کد خبر: 936869
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
کیوان کثیریان، منتقد سینما در گفت و گو با «جوان آنلاین»:
فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته شده است، به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد. نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و سرو زیر آب به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی سی و ششمین دوره فیلم فجر انتخاب شد.
سرویس فرهنگی «جوان آنلاین» - بهنام صدقی: فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته شده است، به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد. نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و سرو زیر آب به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی سی و ششمین دوره فیلم فجر انتخاب شد. در خصوص کم و کیف این اثر سینمایی با کیوان کثیریان، منتقد سینما گفت و گو کرده‌ایم و دیدگاه‌های او را در این زمینه جویا شده‌ایم.

«سرو زیر آب» نیاز به تدوین مجدد دارد
کیوان کثیریان، منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: این فیلم را من در جشنواره دیدم و از کلیت فیلم لذت بردم ولی فکر می‌کنم فیلم جای کوتاه شدن داشت. البته باید بگویم نسخه جدید این فیلم را هنوز ندیده‌ام و تنها نسخه قبلی آن را دیده‌ام و امیدوارم که در نسخه جدید تدوین مجددی شده باشد که به ریتم و ضرب آهنگ روایت و قصه کمک بهتری کند.

پرداخت شایسته «سرو زیر آب» به اقلیت‌ها در رویداد‌های ملی

کثیریان ادامه می‌دهد: به نظرم این اثر با کارگردانی حساب شده و کلاسیکی که دارد و با فیلم برداری خوب علیرضا زرین دست توانسته است به خوبی یک فیلم خوش ساخت و خوش آب و رنگ را برای مخاطب به نمایش بگذارد. نکته مثبت دیگر فیلم پرداختن به موضوع حضور اقلیت‌ها دینی در جنگ بود که به نظرم بسیار شایسته و به جا این کار صورت گرفته است. البته در سینمای جنگ تاکنون به این مسائل پرداخته شده است، اما در کل پرداخت این فیلم به موضوع اصلی آن از زوایای مختلف بسیار عالی بود.

یک یادآوری به هر ایرانی

وی در ادامه می‌گوید: من معتقدم موضوعی که فیلم به آن می‌پردازد، بسیار جذاب و اتفاقا قابل اهمیت است. به نوعی یک یادآوری از منظر وحدت میان هر ایرانی در آن نهفته است. وحدتی که به ما یادآور می‌شود که فارغ از اینکه به چه دینی و کیشی تعلق و چه اعتقاداتی داریم، باید با هم متحد باشیم. چرا که همه ما ایرانی هستیم و پای دفاع از سرزمین، آب و خاک مان با هر عقیده، تفکر و طرز فکری می‌ایستیم. ایرانی‌ها ها همواره از کشور، ناموس و خاک شان دفاع کرده‌اند و این نکته‌ای است که کارگردان این اثر هم یادآور آن شده است.

نگاه صلح جویانه «سرو زیر آب» به موضوع دفاع

این منتقد سینما در خاتمه تاکید می‌کند: نگاه این اثر به شهدای گمنام و خانواده‌های شهدا بسیار ارزشمند است و باشه آهنگر در این فیلم به زوایای پنهان و عیان این موضوع خوب پرداخته و قصه اش را قصه‌ای جذاب از آب درآورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار