کد خبر: 936659
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
همه کسانی که شب گذشته در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و گردهمایی سینماگران مستقل و ازاده دنیا در برج میلاد حضور داشتند و یا از طریق شبکه های تلویزیونی این مراسم را نظاره کردند بی گمان، خاطره ایی ماندگار در ذهن شان نقش بست.
سرويس فرهنگي جوان آنلاين: همه کسانی که شب گذشته در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و گردهمایی سینماگران مستقل و ازاده دنیا در برج میلاد حضور داشتند و یا از طریق شبکه های تلویزیونی این مراسم را نظاره کردند بی گمان، خاطره ایی ماندگار در ذهن شان نقش بست. مراسمی ویژه، ساده، صمیمی، خاطره انگیز؛ و در عین حال بدون جلوه های کاذب و جنگولک های بازیهای اضافه با نور، رنگ، سایه و حرکات نمایشی آزاددهنده، سخیف و جلف. نمایشی دلنشین و خوب در شبی که سرآمدان سینما، حماسه و مقاومت در کنار هم کوشیدند تا پرچم مقاومت برای همیشه در اهتزاز بماند. فضایی عجیب و نافذ که با بارقه های معنوی ساطع در آن تا اعماق روح و جان رخنه می کرد. مراسمی که برغم سادگی به مثابه یک «بیگ پرداکشن» واقعی بود تا گستره آن نه در تجهیزات و لجستیک که در اضلاع معانی و مفاهیم؛و کیفیت آدم ها و چینش آن ها محقق می شد. حال و هوای تازه‌ایی بوجود آورد و این رویداد سینمایی که در این مقطع، به دلایل گوناگون برجسته و موفق به اجرا در آمد با حسن ختام به کارش پایان داد.
کارگردان مراسم تلاش کرد تا هنرمندانه و خلاقانه، با بهره گیری از مجموعه‌ایی متنوع و کاربردی از تمهیدات، رنگ ها و نشانگان خاطره‌ سازی کند. این خاطره نه در حافظه ما که در حافظه یک یک میهمانان از کشورهای دیگر هم حفظ خواهد شد. مراسمی هنری که قطعات پازل آن به درستی و کم اشتباه چیده شده بود. برخوردار از ساختار هنری، هارمونی و جذابیت های معنایی و بصری.
اما، آئین اختتامیه جشنواره مقاومت بی انکه از چاشنی ساز و آواز استفاده کند با درهم تنیدن نشانه های مفهومی در اجزای صحنه ها و تصاویر و وله ها و حضور شخصیت های مرتبط کاری کرد که معماری منسجمی را شکل داد. صحنه آرایی درست و حساب شده. تجانس بخش های مختلف و فراخوان آدم ها روی سن با سایر اجزای صحنه همخوانی کامل داشتند. حضور خانواده های شهدا با تصاویر که همیشه در اغلب جاها به طرز غلطی استفاده می شود در این مراسم به دل می نشست. با همه، رابطه بر قرار می کرد. همراه با جذابیت هنری و کشش های درونی، حسی و روانی بود. حتی، چگونگی بهره گیری از واکنش مخاطبان که هنر مجری مراسم را نشان می داد. و با این قوت ها می توان تپق زدن هایش را هم نادیده گرفت.
کارگردان مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت توانست از ظرفیت سینمای مقاومت، ساختار معنوی و هنری این گونه سینمایی به درستی استفاده نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار