کد خبر: 935908
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان:تخت فولاد و وادی السلام از لحاظ وجود انسان های معنوی و علما قابل مقايسه با یکدیگر هستند، وادي السلام با تمام شهرت جهانی خود، تک بعدی است در حاليکه تخت فولاد به جز فقها، فلاسفه و علما مدفن بسیاری از هنرمندان، دانشمندان بزرگ، شعرا و موسيقي دانان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،قدرت الله نوروزی در آیین افتتاح اولین نمایشگاه تاریخ محلی ایران با موضوع معرفی تخت فولاد اصفهان در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران و به مناسبت روز اصفهان گفت: بسیاری از مردم، اصفهان را با میراث به جای مانده همچون میدان امام(ره)، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، چهلستون، پل‌های تاریخی مثل پل خواجو و سی و سه پل می‌شناسند، البته این میراث بسیار با اهمیت است به طوری که در هیچ کجای دنیا، میدانی مانند میدان امام(ره) وجود ندارد، اما مراکزی مانند تخت فولاد اصفهان نیز در اصفهان وجود دارد که دارای ویژگی های فرهنگی، عرفانی، معنوی و هنری زیادی است و ارزش میراثی و گردشگری دارد.
وی با بیان اینکه تخت فولاد و وادی السلام از لحاظ وجود انسان های معنوی و علما قابل مقايسه با یکدیگر هستند، تصریح کرد: وادي السلام با تمام شهرت جهانی خود، تک بعدی است در حاليکه تخت فولاد به جز فقها، فلاسفه و علما مدفن بسیاری از هنرمندان، دانشمندان بزرگ، شعرا و موسيقي دانان است.
شهردار اصفهان تخت فولاد را دارای نقشي هدايتگر و آگاهی بخش دانست و افزود: تخت فولاد مدفن 850 فقیه و مجتهد و 120 هنرمند است که در آن آرمیده اند. تخت فولاد تنها آرامگاه مردان هنرمند و علمای دين نيست بلکه زنانی بزرگ مانند بانو امین و بی بی مريم بختیاری در آن آرمیده اند که این زنان به بزرگی و عظمت اين مجموعه اضافه کرده اند.
وی با بیان اينکه تخت فولاد جایی است که انسان در آن معنای زندگی را می يابد، گفت: سالها از وجود این آرامستان می گذرد و یکی از جاهایی است که دانشجويان هنر برای درک هنر ايران به این مکان می آیند و طراحي های آن را بررسی می کنند و همین موضوعات است که تفاوت آن‌را با آرامستان های دیگر متفاوت می کند.
نوروزی اضافه کرد: تخت فولاد، اصفهان را شهری هنری و انسان دوست معرفی می کند و لازم است این مجموعه به عنوان یکی از مراکز توريست کشور در حوزه مذهبی، تاریخی و هنری مورد توجه قرار گیرد.
وی تخت فولاد را به عنوان قطب گردشگری مذهبی که باید رونق پیدا کند مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است فرودگاه و راه آهن اصفهان تقویت شود تا مسافرانی که از مسیر اصفهان به قصد زيارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) می گذرند، از تخت فولاد نیز ديدن کنند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک جهان شهر است و با این حجم از میراث و داشته ها می تواند تولید ثروت در کشور داشته باشد، افزود: آرمیدن 23 هزار  شهید و 220 سردار بزرگ دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای انقلاب در کنار تخت فولاد اهميت این مجموعه را بسیار بالاتر برده است.
وی تاکید کرد: برای رسیدن شهر اصفهان به جايگاه واقعی خود لازم است محله ها و اماکن تاریخی اصفهان مانند تخت فولاد را در پايتخت به نمایش گذاشت. با توجه به اینکه از بزرگترين نمایندگان هر علم و هنری در این مکان دفن شده اند تخت فولاد می تواند محل بازديد همه دانشجويان هنر و محل سر زدن به مزار و مدفن هنرمندان و موسيقي دانان باشد.
این نمایشگاه تا ١٤ آذر ٩٧ از ساعت ٨ الى ١٦ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برپا است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر