کد خبر: 936996
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
مترجم: رضا محمدی
اگر فکر مکیدن پستانک نوزادتان برای تمیز کردن آن و قرار دادن آن در دهان نوزادتان شما را منزجر می‌کند، دوباره به آن فکر کنید. تحقیقات جدید انجام شده نشان می‌دهد که گذاشتن پستانک فرزندتان در دهان برای پاک کردن آن باعث می‌شود تا فرزندتان کمتر به آلرژی مبتلا شود.

الیان ابو جود یکی از محققان طرح می‌گوید: آزمایش روی ۱۸۴ کودک نشان داد والدینی که پستانک را با دهان خود تمیز کرده‌اند دچار اگزما یا آلرژی نمی‌شوند. ما با ۱۲۸ مادر صاحب نوزاد، طی یک دوره ۱۸ ماهه چندین بار مصاحبه کردیم و از آن‌ها سؤال کردیم که چگونه پستانک فرزندان خود را تمیز می‌کنند. ما دریافتیم که فرزندان مادرانی که پستانک را می‌مکند، نوعی پادتن مرتبط با پاسخ‌های حساسیتی در بدن ایجاد می‌کنند. اگرچه استثنائاتی وجود دارد، اما کمتر باعث حساسیت و آسم حساسیتی می‌شود.

از ۱۲۸ مادر که مصاحبه‌های متعددی را انجام دادند، ۵۸ درصد، استفاده معمول از پستانک را توسط نوزادان خود گزارش دادند. در میان کسانی که کودکشان از پستانک استفاده می‌کردند، ۴۱ درصد تمیز کردن آن را توسط ضدعفونی کردن گزارش دادند. ۷۲ درصد شستن پستانک با دست و ۱۲ درصد مکیدن پستانک توسط والدین را گزارش دادند.

محققان در ادامه می‌گویند: «برخی از متخصصان به این مورد اشاره می‌کنند که در اثر کمبود قرار گرفتن در معرض میکروب‌ها، نوزادان در برابر آلرژی‌های بی‌ضرر نیز بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند. پژوهشگران اعتقاد دارند که قرار گرفتن در معرض باکتری‌های دهان والدین در سنین خردسالی، سیستم ایمنی نوزاد را فعال می‌سازد و به کاهش خطر ابتلا به آلرژی‌ها منجر می‌شود. ما می‌دانیم که برخی باکتری‌ها در اوایل زندگی، رشد سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و ممکن است بعداً بدن را در برابر بیماری‌های حساسیت‌زا محافظت کند. مکیدن پستانک توسط والدین می‌تواند مثالی از روشی باشد که والدین ممکن است ریزجانداران سالم را به کودک خود منتقل کنند.»
پیش از این متخصصان دریافته بودند که شیردهی پستانی به واکنش سیستم ایمنی نوزاد کمک می‌کند و می‌تواند نشانه‌های آلرژی را به تأخیر بیندازد.
منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر