کد خبر: 936343
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
" نمایشگاه "اصفهان در آیینه مطبوعات" تا پایان اسفندماه در موزه عصارخانه شاهی مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.اگر بتوانیم روش، منش و تجربه بزرگان و پیشکسوتان را به بهانه‌ها و روش‌های مختلف در قالب نمایشگاه، هم‌نشینی و انجمن‌ها به نسل جدید منتقل کنیم، بخشی از آدابی که در جامعه ضعیف شده بازخوانی و احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،نمایشگاه "اصفهان در آیینه مطبوعات" حاصل دسترنج فعالیت رسانه ای استاد عبدالحسین جعفری روزنامه‌نگار پیشکسوت اصفهانی در چند دهه حضور در این عرصه بوده که در موزه عصارخانه شاهی برپا شده است.
ثمره نیم قرن زندگی حرفه‌ای این خبرنگار پیشکسوت اصفهانی در قالب گزارش‌ها و تیترهای انتقادی و بیشتر جنجالی خطاب به مسئولان شهری اصفهان، خطر تخریب بناهای تاریخی، وضعیت آب و زاینده‌رود، مشکلات کسبه و اصناف، حوادث، وضعیت پل‌های تاریخی، هنرمندان مهجور و حتی آدم‌های عجیب و غریب مثل ماجرای مرد کوتوله 80 سانتی‌متری اصفهانی در این نمایشگاه قرار گرفته که مورد بازدید شهروندان قرار می گیرد.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از زیربنایی‌ترین مشکلات جامعه ما رعایت نکردن آداب و ضوابط و فراموش کردن آنها در بسیاری از حوزه‌ها است.
رضا روحانی ادامه داد: اگر بتوانیم روش، منش و تجربه بزرگان و پیشکسوتان را به بهانه‌ها و  روش‌های مختلف در قالب نمایشگاه،  هم‌نشینی و انجمن‌ها به نسل جدید منتقل کنیم، بخشی از آدابی که در جامعه ضعیف شده بازخوانی و احیا می‌شود.
وی تأکید کرد: قطعاً بازدید از آثار استاد عبدالحسین جعفری برای اهالی مطبوعات اصفهان آموزنده است و راه‌اندازی کانون روزنامه‌نگاران پیشکسوت اصفهان به شرطی که اعضای آن با نسل جدید و پویای شاغل در مطبوعات ارتباط پیدا کنند، باعث می‌شود که بخشی از فرهنگ و سنت‌های حسنه روزنامه‌نگاری احیا شود.
گفتنی است؛ نمایشگاه اصفهان در آیینه مطبوعات شامل آثار استاد عبدالحسین جعفری با همکاری فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تا پایان اسفندماه 97 در موزه عصارخانه شاهی برای بازدید علاقمندان برپا است. 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار