کد خبر: 935963
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
شیوا نوروزی
ورزش میدان خوبی است برای نشان دادن توانایی‌ها، کشف استعدادها، استفاده بهینه از پتانسیل جوانان و ایجاد شادی‌های اجتماعی و ملی. در عرصه‌ای که این روز‌ها همه تلاش می‌کنند از آن به بهترین شکل بهره‌برداری کنند لزوم حضور فعال ورزشکاران نیرو‌های مسلح بیش از پیش احساس می‌شود.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب حضوری موفق و دائمی در ورزش داشته‌اند تا جایی که تیم‌های مختلف نظامی در رشته‌های مختلف نتایج خوبی کسب کرده‌اند. سپاه، بسیج و ارتش در حالی توجه به ورزش را در دستور کار دارند که استعداد‌های زیادی در بین نیروهایشان نهفته است و کشف و تزریق آن‌ها به تیم‌های باشگاهی کمک بزرگی به ورزش قهرمانی کشور خواهد بود. در این سال‌ها نیرو‌های مسلح هر یک با توجه به پتانسیل نیروهایشان و امکاناتی که در اختیار دارند تلاش کرده‌اند مسئولیت خود در قبال ورزش ایران را به‌خوبی انجام دهند. برگزاری المپیاد‌های ورزشی، تشکیل تیم‌های باشگاهی و حضور در لیگ‌های مختلف ورزشی ازجمله اقدامات آن‌ها در این زمینه بوده است. لزوم توجه و سرمایه‌گذاری نیرو‌های مسلح در بخش ورزش را می‌توان از چند وجه بررسی کرد.

در بین سربازان و نیرو‌های کادر ارگان‌های نظامی هستند افرادی که تبحر زیادی در رشته‌های ورزشی دارند. شناسایی و فعالیت آن‌ها زیر نظر تربیت بدنی ارگان‌های ذیربط زمینه را برای رشد و ترقی آن‌ها در ورزش مهیا می‌سازد. درخشش این ورزشکاران هم افتخاری است برای نیرو‌های مسلح و هم ورزش ایران. علاوه بر اینکه آمادگی جسمانی یکی از فاکتور‌های مهم نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود سرمایه‌گذاری این بخش در ورزش، تأثیر بسزایی در ترویج ورزش همگانی و همچنین کمک به ورزش قهرمانی دارد. در حال حاضر ورزشکاران و مربیان نظامی در سطح حرفه‌ای فعال هستند و به ورزش ایران خدمت می‌کنند. در حقیقت برنامه‌ریزی‌های نیرو‌های مسلح برای حضور هرچه پررنگ‌تر در ورزش کار فدراسیون‌ها و وزارت ورزش را در بحث استعدادیابی آسان‌تر کرده است.

تیم‌داری نیرو‌های مسلح در ورزش حرفه‌ای از جمله موضوعاتی است که نباید ساده از کنار آن گذشت. معمولاً ورزشکاران نظامی با توجه به اقتضای کاری خود حضور فعالی در رشته‌های رزمی دارند. رشته‌هایی نظیر جودو، کاراته، تکواندو و سایر رشته‌های رزمی همواره مورد توجه باشگاه‌های نظامی بوده و هست. حضور تیم‌های نظامی در رشته‌های مذکور مهر تأییدی است بر سرمایه‌گذاری نیرو‌های مسلح در رشته‌های رزمی. با در نظر گرفتن پتانسیل بالای ورزشکاران نظامی انتظار می‌رود نیرو‌های مسلح به سایر رشته‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند. به عنوان نمونه حضور تیم نیروی زمینی در لیگ برتر بسکتبال هیجان خاصی را به این رقابت‌ها تزریق کرده و قطعاً تداوم این حضور در رشته‌های دیگر هم به سود ورزش خواهد بود. هنوز خاطرمان هست که تیم پاس چه نقش سازنده‌ای در فوتبال ایران داشت و حتی آخرین قهرمانی فوتبال باشگاهی کشورمان در آسیا را نیز به دست آورد. از طرفی در موضوع خدمت سربازی ورزشکاران، تیم‌های نظامی همواره کمک حال ورزش ایران بوده‌اند. قهرمانان، ملی‌پوشان، مدال‌آوران و ورزشکاران حرفه‌ای این فرصت را دارند تا پس از انجام هماهنگی‌های لازم در مدت زمان خدمت نظام وظیفه با حضور در تیم‌های نظامی بدون وقفه به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهند و به شکل مستمر در عرصه قهرمانی فعال باشند. ثمرات ورزش برای جامعه، مردم و کشور آنقدر زیاد است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شویم. در این بین نیرو‌های مسلح نیز همانند سایر نهاد‌ها وظایفی را برعهده دارند که انجام هرچه بهتر آن‌ها به پویایی ورزش و آمادگی هرچه بیشتر نظامیان منجر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار