کد خبر: 936837
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رضا صفایی پور، بازیگر پیشکسوت سینما در گفت و گو با جوان آنلاين:
کم شدن تولیدات سینمایی مختص جبهه پایداری و فیلم‌ هایی با مضمون دفاع مقدس را می ‌توان نشات گرفته از عوامل و دلایل متعددی برشمرد، اما سوال اساسی این است که چرا ما دیگر در حوزه دفاع مقدس فیلم و سریال و اثر سینمایی درخور و قابل توجهی کمتر داریم ؟ آیا بودجه ‌های کلانی که صرف فیلم ‌های باری به هر جهت می ‌شود قابل تامل نیست؟ دلیل اهمیت ندادن به ساخت و تولید آثار ارزشمندی همچون آثار مربوط به دفاع ۸ ساله جنگ تحمیلی چیست؟
سرويس فرهنگي جوان آنلاين: کم شدن تولیدات سینمایی مختص جبهه پایداری و فیلم‌ هایی با مضمون دفاع مقدس را می ‌توان نشات گرفته از عوامل و دلایل متعددی برشمرد، اما سوال اساسی این است که چرا ما دیگر در حوزه دفاع مقدس فیلم و سریال و اثر سینمایی و کتاب و نقش و نگار و... درخور و قابل توجهی کمتر داریم و یا حتی دیگر نداریم؟ آیا بودجه ‌های کلانی که صرف فیلم ‌های باری به هر جهت می ‌شود قابل تامل نیست؟ دلیل اهمیت ندادن به ساخت و تولید آثار ارزشمندی همچون آثار مربوط به دفاع ۸ ساله جنگ تحمیلی چیست؟ در همين راستا رضا صفایی پور، بازیگر پیشکسوت سینما که ۱۴ سال تجربه ایفای نقش در فیلم های دفاع مقدس رزمی و پلیسی را داشته است در گفت و گو با جوان آنلاين گفت: جشنواره مقاومت به نوعی ادای دین به بچه های جنگ است که به تصویر کشیده می شود و لازم است تا چنین جشنواره ای برگزار شود امیدوارم همه مردم استقبال کنند و بدانند بچه های جبهه و جنگ چه رشادت‌ ها و فداکاری ‌های داشتند.

فیلمسازان فیلم هایی با موضوع ادای دین به شهدا بسازند

وی با اشاره به اینکه همواره از فیلم های ایرانی مطرح شده در فستیوال های جهانی استقبال شده است عنوان داشت: فیلمسازان باید فیلم هایی با موضوع ادای دین به شهدا و جنگ بسازند تا دیده شود.
سینما با بحران فراموش شدن شهدا رو به روست
اگر پیشنهاد بازی در حوزه دفاع مقدس داده شود استقبال می ‌کنم

صفايي پور با بیان اینکه ۶ سال است که در سینما فعالیت ندارد گفت: ما ادای دین خود را پیش از این در فیلم ها نسبت به شهدا داشتیم، در حال حاضر فیلمنامه ای نبوده که با شرایطم متناسب باشد تا از آن استقبال کنم و ما ادای دین مان را پیش از این در فیلم ها نسبت به شهدا داشته‌ ایم، اما اگر پیشنهاد بازی در حوزه دفاع مقدس داده شود حتما می پذیرم و استقبال می ‌کنم.

سینما با بحران فراموش شدن شهدا رو به روست

اين هنرمند معتقد است: در حالی که امروزه بودجه ‌های کلانی صرف ساخت و تولید فیلم‌ های مختلف در سینما می ‌شود، اما متاسفانه به تولید و ساخت آثار سینمایی مربوط به حوزه دفاع مقدس اهمیت زیادی داده نمی ‌شود و این امر سینمای ما را به نوعی با بحران فراموش شدن رشادت ‌های رزمندگان و جانبازان و شهدای عزیز جنگ تحمیلی رو به رو ساخته و این امر واقعا جای نگرانی دارد.

برای ساخت فیلم ‌های دفاع مقدسی اهمیتی قائل نمی ‌شوند

رضا صفایی پور، بازیگر پیشکسوت سینما در پایان تاكيد كرد: به مروز زمان و با توجه به کم و کمرنگ شدن تعداد آثار ساخته شده در این حوزه مهم، این طور که مسئولین فرهنگی کشور پیش می‌ روند و برای ساخت فیلم ‌های جنگی اهمیت چندانی قائل نمی ‌شوند، ممکن است تا چند سال آینده فرزندان ما اصلا از ۸ سال جنگ تحمیلی و شلمچه و هویزه و جنوب و جنگ هیچ اطلاعات و آشنایی نداشته و با مین و میدان و خمپاره و بوی باروت غریبه باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار