کد خبر: 936515
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح های آبیاری مدرن که رونق افزای بخش کشاورزی است اردبیل بین استان ها رتبه آخر را دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا کریمی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه طرح های آبیاری نوین را به حد مطلوب برساند و تاکنون هم 26 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این آبیاری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل مطالعات طرح آبیاری نوین در سطح 20 هزار هکتار به اتمام رسیده و امید است به مرحله اجرا برسد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روش های آبیاری تحت فشار با هدف بهینه سازی مصرف آب در اولویت قرار گرفته و طبق برنامه سالانه 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور آبیاری مدرن می شود.

کریمی گفت: آبیاری مدرن در بهنیه سازی و کاهش مصرف آب در کشاورزی موثر خواهد بود و در این ارتباط هم دولت مکلف است سالانه مصرف 11 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به روند کم آب باید تمام مشکلات پیش رو در اجرای طرح های مهم تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری بارانی از میان برداشته شود و با بهره گیری از امکانات موجود اراضی مستعد به آبیاری مدرن تجهیز شوند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده ها و خلاقیت ها و روش کار استان های موفق دانست و گفت: اجرای طرح های مهم آب و خاک در استان ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به اینکه فصل کار در برخی استان ها محدود است فاز مطالعاتی طرح ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر