کد خبر: 936906
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
اخلال در بازار ارز که چند ماهی است کشور به آن مبتلا شده است، بازار کار تبهکاران را حسابی گرم کرده است.
اخلال در بازار ارز که چند ماهی است کشور به آن مبتلا شده است، بازار کار تبهکاران را حسابی گرم کرده است. آن‌ها با استفاده از فضای موجود مشغول ماهیگیری از این آب‌گل آلود هستند و به هر شیوه‌ای که شده سرمایه‌گذاران حوزه را فریب داده و حساب‌هایشان را خالی می‌کنند. یکی از متهمانی که پلیس تهران به تازگی او را بازداشت کرده علی. ب نام دارد که با معرفی خودش به عنوان کارمند بانک اعتماد مشتریان را جلب کرده و پول خوبی هم به جیب زده بود، اما هنگام فرار از کشور بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، این پرونده ۲۰‌آبان‌ماه امسال روی میز کارآگاهان اداره‌۱۴ پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که مردی به نام علی. ب، خودش را کارمند یکی از بانک‌ها معرفی کرده و به بعضی از مشتریان بانک وعده داده بود که می‌تواند به نرخ دولتی برایشان دلار و سکه تهیه کند. او به این شیوه موفق شده بود ۴‌میلیارد تومان از مشتریان کلاهبرداری و فرار کند. یکی از مالباخته‌ها ماجرا را این طور شرح داد: اواخر مرداد‌ماه بود که با علی آشنا شدم. او گفت که کارمند بانک است و در زمینه دلار هم فعالیت می‌کند و سرمایه‌گذاری در این زمینه سود بسیار خوبی دارد که حرفش درست بود. او حواله‌هایی از بانک مرکزی به من نشان داد که براساس آن سکه و دلار را به نرخ دولتی تهیه کرده بود. علی بعد از کلی حرف زدن در این باره از من خواست در زمینه دلار سرمایه‌گذاری کنم. من هم به خاطر جایگاهی که داشت به او اعتماد کردم و ۳۵۰‌میلیون تومان به حسابش واریز کردم. قرار شد که چند روز بعد دلار‌ها را به من تحویل دهد. روز قرار وقتی با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتم خاموش بود. بعد از آن دیگر هیچ خبری از او نشد تا اینکه تصمیم به شکایت گرفتم. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی حواله‌هایی که علی به شاکیان نشان داده بود معلوم شد که همه این حواله‌ها قلابی است.
با کامل شدن تحقیقات پلیس در این باره متهم تحت تعقیب قرار گرفت و مشخص شد که او به جزیره کیش فرار کرده است تا از طریق مرز دریایی از کشور خارج شود بنابراین مخفیگاه متهم شناسایی شد و کارآگاهان موفق به بازداشت متهم شدند. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تاکنون هشت‌نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای بازپرسی ناحیه‌۸ تهران تحقیقات از متهم در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار