کد خبر: 937122
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه چگونگی آماده‎سازی این تیم برای پنجره ششم نسبت به دیگر مسائل در اولویت است، گفت که تصمیم‎گیری در مورد صمد نیکخواه و حامد حدادی قابل پیش‎بینی نیست.
 
شاهین‎طبع: بیشتر به فکر تیم ملی هستم تا تصمیم در مورد حامد و صمد

جوان آنلاین: پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین در حالی برای بسکتبال ایران به پایان رسید که به واسطه پیروزی برابر فیلیپین، تیم ملی ایران تا حد زیادی کسب سهمیه این مسابقات را برای خود قطعی کرد.

این درحالی بود که تیم ملی بسکتبال برای این پنجره از رقابت ها و به دلایل مختلف، حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را در ترکیب خود نداشت و به همین دلیل شرایطی متفاوت از دیگر پنجره ها داشت. با این شرایط، ملی پوشان بسکتبال مقابل استرالیا در اولین دیدار پنجره پنجم انتخابی جام جهانی شکست خوردند اما با پیروزی برابر فیلیپین خیال خود را بابت کسب سهمیه جهانی راحت کردند.  

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازیکنان این تیم مزد زحمات خود را گرفتند، گفت: بازی بسکتبال واقعا قابل پیش بینی نیست. شرایط و انگیزه ها در موقعیت های مختلف، متفاوت است و همین فاکتورها هستند که بعضا تاثیرگذارترین می شوند. باید دقیق تر به اینگونه مسائل توجه داشت.

وی در مورد اینکه پیش از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی، خیلی ها کار تیم ملی بسکتبال را برای کسب نتیجه از این پنجره سخت و بعضا غیرممکن می دانستند، یادآور شد: حقیقت این است که خودمان می دانستیم کار سختی داریم. بیشتر هم روی شکستِ فیلیپین تمرکز داشتیم چون باید تعداد باخت های این تیم را بیشتر می کردیم. به هر حال تکلیف استرالیا که در گروه مشخص بود،  رقیبان اصلی ما فیلیپین و ژاپن بودند به همین دلیل مصمم به شکست دادن فیلیپین بودیم.  

سرمربی تیم ملی بسکتبال در این رابطه ادامه داد: ملی پوشان برای دیدار با فیلیپین و کسب نتیجه مقابل این تیم بی انگیزه نبودند اما وقتی قزاقستان موفق شد در مانیل نتیجه بگیرد، باور بازیکنان به اینکه می توانند از فیلیپین امتیاز بگیرند، خیلی بیشتر شد. البته که سفر طولانی و اختلاف ساعت شرایط را برای این بازی سخت تر کرده بود با این حال ملی پوشان خیلی خوب خود را با شرایط تطبیق دادند و دست به کار بزرگی زدند که خیلی ها تصورش را نمی کردند.  

شاهین طبع تصریح کرد: نسبت به تیم ملی بسکتبال انتقادهای زیادی مطرح بود. البته که قطعا منتقدان هم به این تیم و شرایطی که دارد، تعصب دارند اما بهتر است این افراد کمی هم صبر خود را زیاد کنند.  

وی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: برگزاری دیدارهای پنج پنجره انتخابی جام جهانی طی حدود یک - یک و نیم سال انجام شد. در این مدت برخی افراد از ابتدا کنار تیم بودند اما برخی افراد هم برای برخی پنجره ها و دیدارها به دلایل مختلف از همراهی کادر فنی یا بازیکنان بازماندند. باید بگویم برد به دست آمده برابر فیلیپین و سهمیه ای که کسب آن تا حد زیادی قطعی شده، متعلق به همه این افراد است. همه در این موفقیت سهم دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: کادر فنی به نوعی نماینده اهالی بسکتبال در تیم ملی است. قطعا اعضای کادر فنی هم بر اساس منافع این تیم تصمیم گیری می کنند. اگر به این تصمیمات اعتماد وجود داشته باشد و در مورد آنها اظهارنظر و کنکاش نشود، اوضاع خیلی بهتر و نتیجه بخش تر خواهد شد. به هر حال اینکه وارد جزئیات می شوند، مشکل ساز می شود.  

وی با یادآوری اینکه دو دیدار پایانی تیم ملی بسکتبال در انتخابی جام جهانی در چارچوب پنجره ششم و مقابل ژاپن و استرالیا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پیروزی مقابل فیلیپین تا حد زیادی صعود ایران به جام جهانی را قطعی کرد اما به خاطر اما و اگرهایی که هنوز وجود دارد باید در پنجره ششم هم صاحب امتیاز شویم. باید در این مرحله که اسفندماه برگزار می شود، مقابل ژاپن پیروز شویم. تیم ملی در دیدار رفت برابر ژاپن شکست خورد و جبران آن در تهران کار سختی است.  

شاهین طبع با تاکید براینکه برای حضور در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی باید در جلسه ای با حضور مسئولان فدراسیون، برنامه های آماده سازی تیم ملی بررسی شود، گفت: دو دیداری که با قطر پیش از پنجره پنجم داشتیم، در عملکرد تیم تاثیر گذار بود. باید پیش از پنجره ششم هم دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم. به خاطر محدودیت هایی که به دلیل مشکلات ارزی با آن مواجه هستیم، بیشتر به دنبال این هستیم تا این دو دیدار را در تهران برگزار کنیم.  

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار