کد خبر: 936352
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
شب پرشکوه جشنواره مقاومت با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.
اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی با حضور هنرمندان، مقامات کشوری و لشکری در برج میلاد برگزار شد.
جوان آنلاين: به گزارش ستاد خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی با حضور هنرمندان، مقامات کشوری و لشکری در برج میلاد برگزار شد.
اجرای این برنامه را محمدرضا شهیدی فر مجری نام آشنای تلویزیون بر عهده داشت و در ابتدا گفت: جشنواره فیلم مقاومت هم به لحاظ حرفه‌ای و هم به لحاظ موضوعی در دنیا مورد اعتناست. بسیاری از فیلمسازان ایرانی، غیرایرانی، اندیشمندان و متفکران در تهران و سینما عصرجدید گردهم جمع شدند و به تبادل نظر و افکار پرداختند. همه کسانی که علیه زشتی و پلیدی مقاومت می‌کنند، به این فکر می‌کنند که باید فیلمی برای دوران آتی جشنواره مقاومت بفرستند و رسانه‌های متعددی به این جشنواره پرداختند. نمایندگان محترم مجلس، مقامات نظامی حاضر در سالن و همه کسانی که دل در گروی مقاومت داشتند، در این مراسم حضور دارند. یادآوری می‌کنم این مراسم در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز پخش می‌شود.
شهیدی فر در ادامه قبل از دعوت از محمد خزاعی عنوان کرد: دبیری چند دوره اخیر جشنواره را آقای خزایی به عهده داشتند و زمانی که مسئولیت جشنواره را به عهده می‌گیرند، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی به مسائل مختلف توجه می‌کنند. او سرمایه‌گذاری جدی در حوزه مقاومت برای شناسایی استعداد‌ها انجام داده و محل امنی برای فیلمسازان ایجاد کرده تا فیلم هایشان به نمایش در بیاید. جشنواره مقاومت هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ موضوعی یکی از قوی‌ترین جشنواره‌های فیلم در کشور بوده است و امیدوارم بعد از این هم بتوانند آن را اداره کنند.

تهدید‌های صورت گرفته نشانه نقض کامل حقوق بشر است
جشنواره فیلم مقاومت سالیانه می‌شود/ جشنواره مقاومت را در تونس، سوریه و کشور‌های عربی برگزار کنید
سپس محمد خزایی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت روی سن آمد و گفت: خوشحالم که امشب در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت بین شما هستم. جشنواره‌ای که در این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده و الحمدلله با پشتوانه شما هنرمندان سینما، بین‌الملل و مدیران فرهنگی کشور به سر منزل مقصود نزدیک‌تر می‌شود و هر روز از دوره‌های گذشته باشکوه‌تر است.
خزاعی یادآوری کرد: حضورم بیشتر در اینجا به این خاطر بود که از تمام مهمانان خارجی که از شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور‌های مختلف تشکر کنم. خوشحالیم که جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره فیلم‌های مستقل دنیا و آزادی‌بخش دنیا شد. خوشحالیم که ۹۲ کشور دنیا درخواست کننده حضور در جشنواره فیلم مقاومت بودند و این نشان می‌دهد بذر‌هایی که کاشتیم به ثمر خواهد رسید.
دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت تشریح کرد: نمی‌دانم در اندیشه فیلم مقاومت چه مسائلی نهفته است که بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی نگران برگزاری این جشنواره هستند و مهمانانی که در حوزه بین‌الملل جشنواره ما حضور دارند مستقیم با تهدید رو به رو شدند تا در این جشنواره حاضر نشوند. واقعا نمی‌دانم چه چیزی در این جشنواره وجود دارد که نباید در این جشنواره حضور پیدا کنند. این تهدید‌هایی که سفارت آمریکا و اسرائیل کردند، نشانه نقض کامل حقوق بشر است. وقتی هنرمندان ما نتوانند در حوزه فرهنگ حاضر شوند چه کاری باید انجام داد؟... مگر غیر از این است که صدای مظلومی را به گوش ظالمان می‌رسانیم؟
خزاعی افزود: از فیلمسازانی که تحت تاثیر این تهدید‌ها قرار نگرفتند و در این جشنواره حاضر شدند، تشکر می‌کنم. خبرنگاری از یک فیلم ساز خارجی پرسید: اگر در این جشنواره حاضر شوی و به تو اجازه حضور در کشورت را ندهند، چه کاری انجام می‌دهی و او می‌گوید: ترجیح می‌دهم کشورم را عوض کنم!

برای آزادی فیلم بسازید!
جشنواره فیلم مقاومت سالیانه می‌شود/ جشنواره مقاومت را در تونس، سوریه و کشور‌های عربی برگزار کنید
در ادامه محمدرضا شهیدی‌فر برای تقدیر از سردار نقدی معاون فرهنگی انقلاب، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، حبیبی مدیرعامل بنیاد روایت و محمد خزاعی دبیر جشنواره را روی سن دعوت کرد تا از سردار نقدی تقدیر کنند.
شهیدی فر در مورد سردار نقدی بیان کرد: او یکی از مقاوم‌ترین مردان جمهوری اسلامی و مقاومت انقلاب در دوران دفاع مقدس و در سال‌های جنگ بوسنی هرزگوین بوده است.
در ادامه سردار نقدی گفت: خود را لایق این اوصاف نمی‌دانم و من خاک پای بسیجیان سرزمین مقاومت ایران هستم. سینمای ایران، سینمای اصیل ملی و بومی، سینمای شجاعت و فضیلت است. همچنین این سینما، سینمایی همراه با کرامت انسانی است. این سینما صدای مظلومان است.
نقدی خطاب به بر و بچه‌های سینمای اصیل و بومی ایرانی عنوان کرد: کسانی که هنرشان را به قدرت‌های ظالم دنیا فروختند، به جایی نخواهند رسید. آن‌هایی که برای خوش آمد دیگران فیلم می‌سازند، نامی از آن‌ها نخواهد بود. نام کسانی که برای دفاع از مظلومان و آزادی فیلم می‌سازند، برای همیشه جاودان خواهد بود. برای آزادی فیلم بسازید! برای عدالت فیلم بسازید! برای اسلام و ولایت بسازید!
در ادامه جواد جباری نیز گفت: برای صرفه جویی در وقت به تمام فرمایشات سرباز سردار نقدی یک ایضا هم اضافه کنید.
در ادامه برنامه شهیدی فر گفت: با حضور داعش یک جنگ تمام عیار در کشور سوریه به وجود آمد. شروع جنگی که هدف تنها کشور سوریه نبود بلکه قصد داشتند تمام کشور‌های منطقه را بگیرند و اگر موفق می‌شدند، تمام کشور‌های منطقه را تجزیه می‌کردند. می‌خواهیم از سینمای سوریه و همه کسانی که در این سال‌ها در سینمای مقاومت سوریه تلاش کردند، تشکر کنیم. از مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه و برای تقدیر از تمام تلاش‌های این کشور دعوت می‌کنم که برای دریافت جایزه خود روی سن بیایند.
در ادامه مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه گفت: از آقای خزاعی تشکر می‌کنم و امیدوارم که این جشنواره در کشور شما به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
در ادامه محمدرضا شهیدی فر بلافاصله سراغ اولین گروه از برندگان جشنواره پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت رفت و هیئت داوران در بخش‌های مستند مسابقه سینمای ایران متشکل از حبیب احمدزاده، شهاب اسفندیاری، رضا برجی، سلیم غفوری، بیژن نوباوه وطن، همسر و فرزند شهید مدافع حرم علی تمام زاده مشهور به شیر حزب الله، اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی سن آمدند.
جوایز بخش مستند تقدیم شد به:
لوح تقدیر این جشنواره به فیلم مستند «پسرم» به محمدمهدی خالقی
لوح تقدیر برای پرداختن به موضوع یمن به مصطفی اشراق برای فیلم مستند «بیتنا»
دیپلم برگزیده سوم به محمدرضا امامقلی و با تقدیر ویژه فیلم نخست وزیر
دیپلم برگزیده دوم برای فیلم مستند «با صبر زندگی» به وحید فراهانی
دیپلم تندیس و دیپلم افتخار را برای فیلم برگزیده مستند اول را به رضا فرهمند برای فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی»
در ادامه شهیدی فر گفت: جشنواره فیلم مقاومت هم لوح تقدیری برای تشکر از خانواده شهید علی تمام زاده شهید مدافع حرم در نظر گرفته است.
رضا برجی فیلمساز و عکاس نیز با اشاره به اظهارات خزاعی عنوان کرد: خزاعی پرسیدند که چرا با ما مبارزه می‌کنند، اما من معتقدم شما اندیشه مقاومت و انگیزه آن را منتشر می‌کند و همین باعث می‌شود که عده‌ای هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایمان برای جهاد بروند. امسال سال یکی از پربارترین همه سال‌های جشنواره بوده است.
در ادامه هیئت داوران بین الملل متشکل از نادر طالب‌زاده، لوییس کاسترو، جان جیانویتو، فدریکو بونو و خانواده شهید مصطفی صادقی روی سن آمده‌اند تا جوایز بخش بین الملل را اعطا کنند.
شهیدی فر گفت: ضمن تقدیر از فیلم‌های مستند «روهینگیا» ساخته محمدمهدی خالقی و «خاشقچی تنها نیست»، هیأت داوران لوح تقدیر این بخش را تقدیم می‌کند به فیلم لبه چاقو ساخته جرمی ویلیام
هیات داوران دیپلم برگزیده سوم این بخش را به خدیجه السلامی برای فیلم «یمن کودکان و جنگ» تقدیم کرد.
در ادامه تهیه‌کننده فیلم «یمن کودکان و جنگ» گفت: از دو نفر از همکاران و دوستان تشکر می‌کنم و از اینکه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کشور شما برگزار می‌شود، خوشحالم و دوست دارم که این مسیر در کشور شما ادامه پیدا کند.
هیات داوران دیپلم افتخار این بخش را به مکس بلومنتال و دنیل کوهن برای فیلم «کشتار غزه» تقدیم کرد و دنیل کوهن گفت: افتخار بزرگی است که در اینجا حضور دارم و زمانی که به آمریکا برگردم عنوان می‌کنم که کشور شما قلب مقاومت است.
هیئت داوران تندیس و دیپلم افتخار برگزیده اول این بخش را به رضا فرهمند برای فیلم زنانی با گوشواره‌های باروتی تقدیم کرد.

مردم ایران در سخت‌ترین شرایط قهرمان واقعی مقاومت هستند

در ادامه از کسانی که اولین فیلم سینمایی خود را ساختند تقدیر شد.هیات داوران روایت نو متشکل از محمد حسینی، مریلا زارعی، ناصر شفق، احمدرضا معتمدی سید داوود میرباقری و همسر شهید مدافع حرم شهید سردار اسماعیل حیدری روی سن برای تقدیر از برگزیدگان بخش روایت نو آمدند.
هیئت داوران تندیس و دیپلم افتخار برای بازی شایسته و روان تقدیم به به علی دهکردی برای فیلم «دریاچه ماهی» تقدیم کرد.
علی دهکردی پس از دریافت جایزه گفت: این جایزه را به نمایندگی از تمام عوامل فیلم «دریاچه ماهی» دریافت می‌کنم و تشکر می‌کنم از همه مردم ایران که در سخت‌ترین شرایط قهرمان واقعی مقاومت هستند.
تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم اول تقدیم شد به منیر قیدی برای فیلم ویلایی‌ها
منیر قیدی نیز گفت: از سعید ملکان تشکر می‌کنم و من این جایزه را به نیابت از ایشان دریافت می‌کنم.

نقش زنان را در فیلم‌های مقاومت جدی بگیریم

در ادامه احمدرضا معتمدی عضو هیأت داوران نیز گفت: وقتی فیلم‌ها را دیدیم، فکر کردم باید حضور زنان را در فیلم‌های مقاومت جدی‌بگیریم. خانم قیدی با تواضع جایزه خود را به آقای ملکان تقدیم کردند، اما در جلسه هیئت داوران ما ظرفیت‌های بالای ایشان را در کار فیلمسازی مورد نظر قرار دادیم و به نظر می‌رسد باید روی حضور زنان در سینمای مقاومت بیشتر کار شود. به خصوص خانم زارعی که جزو هیئت داوران بودند و الان تشریف دارند، در کنار کارگردانی از ظرفیت بالای بازیگری، جسارت و ریسک پذیری، شجاعت برخوردار است. او شجاعت این را دارد که از کمدی تا از صحنه‌های پیچیده جنگ را بازی کند. ما نقش زنان را در جنگ به خوبی به یاد داریم. حضرت امام فرمودند: اگر زنان پشت مردان ما نبودند، این انقلاب و جنگ ما موفق نبود.
در ادامه جایزه بخش جلوه‌گاه نور ویژه فیلم‌های انقلاب اسلامی به محمدحسین مهدویان برای فیلم سینمایی ماجرای نیمروز تقدیم شد. همچنین تقدیر از خانواده شهید حیدری توسط محمدحسین مهدویان صورت گرفت.
محمدرضا شهیدی فر در ادامه گفت: برای احترام و تکریم همه آزادگان و مردان مقاومت در جهان از کسی به نمایندگی از سربازان و دلاوران به عنوان چهره مقاومت سال تقدیر می‌کنیم. در ادامه ابومهدی المهندس چهره برگزیده پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت سال انتخاب شد. برای این تقدیر دریادار سیاری رئیس ستاد و هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار غیب پرور رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت، محمد خزاعی دبیر جشنواره و جایزه چهره برگزیده مقاومت روی صحنه آمد.
در ادامه سیدعباس موسوی به زبان عربی گفت: به دیار حسین (ع) و علی بن ابیطالب آمدم. به دیار عطر و بوی شهدا آمده‌ام. شهدایی که جانشان را نثار کشور عراق کرده‌اند. دو افتخار دارم؛ افتخار اول اینکه من نماینده کشورم عراق هستم. افتخار دوم اینکه نماینده حاج مهدی هستم. شما می‌دانید که مسیر مقاومت متوقف نخواهد شد و ایشان به خاطر ماموریت از آمدن به اینجا باز ماندند. ایشان به ما توصیه کردند که این جایزه را به شهدای مقاومت به ویژه شهدای حشر شعبیه عراق تقدیم کنیم.
در ادامه دریادار سیاری افزود: در جهت تقویت بُعد فرهنگی مقاومت ارتش آمادگی هرگونه حمایت از فیلمسازان حوزه مقاومت را داریم.
در ادامه هیات داوران بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا را به منیر قیدی برای ویلایی‌ها تقدیم کرد.
در ادامه فرزند شهید حسین همدانی گفت: از تمام کسانی که در این جشنواره شرکت کردند، تشکر می‌کنم. این فیلم در حوزه مقاومت است و اکثر فیلم‌ها به خانواده شهدا مربوط بود، اما با اختلافی اندک ما به این فیلم رای دادیم و احترام می‌گذاریم به همه فیلم‌هایی که در این جشنواره شرکت کردند و از نظر خانواده شهدا همه فیلم‌ها برای ما ارزشمند است.
در ادامه هیئت داوران بخش عماد مغنیه متشکل از کوثر البشراوی (به دلیل تهدید‌های پیاپی صهیونیست‌ها در کشور دیگری زندگی می‌کند)، پرویز شیخ‌طادی، علی ظاهر، مسعود نقاش زاده، محمدحسین نیرومند، فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه با همراهی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روی سن حاضر شدند.
هیات داوران این بخش جایزه برگزیده این بخش را به رضا فرهمند برای فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» تقدیم کرد.
وحید فراهانی برای فیلم «با صبر زندگی» نفر اول جایزه عماد مغنیه شد.
در ادامه فاطمه مغنیه پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: همزمانی برگزاری این جشنواره با میلاد رسول اکرم را تبریک می‌گویم. با اینکه مقاومت و قضیه فلسطین همچنان ادامه دارد و با این که آن‌ها می‌خواهند آخرین نفس این جنبش را متوقف کنند، اما امام حسین (ع) و عماد مغنیه و حضرت عباس (ع) اینجاست. برگزاری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت و مسیر حضرت امام (ره) که ما را راهنمایی کرده است، ادامه پیدا می‌کند.
فاطمه مغنیه به همراه دوستانش و برای تشکر از محمد خزایی دبیر پانزدهمین جشنواره مقاومت لوحی طراحی کرده بود که به او تقدیم کرد.

درخواستی برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کشور‌های عربی

در ادامه کوثر البشراوی گفت: برای اولین بار نیست که در اینجا حضور دارم و افتخار بزرگی است که در زیر لوای حاج عماد مغنیه هستم. زادگاه این جشنواره و پایتخت تصمیمات مقاومت تهران است. اما کسانی که مقاومت می‌کنند، در تمام جهان حضور دارند. همان گونه که پیروزی‌های مقاومت به تمام دنیا رسید، باید آثار این جشنواره به تمام دنیا برسد. به عنوان یک تونسی از برگزارکنندگان این جشنواره خواهش می‌کنم که این جشنواره در تونس، دمشق و بیروت برگزار شود تا مردم از تولیدات آن بهره‌مند شوند.

جشنواره مقاومت سالانه برگزار شود

در ادامه سردار غیب پرور با سلام به حضار و خانواده شهدا و ایثارگران روی سن آمد و گفت: خدا را شکر که پانزدهمین جشنواره مقاومت با موفقیت بیشتر نسبت به جشنواره قبل برگزار می‌شود. حیفم می‌آید از استاد علی نصیریان نام نبرم. کسی که در عرصه‌های مختلف هنری انقلاب اسلامی را یاری کردند و آرزوی صحت و سلامت برای این استاد پیشکسوت دارم. یقیناً پیام اصلی جشنواره فیلم مقاومت، پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل کسانی است که می‌خواهند ما مردم آزاده‌ای نباشیم و استقلال نداشته باشیم. آن‌ها حقارت ما را می‌خواهند. یقینا آن‌ها می‌دانند که در پس هر مقاومتی پیروزی است.
غیب پرور افزود: محال است و ممکن نیست پیروزی به دست بیاید که مقدمه آن پیروزی و ایستادگی نباشد. خدا را شکر امروز ایران اسلامی به واسطه ولایت و شهیدان و مردم قهرمان تبدیل به الگویی برای همه عالم شده است. من با تمام احترامی که برای اصحاب عرصه هنر قائلم و دست یکایک آن‌ها را صمیمانه می‌بوسم، از آن‌ها تقاضا دارم درس مقاومت را توأم با سبک زندگی ایرانی اسلامی در دستور کار خود قرار دهند. ما کشوری سربلند، مردم مسلمان و مقاوم داریم.
او با درخواستی از خزاعی گفت: این جشنواره را بجای هر دو سال یکبار سالانه برگزار کنند. حتی اگر در بخش داخلی هم فعلاً میسور نباشد، بخش بین الملل را می‌توانیم سالانه برگزار کنیم. به این دلیل که ترویج مقاومت ابزاری دارد و یکی از ابزار موثر زبان هنر است. زبان هنر جذاب و همه فهم است و همه به آن علاقه دارند. چقدر خوب است از این ابزار هنر برای ترویج و تبلیغ روحیه مقاومت استفاده کنیم. آن چیزی که بحمدلله همه ما را در نقطه اوج قرار داده است.
در‌ادامه داوران بخش سینمای بین الملل در جشنواره پانزدهم مقاومت متشکل از مجید مجیدی و جمعی از داوران خارجی و
خانواده شهید مدافع حرم مرتضی عطایی و علی اصغر جعفری رئیس باغ موزه دفاع مقدس روی سن آمدند. همچنین بهترین فیلمنامه «پدر» از باسل الخطیب شد.

نام شهدا در خیابان‌ها نشانگر این است که ایران کشوری بزرگ است
جشنواره فیلم مقاومت سالیانه می‌شود/ جشنواره مقاومت را در تونس، سوریه و کشور‌های عربی برگزار کنید
در ادامه مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه گفت: از این جشنواره برای جایزه‌ای که اهدا کردند، تشکر می‌کنم و این جایزه را به تمام شهدای سوریه تقدیم می‌شود. اولین باری است که من از تهران دیدن می‌کنم و نکته جالبی نظرم را جلب کرد که عکس‌های شهدا در تهران روی دیوار‌ها به صورت قاب گرفته و نقاشی شده دیده می‌شود و تقریبا تمام نام‌های خیابان‌های تهران به نام شهداست. این علاوه بر تمام احترامی که از خانواده شهدا دیدم، نشانگر این است که ایران کشوری بسیار بزرگ و بسیار عمیق است.
در ادامه محمد رضا شهیدی فر از فیلم «بازمانده» که در کشور سوریه ساخته شده است یاد کرد و گفت: در این فیلم کسانی برای اولین بار در حضور پیدا کردند. شخصیت بانوی فلسطینی که سکانس خواندن سوره آیت الکرسی را همه به یاد دارند و خانم سلما المصری اینجا حضور دارد.
در ادامه جایزه بهترین کارگردانی به فیلم ۲۸ سرباز پانفیلوف تقدیم شد و کیم دراژین گفت: از داوران این جشنواره تشکر می‌کنم که من را به تهران دعوت کردند. در کشور من نیز تجربه مقاومت وجود دارد و به همین دلیل این طور فکر می‌کنم که فیلم‌هایی با ژانر جنگی بسیار مهم هستند. جنگ به معنای یک تراژدی بزرگ است. این جشنواره تأثیر بسیار زیادی برای حفظ صلح در جهان خواهد داشت. روسیه همیشه آماده همکاری در فضای فرهنگی است. خیلی خوب می‌شود که بتوانیم فیلم مشترکی با شما بسازیم.
در ادامه آلوارو برخنر با ناراحتی نسبت به حضور نداشتن در جشنواره برای فیلم شب دوازده ساله تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را دریافت کرد و نماینده سفارت اروگوئه جایزه او را دریافت کرد.
جایزه ویژه این دوره از جشنواره به فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به سعید ملکان تقدیم شد.
تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم به ماجرای نیمروز سید محمود رضوی اهدا شد.
در ادامه سید محمود رضوی گفت: خوشحالم که جایزه به این مهمی را از دست داوران به ویژه خانواده شهدا دریافت می‌کنم. افتخار بزرگ را دریافت جایزه از خانواده شهید عطایی بود و خیلی از دوستان من شهید شدند و من جایزه‌ام را به خانواده ایشان تقدیم می‌کنم.
برای بخش بهترین فیلم از نگاه مردمی صفار هرندی، سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج، خانواده شهید کاظم‌زاده حضور پیدا کردند و جایزه به مستند «بازگشت» به کارگردانی عبدالستار کاکایی تعلق گرفت.
همچنین «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب شد.
در ادامه هیأت داوران بخش مسابقه سینمای ایران متشکل از ابوالقاسم طالبی، حسین صابری، مسعود جعفری جوزانی، محمد بزرگ نیا، علی نصیریان، حسن خجسته و خانواده شهید مدافع حرم مرتضی کریمی روی سن آمدند.
لوح تقدیر ویژه این دوره از جشنواره را برای فیلمبرداری فیلم «سرو زیر آب» به علیرضا زرین‌دست اهدا شد.
علیرضا زرین‌دست نیز گفت: ما کشوری هستیم که روی آن شعر می‌فروشند و از حافظ استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌گویم: نام شهید مترادف است با بهشت
در ادامه تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگری این دوره از جشنواره برای بازی در فیلم دایان به ناصر باباییان اهدا شد.
در ادامه ناصر باباییان گفت: جایزه‌ای که گرفتم متعلق به کلیه عوامل فیلم دایان است و قرعه به نام من افتاد. یادی می‌کنم از علیرضا آرایش که متاسفانه در بین ما نیستند و اگر بودند خیلی خوشحال می‌شدم که داخل سالن او را می‌دیدم.
هیئت داوران این بخش تندیس افتخار بهترین فیلمنامه این دوره از جشنواره را برای «ویلایی ها» به منیر قیدی و ارسلان امیری تقدیم کرد.
جایزه ویژه هیئت داوران بخش کارگردانی شامل تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره برای کارگردانی «سرو زیر آب» به محمدعلی باشه آهنگر تقدیم شد.
در بخش بهترین فیلم جایزه‌ها تعلق گرفت به:
تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم این دوره برای فیلم «تنگه ابوقریب» به سعید ملکان و سازمان اوج
سعید ملکان در سخنانی کوتاه گفت: این جایزه متعلق به گروه «تنگه ابوقریب» است و من این جایزه را به حبیب والی‌نژاد تقدیم می‌کنم.
در ادامه هیات داوران تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی این دوره از جشنواره را برای فیلم «تنگه ابوقریب» به بهرام توکلی تقدیم کرد که حبیب والی‌نژاد برای دریافت این جایزه روی سن آمد.
در انتهای این مراسم نیز محمد خزاعی از خانواده شهید مدافع حرم مرتضی کریمی تقدیر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار