کد خبر: 936167
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
حکیمه انتظاری  در بازدید از اقامتگاه بوم گردی جعفری در روستای ورائوی (ورجوی) افزود: 25 میلیون تومان تسهیلات احداث از سوی بنیاد مسکن و 15 میلیون تومان از سوی میراث فرهنگی برای اقامتگاه های بوم گردی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای اقامتگاه بوم گردی جعفری تاکنون بیش از 60 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به بیش از 340 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی ادامه داد: این اقامتگاه متشکل از 11 اتاق برای اسکان گردشگران است.
انتظاری افزود: اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی با هدف تقویت زیرساخت‌ های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال در روستاها، احیا فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی راه‌ اندازی می شود.
وی اضافه کرد: احیای خانه های بوم گردی متناسب با ویژگی های بومی در این بخش، موجب افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ترغیب روستاییان به زندگی در روستا می شود.
انتظاری افزود: روستاهای منطقه آذربایجان دارای قابلیت ها و ظرفیت های زیادی است و با ارائه طرح های گردشگری متناسب با ظرفیت هر روستا می توان در روستاها رونق اقتصادی ایجاد کرد.
وی افزود: اختصاص بودجه مناسب به بوم گردی می تواند جهش بلندی در صنعت گردشگری و در نتیجه معرفی فرهنگ اصیل ایرانی آذربایجانی و تبادل فرهنگ ها داشته باشد.
بخشدار مرکزی مراغه با بیان اینکه نباید ظرفیت بوم گردی و گردشگری روستایی در شهرستان را دست کم گرفت، افزود: صنعت توریسم می تواند درآمد پایدار برای منطقه و شهرستان مراغه ایجاد کند.
انتظاری خاطرنشان کرد: به دلیل زندگی ماشینی در شهرها، علاقه مندی به استراحت در دل طبیعت و خانه های روستایی رو به افزایش است و ضروری است به نیاز جدید گردشگران توجه شود.
وی خواستار مشارکت دهیاران در معرفی روستاهای هدف گردشگری این بخش شد و افزود: روستاهای هدف گردشگری قابلیت بالقوه گردشگری است و با این وجود باید معرفی مطلوبی از این روستاها برای جذب گردشگری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: روستاهای هدف گردشگری می توانند به عنوان قطب های بوم گردی معرفی شده و در راستای رونق اشتغال روستاها از قابلیت و جاذبه های گردشگری آن بهره گرفته شود.
انتظاری افزود: قبل از تامین زیرساخت های مختلف لازم است اقدامی جدی در راستای معرفی روستاها به منظور رونق بوم گردی انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر