کد خبر: 936938
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن ظرف ۶۰ روز آینده، پایبندی به پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) را تعلیق خواهد کرد، مگر آنکه مسکو در این مدت به این پیمان متعهد شود.
جوان آنلاین: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده که در مقر ناتو در بروکسل سخن می‌گفت، اظهار داشت که واشنگتن ظرف ۶۰ روز آینده، پایبندی به پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) را تعلیق خواهد کرد، مگر آنکه مسکو در این مدت به این پیمان متعهد شود.

این پیمان در دهه ۱۹۸۰ میلادی و در دوران موسوم به تنش‌زدایی در جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا منعقد شده بود.

به نوشته اسپوتنیک، پامپئو که در یک نشست خبری در مقر ناتو سخن می‌گفت: تصریح کرد که ایالات متحده ظرف این ۶۰ روز، هیچ‌گونه موشکی را که ناقض توافق مزبور باشد تولید، ازمایش یا مستقر نخواهد کرد و مدعی شد که آمریکا از نابودی برنامه موشکی روسیه استقبال خواهد کرد.

پیمان مزبور آمریکا و اتحاد شوروی را از داشتن، آزمایش کردن و مستقر کردن موشک‌های کروز و بالستیک زمین‌پایه با بُرد بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل) منع می‌کند. پیش از این دونالد ترامپ روسیه را به نقض INF متهم و تهدید کرد که آمریکا را از آن خارج خواهد کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ضدروس ترامپ، مغز متفکر پشت پرده خروج آمریکا از INF خوانده می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار