کد خبر: 936915
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
یکی دو روز پیش سایت فارسی رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی طی انتشار گزارشی سیاه‌نمایانه از اوضاع زنان در جامعه کشورمان تمام تلاش و هنرش را به کار گرفت تا در فضای رسانه‌ای چهره‌ای بسته و ضدزن ارائه بدهد.
مصطفی شاه‌کرمی
یکی دو روز پیش سایت فارسی رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی طی انتشار گزارشی سیاه‌نمایانه از اوضاع زنان در جامعه کشورمان تمام تلاش و هنرش را به کار گرفت تا در فضای رسانه‌ای چهره‌ای بسته و ضدزن ارائه بدهد.
در بخشی از گزارش جهت‌دار و سرتاسر وارونه بی‌بی‌سی فارسی که با تیتر «مروری بر ۶۰ سال اشتغال زنان در ایران» و توضیح «نسبت اشتغال زنان در ایران و کشور‌های منطقه و اقتصاد‌های هم‌گروه به درصد» منتشر شد، این رسانه سلطنتی با دستمایه قرار دادن آمار و ارقامی برگرفته از تحقیق شخص مجهوال‌الهویه‌ای به اسم احسان سلطانی اوضاع مشارکت زنان در جامعه ایران را چند پله پایین‌تر از عربستان سعودی طراحی کرده بود!
در این نمودار کذایی رتبه مشارکت زنان ایرانی سه رتبه پایین‌تر از عربستان و حتی ذیل کشور‌های یمن و افغانستان نشان داده شده است. این دروغ‌پردازی رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی در حالی است که طبق آمار واقعی و قابل استناد منتشره، جمعیت زنان شاغل کشورمان بیش از ۵ میلیون نفر است که در مقایسه با کشور سرشار از خفقان و انگاره‌های متحجرانه منبعث از تفکر منحرف و ضاله وهابیت اصلاً قابل مقایسه نیست. بهترین سند برای رسوا کردن رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی و دروغ‌پردازی وقیحانه آن، گزارش و اظهارات سعید زکریا خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان امریکایی پس از سفرش به کشورمان است. برای تاباندن نور رسوایی به زوایا و پستو‌های مملو از دروغ و تاریکی در ذهن مدیران رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی، بخشی از مقاله سعید زکریا را که در سایت سی‌ان‌ان هم وجود دارد بازخوانی می‌کنیم. زکریا در مقاله‌ای با اشاره به سفر خود به ایران نوشته: «زنان در جمهوری اسلامی ایران به شدت تلاش می‌کنند تا زندگی مفیدی برای خود رقم بزنند. زنان ایرانی با حجاب هستند و از قوانین دولتی در پوشش اندام خود اطاعت می‌کنند، شمار زیادی از آنان به دانشگاه می‌روند و بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.» زکریا در بخش دیگری از مقاله‌اش که مقایسه‌ای بین زنان جامعه ایران و عربستان است، نوشته است: «زنان سعودی به تازگی اجازه رأی دادن پیدا کرده‌اند، در حالی که زنان ایرانی از سال ۱۹۶۳ اجازه رأی دادن داشته‌اند. زنان سعودی از این پس می‌توانند در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کنند، اما زنان ایرانی در سال ۲۰۱۰، ۳ درصد از کرسی‌های وزارتخانه‌ها و ۵ درصد از کرسی‌های مجلس را از آن خود کرده بودند. زنان ایرانی دو برابر بیشتر از مردان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و... در نهایت آمار نشان می‌دهد ۳۲ درصد از زنان ایرانی در بازار کار حضور دارند، اما شمار زنان شاغل در عربستان سعودی ۲۱ درصد است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار