کد خبر: 937228
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
رئیس اوقاف شاهرود:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به موضوع علم و فناوری و ظرفیت شاهرود به عنوان شهری دانشگاهی گفت: انجمن یاوران وقف علم و فناوری در شاهرود ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ سعید غیرتمند با اشاره به موضوع گردشگری مذهبی و اشتغال‌زایی عنوان کرد: بیشترین گردشگران به‌نوعی با نگاه مذهبی به سفر اقدام می‌کنند که از این نکته غافل شده‌ایم و همه باید زمینه را فراهم کنند تا گردشگری مذهبی را رونق دهیم؛ در این زمینه باید تبلیغ شود و دستگاه‌های متولی به آن توجه کنند.

غیرتمند با بیان اینکه 70 درصد موقوفات شاهرود را آب و اراضی تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای سال، دو وقف جدید داشتیم که یک ملک در جهت امور مسجد و ملکی نیر برای منبرخانه وقف شده است و سال 1396، 10 مورد وقف داشتیم.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات در بحث عزاداری و تعزیه‌داری اباعبدالله الحسین (ع) است که 80 درصد موقوفات را شامل می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین این وقفیات، تکیه بازار و بیدآباد، تکیه قلعه ولی‌آباد، حسینیه باغزندان و مدرسه قلعه شاهرود هستند.

غیرتمند با اشاره به تشکیل انجمن‌های یاوران وقف در هر صنف و مجموعه در باب موضوع خود گفت: این نوع وقف، وقف مشارکتی است که افراد مختلف برای رفع مشکلات مجموعه خود و موضوعات دیگر موقوفاتی ایجاد می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به موضوع علم و فناوری و ظرفیت شاهرود که شهری دانشگاهی است، افزود: در این راستا، تلاش داریم تا انجمن یاوران وقف علم و فناوری را ایجاد کنیم؛ چراکه موقوفات در سایر کشورها مربوط به علم است و به آن خیریه می‌گویند؛ خیریه‌هایی در آمریکا و اروپا در بحث علم و فناوری وجود دارد و جایزه صلح نوبل توسط بنیاد خیریه نوبل است که حمایت از نخبگان را در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته آمار حافظان قرآن شهرستان یک هزار نفر از یک جزء تا کل و موضوعی قرآن بوده است، گفت: امسال با اجرای طرح‌های بشارت، حفظ سوره‌های منتخب موضوعی و جزء به جزء با مشارکت دستگاه‌های مختلف، امیدواریم حافظان قرآن دو برابر سال گذشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر