کد خبر: 936588
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
دبیر رشته نقاشی در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: در این دوره نقاشی‌هایی انتخاب می‌شوند که به میراث غنی کشورمان توجه داشته‌اند و آن را با زبانی جهانی مطرح کرده‌اند.
دبیر رشته نقاشی در یازدهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: در این دوره نقاشی‌هایی انتخاب می‌شوند که به میراث غنی کشورمان توجه داشته‌اند و آن را با زبانی جهانی مطرح کرده‌اند. نقاشان پس از انتخاب اثرشان باید به صورت حضوری از آن دفاع کنند.
به گزارش «جوان» به نقل از ستاد اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، احمد وکیلی دبیر بخش نقاشی یازدهمین دوره جشنواره با اشاره به تفکیک شاخه‌های ده‌گانه هنر‌های تجسمی در این دوره از جشنواره گفت: رویه قبلی که در چند سال گذشته در جشنواره تجسمی وجود داشت و رشته‌های هنر‌های تجسمی در کنار یکدیگر داوری می‌شدند، باعث خلط مبحث می‌شد.
وی افزود: جدا شدن این شاخه‌ها تصمیم بسیار درستی است که باعث می‌شود ارزیابی‌ها بهتر انجام شود. از سوی دیگر ارزش‌گذاری هر رشته هنری به صورت جداگانه باعث می‌شود جوانان گمان نکنند آخرین دستاورد‌ها در هنر جهان، مربوط به هنر جدید است و باید حتماً هنر جدید را دنبال کنند. دبیر رشته نقاشی یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر درباره معیار‌های انتخاب آثار و داوری آثار نقاشی در جشنواره نیز گفت: بر اساس شعار معروف «بومی فکر کن، جهانی عمل کن» این گرایش در داوری آثار وجود خواهد داشت. این شعار یک کلیدواژه بسیار خوب است و به ما می‌رساند که باید در آثار هنری به هویت توجه شود. حال تشخیص اینکه درک اشخاص از هویت چگونه است و تا چه حد عمق دارد یا اینکه جنبه توریستی در نگاه آن‌ها وجود دارد، بر عهده داوران است. برای داوری آثار در وهله اول بر اساس تصاویر ارسالی آثار خوب جدا می‌شوند و بعد از آن اصل آثار به دبیرخانه تحویل داده می‌شود و از نقاشان می‌خواهیم با حضور در دبیرخانه به دفاع از اثر خود بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار