کد خبر: 937105
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورزنه:
دومین برنامه از دهمین جشنواره نخستین واژه آب با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز مقطع اول ابتدایی در شهر ورزنه برگزارشد.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مدیر آموزش و پرورش بخش بن رود با بیان اینکه اجرای جشنواره نخستین واژه آب تاثیر قابل توجهی در  فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان دارد عنوان کرد: در سال گذشته که اولین برنامه از جشنواره نخستین واژه برای دانش آموزان مقطع اول ابتدایی شهر ورزنه برگزار شد ما پس از اجرای این جشنواره  شاهد مصرف صحیح آب توسط دانش آموزان بودیم .
محمد حیدری افزود: از سال گذشته تا کنون  برنامه های فرهنگی که با هماهنگی و همکاری شرکت آبفا ورزنه به منظور ترویج مصرف صحیح آب در دستور کار قرار دادیم منجر شد که مصرف آب در تمام مدارس شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری یابد.به همین دلیل بسیار مشتاق هستیم جشنواره ها و برنامه های فرهنگی که در راستای ترویج مصرف بهینه آب است در این شهرستان برگزار شود.
وی گفت:  در سال جاری بیش از 4 هزار و 900 دانش آموز در مقاطع مختلف در بخش بن رود مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 2800 دانش آموز در مقطع ابتدایی می باشد و برای اینکه ما بتوانیم خانواده های  دانش آموزان  را ترغیب به مصرف صحیح آب نماییم در انجمن اولیاء و مربیان  آموزشهایی پیرامون راههای مصرف صحیح به خانواده ها ارائه می دهیم چرا که شهرستان ورزنه در انتهای رودخانه زاینده رود قرار دارد به همین دلیل هر قطره آب در نقطه کویری بسیار ارزشمند است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورزنه افزود: در چندسال اخیر  از روشهای نوین  برای آبیاری فضای سبز  مدارس استفاده نمودیم همچنین در راستای مصرف بهینه  نصب سایبان برای کولرها و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف در مدارس را در دستور کار قرار دادیم.
در ادامه این جشنواره مدیر آبفا شهرستان ورزنه گفت: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی که با موضوع مصرف صحیح آب برای قشرهای مختلف برگزار می شود در نهایت کاهش مصرف سرانه آب را بهمراه دارد چرا که ما در شهرستان ورزنه توانستیم با اجرای جشنواره نخسین واژه آب ،مراسم زنگ آب ، مسابقه نقاشی آب مساوی زندگی ،برگزاری نمایشگاه عکس جلوه های آب ،برگزاری آموزش ضمن خدمت معلمان در تصفیه خانه آب و دیگر اقدامات از این قبیل مصرف سرانه آب را کاهش دهیم بطوریکه در سال گذشته مصرف سرانه آب در شهر ورزنه 182 لیتر در شبانه روز بوده ولی هم اکنون این رقم با ترویج فرهنگ صحیح مصرف به 171 لیتر در شبانه روز رسیده است.
مهدی شمس بیگی با اشاره به فعالیت های کانون پرورشی فکری در تابستان سال جاری خاطر نشان ساخت:در تابستان سال جاری تمام فعالیت های کانون پرورشی فکری شهرستان ورزنه متمرکز بر چگونگی راههای مصرف صحیح آب میان کودکان و نوجوانان بوده است.که دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
در این برنامه دانش آموزان به نکات قابل توجهی پیرامون اینکه آیا آموزش های لازم در مدرسه و محیط خانه در رابطه با مصرف صحیح آب آموختند؟ کمیل علیزاده گفت: در مدرسه یاد گرفتم که آب را هدر ندهم یعنی موقع مسواک زدن و حمام کردن آب به اندازه کافی استفاده کنیم اما توی خونه همیشه حیاط با آب می شوریم که امروزدر این  برنامه آقای  مبارک (یکی از شخصیت های داستانی در برنامه جشنواره نخستین واژه آب ) به ما یاد داد با جارو حیاط خونمون تمیز کنیم و با شلنگ آب حیاط نشوریم چون آب آشامیدنیه و نباید برای شستن حیاط استفاده بشود .
در ادامه صدیقه سادات حسینی معلم کلاس اول مدرسه امامیه باقر آباد گفت: خوشبختانه دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به درست مصرف کردن آب بسیار حساس هستند و سعی می کنند که آب را هدر ندهند که این امر ناشی از فرهنگ سازی بسیار مطلوب رسانه ها به ویژه رسانه ملی است که با ارائه پیام از طریق تولید و پخش فیلم و انیمیشن های آموزنده در زمینه  مصرف صحیح آب مردم به ویژه کودکان و نوجوانان توانسته این قشر اثرگذار را ترغیب به مصرف صحیح آب نماید.
وی ادامه داد:موضوع انشاء هفته گذشته (چگونه آب را هدر ندهیم بود)که نکته جالب در ارائه انشاء با این موضوع از سوی دانش آموزان این مسئله بوده است که اکثر دانش آموزان از عدم رعایت مصرف صحیح آب از سوی والدین نوشته بودند . بعنوان مثال یکی از دانش آموزان نوشته بود مامانم وقتی خواست سماور را آب کند پارچ در زیر شیر آب لبریز شد و مقدار زیادی آب هدر رفت ومن به مامانم گفتم تا قبل از اینکه پارچ پر از آب شود شیرآب را ببند تا آب هدر نرود.پس می توان گفت تا حدودی کودکان نسبتا به مصرف بهینه آب آگاه هستند.  
و در پایان دهمین جشنواره نخستین واژه آب در ورزنه یاسر خلیلی یکی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی گفت:امروزیاد گرفتم الکی آب نخورم وقتی تشنه ام آب بخورم هنگامی که می روم آبخوری حتما لیوان با خودم ببرم و لیوان زیر شیرآب بگیرم تا آب هدر نرود 
محمد علی یزدی یکی دیگر از آموزگاران مقطع اول ابتدایی مدرسه شهید ترابی در پایان این برنامه گفت: امروز دانش آموزان نه تنها خیلی شاد و خوشحال شدند  بلکه یاد گرفتند  آب را  با دقت بیشتری مصرف کنند درست ما در مدرسه در درس علوم چرخه آب را توضیح می دهیم و از بچه ها می خواهیم آب را درست مصرف کنند . اما بدون شک هنرمندان بهتر می توانند با زبان شهر،موسیقی و داستان همین موضوعات را به دانش آموزان گوشزد کنند.  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها