کد خبر: 936289
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
معمولاً دنیای خلافکاران دنیایی پر از التهاب و اضطراب است، افرادی که پا به دنیا خلاف می‌گذارند ابتدا فکر می‌کنند همه چیز بر وفق مراد است و زندگی خوبی در انتظار آن‌ها است، اما بعد از اینکه در منجلاب جرم و جنایت غرق می‌شوند تازه متوجه می‌شوند که به بیراه رفته‌اند.
معمولاً دنیای خلافکاران دنیایی پر از التهاب و اضطراب است، افرادی که پا به دنیا خلاف می‌گذارند ابتدا فکر می‌کنند همه چیز بر وفق مراد است و زندگی خوبی در انتظار آن‌ها است، اما بعد از اینکه در منجلاب جرم و جنایت غرق می‌شوند تازه متوجه می‌شوند که به بیراه رفته‌اند. بعضی از این افراد به زندگی دوباره بر می‌گردند و راه درستی را انتخاب می‌کنند، اما خیلی از آن‌ها آنقدر این راه را ادامه می‌دهند تا به جایی می‌رسند که دیگر راه بازگشتی برای آن‌ها وجود ندارد، مثل پرونده مرد جوانی که پس از گرفتار شدن به دام اعتیاد راه سرقت را پیش می‌گیرد و راهی زندان می‌شود، متهم پس از آزادی نه تنها توبه نمی‌کند که این بار نقشه سرقت‌های مسلحانه را طراحی و اجرا می‌کند که در نهایت هنگام رفتن برای زورگیری، همدستش را با کلت کمری به قتل می‌رساند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۵ صبح روز یک‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه امسال مأموران کلانتری‌۱۴۸ انقلاب با تماس تلفنی کارکنان بیمارستان امام‌خمینی (ره) از مرگ مشکوک پسر جوانی با خبر و برای بررسی موضوع راهی محل شدند. مأموران در بیمارستان با جسد خونین پسر‌۲۵‌ساله‌ای به نام سعید روبه‌رو شدند که با اصابت گلوله‌ای به پهلویش به قتل رسیده بود. بررسی‌های مأموران نشان داد ساعت‌۳ بامداد مردی با اورژانس تماس گرفته و اعلام کرده جسد خونین پسر جوانی در خیابان باقرخان در نزدیکی بیمارستان رها شده است و از عوامل اورژانس درخواست کرده مرد زخمی را برای درمان به بیمارستان منتقل کنند. پس از اعلام این خبر عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و پیکر نیمه جان مرد زخمی را که کنار خیابان رها شده بود به بیمارستان منتقل می‌کنند، اما وی ساعتی بعد بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید به کام مرگ می‌رود. بدین ترتیب با مشخص شدن قتل پسر جوان با شلیک گلوله تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور قاضی مرادی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی عامل یا عاملان قتل وارد عمل شدند.
رد پای مرد خلافکار در قتل
تحقیقات مأموران نشان داد مقتول که اهل شهرستان اسلامشهر است ۲۶‌آبان‌ماه از خانه‌اش خارج شده و دیگر بازنگشته است. یکی از اعضای خانواده سعید گفت: ساعت‌۲۳ شامگاه بیست و ششم‌آبان‌ماه سعید همراه یکی از دوستانش به نام مراد از خانه بیرون رفت و بعد از آن دیگر از او خبر نداشتیم تا اینکه الان متوجه شدیم به قتل رسیده است. تلفن او در این مدت خاموش بود و دوستانش هم از او بی‌خبر بودند. بدین ترتیب مأموران، مراد را که مرد ۳۴‌ساله و از سارقان سابقه دار است به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه دریافتند وی ۲۸‌آبان‌ماه یک روز بعد از حادثه به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شده است. همچنین مشخص شد مراد که قبلاً به اتهام سرقت خودرو راهی زندان شده بود چندی قبل آزاد می‌شود و با همدستی مردی به نام حمید این بار نقشه تازه‌ای برای سرقت طراحی می‌کنند و با شناسایی طعمه‌های خود از سایت دیوار پس از قرار صوری برای خرید با تهدید اسلحه کمری وسایل آن‌ها را سرقت می‌کنند. بنابراین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، مراد را که در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی بود برای تحقیق به اداره دهم منتقل کردند.
اقرار به قتل دوست خلافکار
متهم در بازجویی‌های ابتدایی منکر قتل دوستش شد و در ادعایی گفت: من معتاد به مواد مخدر شیشه بودم و سعید هم شیشه مصرف می‌کرد. آن شب هر دو شیشه مصرف کردیم و بعد از خانه پدر سعید بیرون آمدیم و پس از آن دیگر خبری از سعید نداشتم تا اینکه به اتهام سرقت مسلحانه همراه همدستم دستگیر شدم. در حالی که متهم منکر قتل دوستش بود بررسی‌های مأموران نشان داد تلفن همراه کشف شده از مراد هنگام دستگیری متعلق به مقتول بوده‌است. بنابراین کارآگاهان متهم را دوباره مورد تحقیق فنی قرار دادند و متهم این بار که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به قتل دوستش به صورت ناخواسته اعتراف کرد.
وی در ادعایی گفت: زندگی من به خاطر اعتیادم پر از اضطراب و دلهره بود و هیچ زمانی آرامش نداشتم. مدتی قبل که به اتهام سرقت در زندان بودم آزاد شدم. تصمیم گرفتم راه درست را انتخاب کنم، اما دوباره وارد دنیای خلافکاران شدم. آن شب من و سعید شیشه مصرف کردیم و از خانه پدرش خارج شدیم. قرار شد با ماشین شخصی‌ام برای سرقت و زورگیری به خیابان‌های شمالی و شمال غرب تهران برویم. ساعتی بعد به حوالی شهران و شهرک قدس رسیدیم. آن لحظه سعید رانندگی می‌کرد و من در کنار او نشسته بودم. اسلحه کلت کمری زیر صندلی شاگرد بود که بیرون آوردم و ناگهان تیری از اسلحه شلیک شد و به پهلوی راست سعید اصابت کرد. در حالی که خیلی ترسیده بودم سعید را به نزدیکی بیمارستانی رساندم و با اورژانس تماس گرفتم و اعلام کردم پسر جوانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در فاصله ۱۰۰‌متری در اصلی بیمارستان روی زمین افتاده است. پس از این سعید را از ماشین خارج کردم و روی زمین قرار دادم و بعد خودم با کمی فاصله در گوشه‌ای پنهان شدم و منتظر آمدن خودروی اورژانس شدم تا اینکه اورژانس به محل آمد و سعید را به بیمارستان منتقل کرد و من هم از محل گریختم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات از متهم در دو پرونده جداگانه قتل عمد و سرقت مسلحانه در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است و متهم با صدور قرار بازداشت موقت صادره از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار