کد خبر: 936331
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
دادگاه هامبورگ آلمان در حکمی مقدماتی از شرکت مخابرات آلمان خواست خطوط تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی مستقر در این کشور را مجددا راه‌اندازی کند. شرکت تله‌کوم اواسط نوامبر تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی را قطع کرده بود.
 
جوان آنلاین:‌ دادگاه ایالتی شهر هامبورگ آلمان به شکایت بانک‌های ایرانی مستقر در این شهر رسیدگی کرد و روز جمعه ۹ آذر (۳۰ نوامبر) در حکمی اولیه به سود آن‌ها رای داد. بنابر حکم دادگاه، شرکت مخابرات آلمان (Telekom) باید خطوط تلفن و اینترنت سه بانک ایرانی مستقر در هامبورگ؛ بانک ملی، بانک سپه و بانک بازرگانی ایران و اروپا را از نو وصل کند.

شرکت مخابرات آلمان روز ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ خطوط تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی مستقر در آلمان را قطع کرده بود. تله‌کوم آلمان در نوشته‌ای کتبی به بانک ملی نوشته بود، این شرکت بر این نظر است که پس از تحریم‌های آمریکا، بانک‌های ایرانی دیگر قادر نخواهند بود هزینه اشتراک تلفن و اینترنت خود را بپردازند.

پس از انتشار این خبر سفارت آمریکا در آلمان در یک پیام توئیتری با استقبال از تصمیم تله‌کوم آلمان در قطع تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی در هامبورگ، از اجرای تحریم‌ها علیه ایران تشکر کرد.

یک سخنگوی شرکت مخابرات آلمان از تصمیم دادگاه ایالتی هامبورگ انتقاد کرد. این سخنگو در پاسخ به پرسش روزنامه هندلزبلات درباره حکم دادگاه گفت: «ما تصمیم دادگاه علیه شرکت خود را نادرست می‌دانیم و به همین دلیل، هر چه زود‌تردرخواست تجدیدنظر داده و از همه راه‌های قانونی ممکن علیه این حکم اقدام خواهیم کرد.»

رسانه‌های آلمان نوشته‌اند علت تصمیم تله‌کوم برای خودداری از ارائه خدمات به بانک‌های ایرانی، حضور شرکت تلفن همراه "تی-موبایل"، وابسته به شرکت مخابرات آلمان، در بازار آمریکاست.

منبع:‌برنا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار