کد خبر: 936587
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
محمد میرکانی مسئول دفتر فیلمسازی «هنر مکتب» از حضور این مرکز با دو اثر مستند «بادبان‌های شکسته» و فیلم کوتاه «نوبت» در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» خبر داد.
سیدمرتضی ذاکر
محمد میرکانی مسئول دفتر فیلمسازی «هنر مکتب» از حضور این مرکز با دو اثر مستند «بادبان‌های شکسته» و فیلم کوتاه «نوبت» در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» خبر داد.
سیدمحمد میرکانی مستندساز و مسئول دفتر فیلمسازی «هنر مکتب» درباره حضور این مجموعه در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: ما در این مرکز فیلمسازی چندین اثر در دست تولید داریم که دو فیلم را به نهمین دوره جشنواره مردم فیلم «عمار» ارسال کرده‌ایم که یکی از آن‌ها فیلم «نوبت» نام دارد که در زمان هفت دقیقه و با موضوع اخلاق پزشکی ساخته شده است. وی افزود: ما امروز معضلات فراوانی را در بیمارستان‌ها و بخش درمان داریم که بخش اعظم این مشکلات به رعایت اخلاق و وظایفی که جامعه پزشکی دارند برمی‌گردد. فیلم کوتاه «نوبت» در این راستا تلاش می‌کند یکی از این مشکلات را در قالب داستان کوتاهی بیان کند. مسئول دفتر فیلمسازی «هنر مکتب» عنوان کرد: ساخت این فیلم کوتاه داستانی از سال گذشته با همکاری و پیشنهاد محمدعلی جوادی از دانشگاه شهید بهشتی و از چهره‌های مشهور عرصه چشم پزشکی کشور آغاز شد. میرکانی توضیح داد: اثر دیگری هم درباره گروهک فرقان با نام «بادبان‌های شکسته» داریم که این مستند آرشیوی برای شبکه ۴ تولید شده است. این مستند ۶۰ دقیقه‌ای به بررسی تاریخچه پیدایش این گروه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.
مسئول دفتر فیلمسازی «هنر مکتب» بیان کرد: در جریان ساخت مستند «بادبان‌های شکسته» سعی کردیم تا تمامی اسناد و فیلم‌های مرتبط با این گروهک را جمع آوری کنیم و با افراد درگیر این ماجرا از خانواده شهدا گرفته تا قضات دادگاه‌ها مصاحبه کنیم. وی اظهار کرد: در مسیر ساخت این فیلم با افرادی، چون آیت الله طاهری، حجت الاسلام حمیدرضا نقاشیان، علی مطهری و فرزندان شهید مفتح گفت‌وگو‌های مفصلی انجام دادیم. این مستند از سال ۹۵ آماده شده ولی تا امروز جایی نمایش داده نشده است. لازم به توضیح است فرقان نام گروهی بود که در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ توسط شخصی به اسم اکبر گودرزی تأسیس شد. گروه فرقان سخت با روحانیت مخالف و معتقد به حذف فیزیکی آنان بود. این گروه ضاله ابتدا سپهبد شهید محمد ولی قرنی، سپس شهید مطهری و پس از ایشان، دکتر مفتح و برخی دیگر مانند شهید مهدی عراقی (از مؤتلفه) و شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، از روحانیون دانشمند و انقلابی و... را ترور کرد. میرکانی در پایان گفت: اثر دیگری درباره تاریخچه میراث فرهنگی کشور در دست تولید داریم که در بحث مهم حقوق میراث فرهنگی ساخته می‌شود، البته به دلیل اینکه هنوز کامل نشده و در مرحله تدوین است به جشنواره «عمار» امسال نمی‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار