کد خبر: 936410
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه مناسبات جهانی را تغییر داد و امروز به ۴۰ سالگی خود رسیده است و باید دستاوردهای بزرگ آن را با صدای بلند فریاد زد.

جوان آنلاین: سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جمع هادیان بسیجی سپاه گلستان در تبیین دستاوردهای 40 سالگی انقلاب اسلامی اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه مناسبات جهانی را تغییر داد و امروز به 40 سالگی خود رسیده است و باید دستاوردهای بزرگ آن را با صدای بلند فریاد زد.

وی با اشاره به سرنوشت انقلاب در برخی کشورها گفت: انقلاب‌ها در کشورهایی مانند روسیه، چین و حتی انقلاب اخیر مصر نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند. این انقلاب‌ها یا شکست خوردند و یا تحریف شدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همان آرمان‌های امام خمینی (ره) را قبول و بر تحقق آن تأکید دارند. امروز در شرایطی به 40 سالگی انقلاب اسلامی رسیده‌ایم که ذره‌ای از آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دور نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند دستاوردهای بزرگ انقلاب را با برخی مسائل دم دستی زیر سوال ببرند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بسیار بزرگتر این است که بخواهد با شاخصی مانند پرونده‌های فساد یا گرانی ارزیابی شود. انقلابی که توانسته است تمامی مناسبات سیاسی را زیر و رو کند از پس این مشکلات هم برمی‌آید.

سردار نقدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به وابستگی ملت ایران به کشورهای دیگر پایان داد، گفت: در خاطرات فرح پهلوی آمده است که شاه حتی اجازه انتخاب وزرای خود را هم نداشت و گاهی حتی کارمند سفارت امریکا برای شاه تعیین تکلیف می‌کرد. این سفیر آمریکا بود که به شاه می‌گفت فلانی باید وزیر بشود و شاه عملا کاره‌ای نبود.

وی ادامه داد: تکیه کلام شاه این بود که من تمام ثروت ملت را در جیب امریکا و انگلیس ریختم. به اسرائیل امکانات دادم و به هر سازی که امریکا و اسرائیل گفتند رقصیدم اما این نامردها حتی مرا به کشورشان هم راه نمی‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به فقر و محرومیت مردم ایران به رغم ثروت این کشور در زمان پهلوی افزود: در این دوران همه چیز این کشور در دست بیگانگان بود اما نتیجه‌ای جز فقر و بدبختی مردم نداشت. این در حالیست که آن زمان جمعیت کشور نصف جمعیت کنونی بود.

وی بیان داشت: بیش از 70 درصد مردم ایران در روستاها زندگی می‌کردند بدون اینگه وسیله گرمایشی، جاده‌، ماشین و یا حتی مدرسه‌ای داشته باشند.

سردار نقدی با بیان اینکه سرمایه‌های ملت ایران در دوران پهلوی به جیب آمریکایی‌ها سرازیر می‌شد، گفت: در خاطرات اعلم آمده آمریکا قیمت هواپیماهای اف 16 را 6 برابر کرد اما اعتراض به آمریکا نتیجه نداشت. چون آمریکا حساب و کتاب دولت ایران را داشت و هر وقت پولی وجود داشت برای آن نقشه می کشید.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران را تبدیل به کشوری مستقل در جهان کرد. در حالیکه ارتش شاه آن زمان گوش به فرمان آمریکا بود و حتی در جنگ ویتنام برای حمایت از آمریکایی‌ها حضور داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: امروز عده‌ای می‌گویند چرا به نیروهای مقاومت کمک می‌کنید در حالی که در زمان پهلوی برای قتل عام مردم ویتنام 5 فروند هواپیمای آکبند را به آمریکا تحویل داده بودند. در اتیوپی و هر جایی که نهضت آزادی بخش بود امکانات ایران را برای سرکوب به آنجا می‌بردند.

وی افزود: وقتی آمریکا می‌خواست چیزی را به شاه دیکته کند می‌گفت ما در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که باید فلان کار شود و شاه هم می‌پذیرفت.

سردار نقدی با بیان اینکه عقب نگه داشتن ملت ایران مهم‌ترین برنامه دشمنان بود، گفت: اراده غرب این بود در ایران صنعتی راه نیفتد با اینحال کارخانه فولادی در کرج راه‌اندازی شد ولی انگلیس آن را نابود کرد.

وی بیان داشت: آن زمان آزادی در کشور نبود و حتی کسی در کوچکترین مسائل جرات انتقاد نداشت. در حالی که امروز دانش آموز دبیرستانی خیلی آزادنه از صدر تا ذیل حکومت را مورد انتقاد قرار می‌دهد بدون آنکه ذره‌ای نگرانی در چهره او دیده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: امروز سلطنت‌طلب‌ها می‌گویند ما ایرانی هستیم عرب نمی‌پرستیم اما خودشان پیرو یزید ابن معاویه و کثیفترین افراد تاریخ هستند. اما ما بهترین و کاملترین انسان را به عنوان مقتدا و الگو قرار دادیم.

وی در ادامه به مردم سالاری و فرصت تعیین سرنوشتی که انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داد، اشاره کرد و اظهارداشت: برخی از مواقع دچار اشتباه می‌شویم. مگر امام خمینی (ره) با بنی صدر موافق بودند؟ وقتی که بنی صدر انتخاب شد خیلی‌ها می‌گفتند امام کاری کند و همه منتقد بودند اما این نتیجه انتخاب مردم بود.

سردار نقدی گفت: در جریان مذاکره با آمریکا و برجام هم مقام معظم رهبری فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم اما ما به کسی رای دادیم که مذاکره از اکسیژن واجب‌تر می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: اگر حتی فقط 10 درصد اختیارات رهبر انقلاب را کسی دیگر در دنیا داشت، و اگر چیزی بر مبنای اراده آن فرد اجرا نمی‌شد، دنیا را نابود می‌کرد. این عظمت و قدرت ولی فقیه است که به رأی مردم پایبند بوده و از آن صیانت می‌کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار