کد خبر: 936008
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
سعید احمدیان
تفاهمنامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت ورزش در حالی دوشنبه شب به امضا رسید که این تفاهمنامه می‌تواند منشأ خیر فراوانی برای ورزش ایران باشد. تفاهمنامه‌ای که سبب می‌شود ظرفیت‌های عظیمی که بسیج در ورزش مانند سایر بخش‌ها دارد در خدمت پیشرفت ورزش کشور در میادین ملی و بین‌المللی قرار گیرد. توجه ویژه‌ای که در یک دهه اخیر به حوزه ورزش در سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفته، باعث شده این نیروی مردمی امروز چه در بخش زیرساختی و چه نیروی انسانی از ظرفیت بالایی برای کمک به متولیان ورزش کشور برخوردار باشد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج ساخت سالن‌های ورزشی است، به خصوص که اماکن و سالن‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان کشورمان برای ورزش بوده و با توجه به بودجه محدود عمرانی وزارت ورزش، این وزارتخانه و دولت به تنهایی نمی‌توانستند پاسخگوی نیاز‌های زیادی باشند که برای ساخت اماکن ورزشی در سطح کشور وجود دارد.
در همین راستا در ابتدای سال دهه ۹۰ بسیج با هدفگذاری ایجاد شور و نشاط در مناطق محروم، ساخت سالن‌های ورزشی را کلید زد و توانست در کمترین زمان ممکن با افتتاح سه هزار سالن ورزشی، ظرفیت بالایی را در بعد زیرساختی به ورزش ایران اضافه کند. امکاناتی که همانطور که سردار غیب‌پرور در جلسه امضای تفاهمنامه با وزارت ورزش به آن اشاره کرده، در‌های آن‌ها روی عموم مردم باز است تا دغدغه کمبود اماکن ورزشی با این اقدامات کمتر شود، تا جایی که امروز به همت سازمان بسیج مستضعفین حتی در دورترین و محروم‌ترین شهر‌ها و روستا‌های کشورمان هم سالن‌های ورزشی ساخته شده است تا محرومیت این مناطق حداقل از بعد اماکن ورزشی کمتر شود.
علاوه بر افزایش زیرساخت‌های ورزشی که با افتتاح چند هزار سالن ورزشی صورت گرفته، بسیج در زمینه پشتوانه‌سازی برای ورزش ایران هم قدم‌های بزرگی برداشته است، فعالیت‌هایی که حتی فراتر از فعالیت‌های وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش در امر توجه به رده‌های پایه و استعدادیابی است. تأسیس بیش از ۳۰۰ پایگاه استعدادیابی ورزش بسیج در سراسر کشور یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌هایی است که سبب شده ورزشکاران بااستعداد شناسایی و در این پایگاه‌ها مورد آموزش قرار گیرند و نخبه‌های این پایگاه‌ها به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف در رده‌های سنی راه پیدا کنند. فعالیت بسیج در رده‌های پایه در حالی است که یکی از مهم‌ترین ضعف‌های ورزش ایران، عدم توجه به پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش است. مسئله‌ای که باعث شده بسیج روی این نقطه ضعف ورزش انگشت بگذارد و در کمترین زمان، قدم‌های بزرگی در بخش استعدادیابی بردارد.
تربیت و آموزش ورزشکاران اخلاق‌مدار و متعهد که با آموزه‌های دینی اخت گرفته‌اند، خدمت بزرگ دیگر بسیج به ورزش است و این مسئله وقتی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که در سطح ورزش کشورمان بیشتر از هر چیز به مدال‌آوری و جنبه‌های قهرمانی ورزش توجه می‌شود و کمتر برای تقویت جنبه‌های اخلاقی و تربیتی قهرمانان برنامه‌ای ریخته می‌شود. این ضعف، اما در بسیج با برنامه‌ها و آموزش‌های فرهنگی و مذهبی که برای ورزشکاران ترتیب داده می‌شود، پوشش داده شده است، امری که می‌تواند به تربیت ورزشکاران اخلاق‌مدار که علاوه بر توانایی بالا برای قهرمانی، در بعد اخلاقی هم می‌توانند الگو باشند، بینجامد.
حال با توجه به فعالیت‌های بزرگ بسیج که بخشی از آن برشمرده شد، امضای تفاهمنامه این نیروی مردمی با وزارت ورزش سبب می‌شود وزارت با استفاده از این تجربه و ظرفیت‌هایی که بسیج ایجاد کرده است، در راه رشد ورزش کشور که نشاط و سلامتی جامعه را بر عهده دارد، تنها نباشد و بسیج را در کنار خود ببیند و بتواند با دستی پرتر در جهت اعتلای ورزش کشورمان چه در میادین داخلی و چه در میادین بین‌المللی حرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار