کد خبر: 936946
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
روحانی در اجلاسیه سراسری نماز:
‌‌رئیس جمهور با بیان اینکه با اقامه نماز در برابر ابرقدرت‌ها حفظ خواهیم شد، گفت: نماز وسیله هدایت ماست و‌ راه را به ما نشان می‌دهد.
جوان آنلاین: حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در ‌بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز که به میزبانی ‌استان سمنان در حال برگزاری است، ‌چهره درخشان دین را نماز دانست و اظهار داشت: حیات‌، سکون‌ و آرامش ما در کنار نماز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) با آن مقام و منزلتش وقتی برایش مشکلی پیش می‌آمد بلافاصله دو رکعت نماز اقامه می‌کرد، افزود: وقتی حضرت علی (ع) با پیکر بی‌جان حضرت فاطمه زهرا (س) روبه‌رو شد دو رکعت نماز اقامه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به نماز داریم و این افتخار ماست که خداوند از ما خواسته با او حرف بزنیم و عبادتش کنیم، تصریح کرد: حداقل در روز 17 رکعت نماز به جای می آوریم و با خداوند سخن می‌گوییم.

روحانی با بیان اینکه نماز وسیله هدایت ماست و‌ راه را به ما نشان می‌دهد، ادامه داد: اگر اخلاق با نماز نمی‌خواند خودمان مشکل داریم پس باید به دنبال رفع آن باشیم.

وی با بیان اینکه با اقامه نماز در برابر ابرقدرت‌ها حفظ خواهیم شد، گفت: در ‌دوران قبل از انقلاب نماز دو معنی داشت یعنی انقلاب بودن و یکی مذهبی بودن بود.‌

رئیس جمهور از نماز به عنوان قدرت اسلام نام برد و اضافه کرد: اصل نماز بیشتر بر مبنای جمعی بنا شده است و باید این فرضیه را با صدای بلند تبلیغ کنیم، ساختمان نماز دسته جمعی است.

روحانی نماز را مظهر اقتدار دین دانست و گفت: نماز اهمیت فوق‌العادی برای ما دارد لذا باید ‌اهمیت این فرضیه الهی را برای مردم تبیین کرد تا در ‌فشار اقتصادی دشمن ه امروز بر کشورمان تحمیل شده بتوانیم بر توکل بر خدواند این برهه را بگذارنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین عمل مؤمن همان عطر نماز است گفت: شاید بتوان همه دین را در 2 کلمه پرستش و نیایش خلاصه کرد، پرستش جوهر اسلام است و باطن و حقیقت دین است و نیایش نیز صورت زیبای پرستش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز یک عبادت صرف یا یک فرع دین مثل سایر فروع نیست بلکه نماز همه چهره و صورت اسلام است.

‌روحانی گفت: نماز جوهر دین، ایمان به خدا و اعتقاد به حق است، نماز پرچم دین است، همانطور که یک پرچم نماد یک شکور است دین نیز بدون نماز قابل شناخته شدن نیست.

وی خاطرنشان کرد: نماز همان اصل عبودیت در کنار توحید است و عبودیت بدون توحید بدون معنا بوده و توحید نیز بی عبودیت ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

رئیس جمهور با اشاره به تعبیرات قرآن درباره نماز نیز گفت: تعبیرات قرآن نسبت به نماز تنها در اسلام نیست بلکه در همه ادیان به نماز تأکید شده است.

‌روحانی گفت : آنجا که خداوند با موسی کلیم‌الله سخن می‌گوید، و آنزمان که کودک سخن می‌گوید و حقانیت خود و طهارت مادر را بیان می‌کند می گوید به نماز امر شده‌ام ، پس مسئله نماز مسئله اسلام نیست بلکه مسئله دین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نماز افتخار بشریت است ادامه داد: اینکه خداوند ما را به حرف با خود دعوت می‌کند یک افتخار است.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نیاز به استعانت از خداوند داریم، گفت: نماز برای این نیست که ما بر سر خداوند و اسلام منت بگذاریم بلکه حیات، سکون و ارامش همه ما با نماز به دست می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در اقامه نماز نقش بسیار اساسی دارد، گفت: در دانشگاه کسانی که مذهبی هستند ساخته شده دوران دبستان هستند چرا دانشگاه تحول آنچنانی برای فرد ندارد.

وی با بیان اینکه نماز فخر و عظمت انسان است افزود: نباید نماز برای مسائل جزئی و پیش پا افتاده استفاده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ نماز دارد گفت: باید ترویج نماز از خانواده‌ها آغاز شود و پس از خانواده آموزش و پرورش بزرگترین وظیفه را در ترویج نماز بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی افزود: در دبستان شاکله شخصیت‌ها ساخته می‌شود و دانشگاه آن طور که باید در انسان تحولی ایجاد نمی‌کند از این رو باید در آموزش و پرورش به این مهم توجه شود.

وی با طرح این پرسش که باید چگونه مردم و به ویژه بچه‌ها را به نماز دعوت کنیم افزود: هیچ کاری با اجبار انجام نمی شود، اساس دین ما انتخاب است و باید با عمل مردم را به دین و نماز دعوت کرد.

رئیس جمهور نماز را معراج مؤمن دانست و گفت: باید تقوی وجود داشته باشد تا نماز قرب را ایجاد کند؛ امروز برای معنویت دنیا و آخرت، توان و ایستادگی در برابر مشکلات زندگی، هجمه‌ها و فشارها باید تنها پناه ما نماز باشد.

‌روحانی با بیان اینکه باید با عمل کردن مردم را به نماز دعوت کنیم گفت: در اوایل انقلاب چطور دختران وزنان بی حجاب به حجاب تمایل پیدا کردند؟ چه جاذبه‌ای در انقلاب بود که باعث تحول شد؟ خودشان دیدند که که دین عامل استقلال و آزادی و عزت است.

وی با بیان اینکه اعتماد و حسن ظن به خدا سبب می‌شود تا از همه مشکلات عبور کنیم افزود: چه چیزی باعث شد تا انقلاب ما در برابر جهانیان به پیروزی برسد؟ امام مطمئن بود که انقلاب پیروز می‌شود و این به خاطر اعتماد ایشان به خداوند بود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار