کد خبر: 936732
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
در حالی که حتی همراهان سیاست‌های ظریف در مجلس همچون علی لاریجانی و کاظم جلالی اظهارات او در مورد ماجرای پولشویی را رد کردند، خبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی تلاش کرد تا آن اظهارات را توجیه کند.
در حالی که حتی همراهان سیاست‌های ظریف در مجلس همچون علی لاریجانی و کاظم جلالی اظهارات او در مورد ماجرای پولشویی را رد کردند، خبرگزاری دولتی ایرنا در مطلبی تلاش کرد تا آن اظهارات را توجیه کند. تلاشی البته ناکام! ایرنا در گزارشی با عنوان «۸۰ هزار میلیارد تومان، پول کثیف مواد مخدر در بازار» تلاش کرده است تا سندی برای اظهارات ظریف دست و پا کند. فردی به نام س. ص. که عنوان شده کارشناس حوزه اعتیاد و مدیرعامل یک مؤسسه دانش اعتیاد است در این گزارش می‌گوید: «اقتصاد مواد مخدر، ستون اصلی پولشویی است و سالانه حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پولشویی مواد مخدر در ایران رخ می‌دهد که عدد بسیار بالایی است و شاید به اندازه بودجه چند وزارتخانه باشد.»، اما ایراد اصلی به سخنان ظریف این نبود که در ایران پولشویی وجود دارد یا نه؛ بلکه ایرادات این بود که آیا الان وقت آن است که ظریف به سازمان‌های بین‌المللی علیه ایران گرا دهد و ایراد دوم آنکه چرا ظریف باید به منتقدین CFT اتهام پولشویی بزند؟! ایراد سوم هم آن بود که چرا ظریف اصرار دارد راه حل پولشویی پیوستن به این کنوانسیون‌هاست در حالی که کشور‌های عضو هم از مشکل پولشویی رها نشده‌اند؟!
گفتنی است شخص محمدجواد ظریف در پاسخ به نامه قضایی دادستان کل کشور تأکید کرد که هیچ سند و حتی دلیلی برای اظهارات خود درباره پولشویی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار