کد خبر: 936825
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران، گفت: ۹۹ درصد لوازم آرایشی که قاچاق وارد کشور می‌شود، تقلبی است.
جوان آنلاین: حمید مقیمی با عنوان این مطلب که حوزه کالا‌های آرایشی و بهداشتی متکی به واردات است، اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تا ۵۰ درصد نیاز بازار داخلی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی کشور متکی به واردات است.

وی با تاکید بر این موضوع که میزان محصولات داخلی به اندازه‌ای نیست که نیاز کشور را تامین کند، تصریح کرد: بستن راه واردات نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را باز کند و تنها باعث افزایش محصولات قاچاق و تقلبی در بازار داخلی خواهد شد.

مقیمی با اشاره به ماه‌های پایانی سال و فرصت اندک ثبت سفارش محصولات مورد نیاز مردم، افزود: به نظر می‌رسد بسته شدن ثبت سفارشات توسط وزارت صمت، نه تنها کمکی به تولید داخل نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد کمبود‌های بازار داخلی، آسیب رسان شود. زیرا، عده‌ای در صدد ناکارآمد نشان دادن دولت در تامین کالا‌های مورد نیاز مردم هستند.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران، با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو بازار این محصولات را رصد می‌کند، گفت: درخواست ما از وزارت صمت، این است که مسیر ثبت سفارش را باز کند و اجازه بدهد که محصولات مورد نیاز مردم وارد شود.

مقیمی با انتقاد از اینکه یک ماه است وزارت صمت ثبت سفارش کالا را بسته است، افزود: ما عنوان کرده ایم که حاضریم بدون انتقال ارز، محصولات خود را وارد کنیم، اما متاسفانه این اجازه را به ما نمی‌دهند.

وی با اشاره به دپو شدن کالا‌هایی که در گمرک مانده است، ادامه داد: به خاطر بسته شدن ثبت سفارش، کالا‌هایی که وارد کرده ایم، در گمرک مانده است. در حالی که واردات محصولاتی که در داخل به اندازه نیاز بازار تولید نمی‌شود، نه تنها آسیب رسان به اقتصاد کشور نیست، بلکه می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت تولید داخل شود.

مقیمی با عنوان این مطلب که در زمینه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی نیاز داریم کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببریم، افزود: متاسفانه خود تحریمی، معیشت و اشتغال حداقل ۲۰ هزار نفر که به طور مستقیم در این حوزه فعالیت دارند و ۵۰ هزار نفر که غیر مستقیم فعال هستند را تهدید می‌کند.

وی، یکی از تبعات بسته شدن مسیر واردات کالا‌های آرایشی و بهداشتی را، افزایش قاچاق این محصولات عنوان کرد و گفت: ۹۹ درصد کالا‌های آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق در بازار داخلی وجود دارد، تقلبی است و این مسئله سلامت مردم را تهدید می‌کند.

مقیمی با بیان این مطلب که حداقل دو ماه زمان لازم است تا مسیر سفارش و ورود کالا به کشور فراهم شود، افزود: فرصت زیادی تا پایان سال نداریم و در حال حاضر بازار فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در داخل با کمبود‌هایی مواجه است و همین مسئله، وزارت صمت را مجاب می‌کند تا زودتر نسبت به قبول ثبت سفارش اقدام کند.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران، با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ما هیچ گونه انتقال ارز برای واردات انجام نمی‌دهیم، گفت: ما بر اساس روش اعتباری، شرکت‌های خارجی را مجاب کرده ایم که وارد مبادله با ما شوند و از همین رو، قرار نیست ارز انتقال دهیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار