کد خبر: 936533
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
رابرت دنیرو هنگام دریافت جایزه افتخاری جشنواره جهانی فیلم مراکش بار دیگر به سیاست‌های آمریکا تاخت.

جوان آنلاین: رابرت دنیرو هنگام دریافت جایزه افتخاری جشنواره جهانی فیلم مراکش بار دیگر به سیاست‌های آمریکا تاخت.

به گزارش ورایتی، رابرت دنیرو روز شنبه ۱ دسامبر (۱۰ آذر) جایزه افتخاری خود را از جشنواره جهانی فیلم مراکش دریافت کرد. دنیرو هنگامی که این جایزه را از دستان مارتین اسکورسیزی کسی که او را رفیق، همکار مادام العمر و یکی از بزرگترین موهبت‌های زندگیش می‌نامید دریافت می‌کرد، اشک از چشمانش جاری بود.

دنیرو پس از دریافت این جایزه به شباهت‌های میان جشنواره مراکش با ترایبکا؛ جشنواره خودش پرداخت و گفت که هر ۲ جشنواره در سال ۲۰۰۱ در سایه حادثه غم انگیز ۱۱ سپتامبر فعالیت خود را آغاز کردند و هر ۲ جشنواره همواره تلاش می‌کنند مردم را کنار هم جمع کنند. دنیرو همچنین از جشنواره مراکش به عنوان یک پل فرهنگی میان ملت‌ها یاد کرد.

بازیگر برنده جایزه اسکار سخنان خود در هنگام دریافت جایزه افتخاری را با انتقاد تند از دولت فعلی ایالات متحده آمریکا به پایان رساند.

او گفت: متاسفانه در کشور من، در حال گذراندن یک دوره عجیب و غریب از ناسیونالیسم هستیم، نه آن نوع ناسیونالیسمی که در آن تنوع جمعیتی مان را ارج بگذاریم بلکه برعکس یک شکل اهریمنی از ناسیونالیسم که مشخصه آن زیاده خواهی، بیگانه هراسی و خودپسندی است که تحت شعار «اول آمریکا» قرار دارد. (اول آمریکا: شعاری در گفتمان سیاسی ایالات متحده آمریکاست که سعی در ایجاد سیاست‌های انزواگرایی دارد)

دنیرو در این نطق نامی از رییس جمهوری آمریکا نیاورد.

این بازیگر سینما اضافه کرد: این در تضاد با چیزی است که ما را امشب به اینجا کشانده است، هنر ملاحظه مرز‌ها را نمی‌کند، هنر تنوع، اصالت و ایده‌ها را گرامی می‌دارد. به اینجا نگاه کنید ما از ۲۹ کشور دنیا گرد هم آمده ایم ما در عشق به سینما و انسانیت متحد هستیم.

این گفته‌های دنیرو با تشویق حاضران همراه شد.

مارتین اسکورسیزی که در مراسم دیشب جایزه را به رابرت دنیرو دوست و همکار دیرین خود اهدا کرد در مورد استعداد منحصر به فرد دنیرو گفت: او توانایی عجیبی دارد که می‌تواند حس همدلی مخاطب را با برخی از شخصیت‌های واقعا وحشتناکی که ایفا می‌کند برانگیزاند. او بیننده را به انسانیت درون آن هیولا‌ها می‌کشاند.

اسکورسیزی بیان کرد: باب (رابرت دنیرو) در هشت فیلم از ۱۵ فیلم غیرمستند من بازی کرده است. ما در این فیلم‌ها سوژه‌های خشنی را به تصویر کشیدیم که باب تجسم بخش برخی از این شخصیت‌ها بود؛ بیمار روانی، جامعه ستیز و هر قسم از آن شخصیت‌هایی که می‌توانید فکرشان را بکنید، او همیشه کاری می‌کرد که تماشاگران نتوانند آن شخصیت‌ها را قضاوت نکنند.

اسکورسیزی همچنین از فرصت استفاده کرد و ناراحتی خود را از فقدان برناردو برتولوچی کارگردان تازه درگذشته ایتالیایی اعلام کرد.

او برتولوچی را الهام بخش خود خواند و گفت که از مرگ وی شوکه و ناراحت شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار