این طرح طی یک سال گذشته توافق شده و در اولین فرصت عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه 23 تقاطع غیر همسطح در رینگ حفاظتی است، گفت: این پروژه محدوده شهر را هم کنترل می کند و با اجرای آن شاهد تحرک بزرگی در استان اصفهان خواهیم بود چراکه این رینگ می تواند به گذر غرب و شرق وصل شود.
نوروزی افزود: مدیران پروژه، زمان بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح را تا 12 ماه آینده اعلام کرده اند اما تجربه مترو به ما اثبات کرد می توان 12 ماه را کوتاه کرد و پروژه را با افزایش شیفت، نهایتا 10 ماهه افتتاح کرد.
 استاندار اصفهان در این مراسم گفت: پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان، به امنیت مردم، رفع آلودگي و کاهش ترافيک کمک می کند.
عباس رضایی در آیین آغاز به کار عملیات عمرانی حلقه حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، اظهار کرد: امروز همه مسئولان اعم از مدیران شهرداري، نمايندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار اصفهان و اعضای خدوم شورای شهر به اینجا آمدند تا به مردم اعلام خدمت کنند.
وی ادامه داد: افتخار مي کنم در شرایطی که مملو از مشکلات است، يک پروژه مهم که بسیاری از مسائل شهر و مردم را حل مي کند، آغاز شده است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان تنها از محدوده پل غدیر تا پل شهرستان نيست و مناطق محروم هم دارد و اینکه  خدمتگزاري از اين نقطه محروم شروع شده، جای تقدیر دارد.
وی بیان داشت: پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان، به امنیت مردم، رفع آلودگي و کاهش ترافيک کمک می کند.
رضایی افزود: در این شرايط سخت اقتصادی این اقدامات یک پيام دارد و آن هم اين است که مسئولان با همکاری می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.
وی ادامه داد: این پروژه در یک کلام توجه به آسایش مردم در عمل است.  رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: رفع محرومیت از مناطق 15 گانه، دغدغه مديريت شهری است
فتح الله معین افزود: رفع محرومیت و ایجاد تعادل در مناطق 15 گانه شهرداری از دغدغه های مديريت شهری است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این  طرح بخشی از ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مرتفع مي شود، اظهار داشت: امروز مردم شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای بزرگ در شهر اصفهان هستند که کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر را رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: از ابتدای کار فعالیت شورای پنجم علاوه بر تکمیل خط یک، احداث خط دو قطار شهری اصفهان در دستور کار قرار گرفته تا تمام مناطق شهر اصفهان نیز از این وسیله پاک حمل و نقلی بهره مند شوند. 
معین با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت سریع کار هستیم و برای تأمین اعتبار احداث خط دو قطار شهری اصفهان گام های موثری نیز برداشته شده است، گفت: دغدغه خدمتگزاران مردم در مجموعه مدیریت شهری به پشتوانه استاندار و سایر نمایندگان مردم، رفع محرومیت، ایجاد تعادل و برقراری عدالت در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان است که امیدوارم نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت نمایندگان استان از کشاورزان و تلاش برای بازگرداندن زاینده رود به اصفهان اقدامی ستودنی است و امیدوارم مشکلات استان در اسرع زمان رفع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر