کد خبر: 937108
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
برنامه عملیاتی دو ساله شهرداری اصفهان؛
با توجه به شرایط اقتصادی موضوع کاهش هزینه‌ها در دو بعد کاهش هزینه‌های نگهداری شهر و کاهش هزینه‌های اداره شهر با استفاده از فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،در سي و نهمين جلسه شوراي عالي برنامه ريزي شهرداري اصفهان بررسي مقاصد، سياست ها و شاخص هاي برنامه عملياتي شهرداري اصفهان در بازه زماني سال 98 تا 1400 مورد بررسي قرار گرفت.  
مدير برنامه ريزي و بودجه شهرداري اصفهان در اين خصوص اظهار كرد: اين برنامه عملياتي در راستاي برنامه اصفهان 1400 و برنامه سنجش پذير شهردار اصفهان بررسي و تدوين مي شود و قرار است ارتباطي بين برنامه هاي راهبردي، بودجه هاي ساليانه و عمليات و اقدامات شهرداري براي سال هاي آتي باشد. 
سعيد فرداني با بيان اينكه دو رويكرد بسيار مهم براي اين برنامه عملياتي مدنظر قرار گرفته است، تصريح كرد: تدوين برنامه بر اساس نتايج نه بر اساس وظايف و كمي نمودن برنامه در قالب شاخص هاي سنجش پذير دو رويكرد مهم برنامه عملياتي شهرداري اصفهان هستند. در صورتيكه بتوانيم اين دو اتفاق را در موعد زماني خود و با مشاركت مديران شهري اجرايي كنيم توافق جمعي قبل از تخصيص منابع يا بودجه هاي ساليانه انجام شده و برنامه بر اساس اولويت بندي ها اجرا مي شود.
وي ادامه داد: در اين برنامه به دنبال اين هستيم كه اولويت هاي راهبردي در برنامه عملياتي و بودجه ساليانه تسري پيدا كند، ارتباط منطقي و كيفي بين برنامه عملياتي و راهبردي شكل گرفته و عدالت اجرايي شود.
كاهش هزينه هاي شهرداري با كاهش هزينه هاي نگهداري و افزايش استفاده از فناوري ها
مدير برنامه ريزي و بودجه شهرداري اصفهان با بيان اينكه توسعه خدمات با رويكرد عدالت را براي سال آينده مدنظر قرار داده ايم، افزود: با توجه به شرايط اقتصادي موضوع كاهش هزينه ها در دستور كار قرار گرفته است. اين كاهش در دو بعد كاهش هزينه هاي نگهداري شهر و كاهش هزينه هاي اداره شهر با استفاده از فناوري هاي نوين صورت مي گيرد.
وي تاكيد كرد: حدود 5 ماه تيم كارشناسي و حوزه برنامه ريزي معاونت سرمايه انساني شهرداري درگير تدوين برنامه الگوي عملياتي است. همچنين جلسات بسيار خوبي با مديران و كارشناسان حوزه هاي مختلف و موسسات وابسته برگزار شده و تعامل شايسته اي با ذينفعان و واحدهاي مختلف شهرداري صورت گرفت.
فرداني با بيان اينكه براي تدوين برنامه عملياتي شهرداري اصفهان بيش از يك هزار نفر ساعت كار كارشناسي و مديريتي صورت گرفته است، گفت: مهمترين چالش ما بررسي و تصميم گيري در خصوص پروژه هاي نيمه تمام، تخصيص منابع محدود و پروژه هاي بسيار زياد از سال هاي گذشته با توجه به شرايط اقتصادي است. گفتمان حال حاضر مديريت شهري تمركز روي پروژه هايي است كه بيشترين اثرگذاري را روي توسعه شهر و رضايت شهروندان خواهد داشت. 
وي اضافه كرد: مديريت شهري معتقد است با استفاده از بررسي روش هاي متعدد تامين مالي براي پروژه ها و يا استفاده از ظرفيت بخش خصوصي مي توانيم چالش كمبود منابع و پروژه هاي نيمه تمام را پشت سربگذاريم. 
مدير برنامه ريزي و بودجه شهرداري اصفهان با بيان اينكه با توجه به چالش هايي كه شهرداري اصفهان در سال هاي اخير با آن مواجه بوده رويكرد نتيجه محوري به جاي وظيفه محوري يك اختيار نیست بلكه يك الزام است،‌ تاكيد كرد: به طور مثال زماني كه بر اساس وظيفه خيابان سازي انجام شود اين خيابان سازي توسعه پيدا مي كند، اما وقتي بر اساس نتايج تصميم گيري مي كنيم و قرار است سرعت سفر در معابر شهري و خيابان ها را بالا ببريم شايد لزوما خيابان سازي ما را به اين نتيجه نرساند بنابراين لازم است روي راهكارهاي ديگر مانند ساماندهي مشاغل، استفاده از حمل و نقل همگاني و يا توسعه خدمات الكترونيك تمركز كنيم كه هزينه هايي به شدت كمتر از توسعه معابر و اثرگذاري بيشتر در راستاي روان سازي معابر خواهد داشت.         
وي گفت: كاهش آلايندگي ها، روان سازي عبور و مرور، تاب آوري و افزايش ايمني در محيط هاي شهري، بازآفريني بافت هاي ناكارآمد و تاريخي در شهر و سرزندگي فضاهاي شهري از جمله مقاصد و برنامه هايي است كه در برنامه عملياتي شهرداري براي شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.
مدير برنامه ريزي و بودجه شهرداري اصفهان افزود: مقصد راهبردي كه در اين برنامه براي شهرداري در نظر گرفته شده افزايش بهره برداري بهينه از دارايي هاي شهرداري است. شهرداري قرار است در سه سال آينده بر دارايي هاي اقتصادي، سرمايه اقتصادي، سرمايه اطلاعاتي و سرمايه انساني خود تمركز كند تا بهبود را در اين حوزه ها رقم بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر