کد خبر: 935940
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت: نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج با حضور ۹۶ تیم از ۳۱ استان برگزار می‌شود.
جوان آنلاين: نشست خبری اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج صبح امروز -سه‌شنبه ۶ آذرماه- با حضور «مسلم معین» مسئول سازمان فضای مجازی بسیج و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.
بنا بر این گزارش، معین در این نشست طی سخنانی گفت: نظر به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فضای مجازی و لزوم حضور پرقدرت بسیجیان و افسران جوان جبهه انقلاب و همچنین گرامیداشت هفته بسیج، سازمان فضای مجازی بسیج، اولین گردهمایی ملی فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این گردهمایی بخش‌های مختلفی از قبیل: رویداد تولید محتوای دیجیتال، همایش علمی آموزشی فرماندهان شبکه مردمی سایبری انقلاب و نمایشگاه دستاورد‌های بسیج دارد ودر اولین دوره ۹۶ تیم از ۳۲ استان حضور خواهند داشت. همچنین تلاش ما این است که بتوانیم فعالان فضای مجازی عرصه انقلاب را شناسایی کرده و استعداد‌ها را کشف کنیم.
معین تأکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم هر از استعداد‌ها و پتانسیل هر فردی که بتواند یک ایده و طرح و محصول داشته باشد را استفاده کنیم و این استفاده در مباحث تخصصی‌تر برایمان از اهمیت بالاتری برخوردار است.
وی افزود: در رویداد رقابتی که از ساعت نه صبح روز هشتم آذر ماه آغاز شده و تا ساعت نه صبح روز دهم آذر ماه ادامه دارد، ۹۶ تیم از ۳۲ استان در سه رشته اپ، گیم و انیمیشن به صورت ۴۸ ساعته در سالن ورزشی «پنج آذر» با یکدیگر رقابت می‌کنند و سه تیم منتخب هیات داوران در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.
وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه همایش از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۱:۳۰ در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شده و شامل تقدیر از نه تیم برگزیده رویداد در سه رشته اپ، گیم و انیمیشن، تقدیر از فعالان برگزیده سال ۱۳۹۷ سازمان فضای مجازی بسیج، تقدیر از خانواده دوتن از شهدای گرانقدر انقلاب و همچنین سخنرانی دوتن از مسئولین بلندپایه کشوری و لشکری خواهد بود. در این مراسم میهمانان ویژه‌ای از مسئولان حوزه فضای مجازی و حوزه فرهنگی کشور حضور خواهند دشت. وی همچنین اظهارداشت: افتتاحیه رویداد با سخنرانی سردار غیب پرور فرماندهی محترم سازمان بسیج مستضعفین آغاز خواهد شد و ایشان موضوع اصلی رقابت تیم‌ها در تولید محتوا را اعلام خواهند کرد. در این رویداد از هر استان یک تیم تولید کننده اپ، یک تیم تولید کننده گیم و یک تیم انیمیشن ساز از فعالان فضای مجازی بسیج حضور خواهند داشت.

معین افزود: در روز دهم آذرماه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ و ۱۸ الی ۲۱:۳۰ در دو بخش مجزا اجتماع و گردهمایی اصلی رو خواهیم داشت. از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در خدمت یک هزار نفر از فعالان فضای مجازی بسیج از سراسر کشور خواهیم بود؛ همچنین محصولات و تولیدات مختلفی از قرارگاه فضای مجازی بسیج رونمایی خواهد شد.
مسلم معین در ادامه گفت: در بخش دوم (ساعت ۱۸ الی۲۱:۳۰) که اختتامیه همایش است، ما علاوه بر تجلیل از برگزیده‌های رویداد هشتم و نهم آذر، تجلیل از فعالان برتر بسیجی و جریان انقلاب که در طی یکسال گذشته در عرصه‌های مختلف فعالیت کردند را در ۱۴ حوزه خواهیم داشت. همچنین از چهره سال فضای مجازی نیز در این رویداد تجلیل خواهد شد. در حاشیه این همایش، نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های فضای مجازی بسیج هم بر پا خواهد بود. محل همایش نیز در سالن بصیرت لانه جاسوسی خواهد بود؛ و ۱۴ غرفه در ۱۴ حوزه مختلف به ارائه دستاورد‌های خود می‌پردازند.
رییس سازمان فضای مجازی افزود: بازی «تابستان سیاه» در این همایش رونمایی خواهد شد که این‌بازی اولین بازی با موضوع وقایع دهه شصت و ترور شخصیت‌های انقلابی همچون رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان انقلاب اسلامی است که توسط گروهک منافقین مورد ترور واقع شدند. این موضوعات به شکل ویژه‌ای در این‌بازی به تصویر کشیده شده است.
معین در ادامه گفت: سامانه آموزش مجازی بسیج در این‌همایش رونمایی خواهد شد که یک سامانه ویژه‌ای است که توسط بسیج طراحی شده است و قابلیت برگزاری کلاس‌های مجازی، دوره‌های تخصصی و ارتباطات مجازی با سراسر کشور را داراست و فعالان فضای مجازی میتوانند در این سامانه از محتوا‌های آموزشی بهره‌مند شوند. همچنین انجمن مدرسان فضای مجازی در این سامانه ساماندهی خواهد شد.
رییس سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه اظهار داشت: در حاشیه این رویداد از خانواده شهید طا‌ها اقدامی که در حادثه تروریستی اخیر اهواز به شهادت رسید و خانواده شهید محمدحسین حدادیان نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار