کد خبر: 936641
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
حماس در نامه‌ای خواستار مخالفت با طرح پیشنهادی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل جهت محکومیت مقاومت اسلامی در فلسطین شد.
جوان آ‌نلاین: جنبش مقاومت اسلامی، حماس، در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کشور‌های عضو این مجمع، خواستار مخالفت با طرح پیشنهادی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد جهت محکومیت مقاومت اسلامی در فلسطین شد.

حماس در نامه خود متذکر شد، با خشمی شدید تلاش مداوم و ناامید کننده آمریکا را پیگیری می‌کند. خشم حماس تنها به این دلیل نیست که طرح پیشنهادی انعکاس دهنده دیدگاه اسرائیل در منازعه فلسطین است بلکه برای آن است که آنان تمامی حمایت‌های مادی و معنوی ضروری را از اشغالگران به عمل می‌آورند تا اشغالگران بتوانند به تجاوزاتشان علیه مردم فلسطین ادامه دهند و آنان را از حقوق اساسیشان، یعنی داشتن آزادی، استقلال و حق تعیین سرنوشت، که در معاهدات بین المللی نیز بدان‌ها اشاره شده است، محروم کنند.

حماس افزود، این طرح با اقدام کمیته پیگیری حقوق غیرقابل تصرف فلسطینیان در ارائه چهار طرح به مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم زمان شده است، یکی از چهار طرح ارائه شده از طرف این کمیته حق مردم فلسطین در داشتن کشور مستقل به پایتختی قدس شریف است.

حماس از کشور‌های عضو مجمع عمومی خواست تلاش‌های عدوانی آمریکا را ناکام بگذارند و از مشروعیت بین المللی، قطعنامه‌های مرتبط در سازمان ملل متحد و حق قانونی ملت‌ها در دفاع از نفس و مقاومت در برابر اشغالگران حمایت کنند.

هیئت نمایندگی آمریکا پیش نویس طرحی را میان نمایندگی کشور‌های عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد توزیع کرد که در صورت تصویب شدن برای اولین بار جنبش حماس و مقاومت اسلامی در فلسطین محکوم خواهند شد.

حماس خواهان اجرای توافق آشتی سال ۲۰۱۱

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار اجرای توافقنامه آشتی ملی امضا شده در سال ۲۰۱۱ شد.

موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستار تدوین سازوکارهای جدید برای اجرای توافقنامه آشتی ملی امضا شده در سال ۲۰۱۱ شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ابومرزوق در توئیتی نوشت: توافقنامه ۲۰۱۷ صرفا سازوکاری برای اجرای توافقنامه آشتی ملی امضا شده در سال ۲۰۱۱ است. اگر این سازوکار موفقیت‌آمیز نباشد، در آن صورت باید به دنبال سازوکاری جدید برای اجرای توافقنامه آشتی ملی ۲۰۱۱ باشیم.

وی یادآور شد که باید توافقنامه ۲۰۱۱ پایه و اساس تحقق آشتی ملی، آشتی اجتماعی، امنیت ملی و احیای ساختار سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) باشد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار