کد خبر: 936753
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خواستار شد:
مسئول سازمان بسیج رسانه استان خواستار راه اندازی صفحه‌ای مخصوص دغدغه‌های دانشجویی در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها شد.

عباس محمدیان در اولین گردهمایی مدیران رسانه و دبیران تشکل‌های دانشجویی مشهد که با موضوع "بررسی رسالت‌های مشترک جنبش دانشجویی و رسانه ها" در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که میزگردهای مختلف باحضور تشکل‌های دانشجویی و مسئولین در رسانه‌ها برگزار و اولین دبیرخانه رسانه‌ای دانشجویان راه‌اندازی شود زیرا این این خلأ واقعاً احساس می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانشجو باید رسانه را بشناسد، بیان کرد: می‌گویند استاندار پنج سال آمد و نرفت. کدام دفعه یک تشکل، نامه‌ای به رسانه نوشت تا رسانه این مطالبه را پیگیری کند؟ در همین ماه‌های اخیر چند مشکل اساسی استان با نامه نوشتن به رسانه‌ها و پیگیری آنان برطرف شد. ما باید قدرت رسانه را به قدرت مدیریت خود اضافه کنیم. تریبون‌های آزادی که در آستانه انتخابات در دانشگاه‌ها فعال می‌شوند، چرا دیگر در طول سال فعال نیست؟ پیشنهاد من این است که میزگردهای خاصی در رسانه‌ها برگزار کنیم، با سلایق و ادبیات مختلف تا بتوانیم به آن شعار مطالبه‌گری که می‌گوییم به انسجام برسیم.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: چند نکته وجود دارد که احساس می‌کنم هم مدیران رسانه و هم تشکل‌های دانشجویی باید به آن توجه کنند. معنای آزادی قلم و آزادی بیان این نیست که هر فردی با قلمی که در دست دارد بر ضد مصلحت کشور خود بنویسد یا بیان آزاد داشته باشد، پای مصلحت امروز خون‌هایی ریخته شده و قرار نیست که از اختلاف سلیقه‌ها اختلاف عقیده بسازیم.

محمدیان عنوان کرد: همه شعار دادیم که انقلابی‌گری و ولایت در راس امور ما است اما در عمل از آرمان‌هایی که دنبال آن هستیم فاصله گرفته‌ایم. امروز مدیران رسانه خط مقدم جنگ رسانه هستند، از ابتدای انقلاب تاکنون رسانه اضافه باری را تحمل کرده که ناکارآمدی دستگاه‌های دیگر اعم از جریان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را باید پاسخگو باشد، این اولین تاکتیک اشتباهی است که بر افکار عمومی غلبه کرده و انتظار دارند که رسانه‌ها شق‌القمر کنند.

وی بیان کرد: امروز این موضوع را باقدرت بیان می‌کنم که رسانه‌ی مشهد و استان خراسان قوی‌ترین جبهه رسانه کشور است. کارآمدترین جبهه رسانه کشور در مشهد است. در رسانه‌های نوین دست برتر را داریم؛ امروز ما در حوزه رسانه کمبود ظرفیت نداریم بلکه کمبود ایده داریم؛ خلاقیت نیاز است تا بتوانیم از ضعف‌هایی که رسانه‌ها برای انقلاب مهیا می‌کنند بهره ببریم.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: نگاه ما باید واقع بینانه باشد نه آرمانی. امروزه همه رسانه‌ها از یک تشکل یا جریان سیاسی خط مشی دارند، نباید از یک رسانه اصلاح طلب انتظار داشته باشیم که مواضع سیاسی خود را کنار گذاشته و مواضع سیاسی اصولگرایان را مطرح کند، اما نباید از این اختلاف سلیقه یک اختلاف عقیده بسازیم.

محمدیان تصریح کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم، یک سال است که این شعار مطرح شده است. باید واقعیت را ببینیم، رسانه‌های ما چقدر مطالعه می‌کنند؟ تشکل‌های دانشجویی باید ابتدا رسانه‌های استان خود را بخوانند، در رابطه با خبر باید توجیه شوند که هر خبری سرلوحه حرکت قرار ندهد، افق تاریک را برای خود ترسیم نکنند، بازی در رسانه‌های غرب را اولویت خود قرار ندهند، هر حرکت و اتفاقی که نباید رسانه‌ای شود.

وی اظهار کرد: رسانه رکن چهارم دموکراسی است آیا واقعاً در کشورهای دنیا این شعار محقق می‌شود؟ آیا سانسور خبری ندارند؟ همه دولتمردان غرب و شرق برای حفظ بقای کشور خود این سانسور خبری را دارند. خلایی که از دوستان تشکل‌های دانشجویی داریم این است که باور کنند که می‌توانند با رسانه‌ها اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ما نجیب‌ترین عکاسان و خبرنگاران را در استان خراسان داریم. بنده عضو هیئت منصفه جراید استان هستم، یک شکایت از این دوستان نداشتیم ، درحالی که تاکنون در تمام استان‌ها پرونده‌های متعددی تشکیل شده است. باید از این ظرف صالح و باتقوا بودن رسانه‌‎های خود برای خدمت استفاده کنیم نه برای دیده شدن یک تشکل.

محمدیان گفت: بسیج رسانه به‌عنوان یک سازمان که در میان اقشار بسیجی درحال فعالیت است، توانسته با کمک خدا و با همت مدیران رسانه‌ها این جبهه رسانه را تشکیل دهد. مرکز مطالعات رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه نیز راه‌اندازی شده است. همچنین یکی از خروجی‌هایی که سازمان بسیج رسانه داشته راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای بوده است. در حال راه اندازی اولین اتوبوس مطالبه‌گری هستیم که با عنایت‌های مدیران مورد استقبال قرار گرفته و اگر شرایط مهیا باشد شاید بتوانیم در روز دانشجو آن را به صورت رسمی افتتاح رسمی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار