کد خبر: 935897
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
عاشق دلشكسته
بهروز به ترياك و حشيش شدم ،راه به جايي نداشتم چون با خواست خودم و بنا به مخالفت خانواده با او ازدواج كرده بودم در حقيقت جايي براي بازگشت نداشتم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، واقعیت های تلخی که هرروز اتفاق می افتد وما از کنار آن بی تفاوت عبورمی کنیم حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه پلیس یکی از این واقعیت های تلخ را به رشته تحریر دراورده ، ضمن اینکه تلنگری بر رفتار ما در زندگی روزمرمان می باشد، درسی نیز برای نسل جوان هم هست که در رفتار خود عاشق پیشگی را زود پیشه نکنند وزندگی خود را یک عمر به تباهی نکشند.
  آنقدر عاشق بهروز بودم كه وقتي با مخالفت خانواده ام روبرو شدم تهديد كردم كه خودم را مي كشم تا اينكه آنها رضايت دادند و ما با هم ازدواج كرديم اما...
17 سالم بود كه عاشق بهروز پسر همسايمان شدم او هم عاشق من بود ولي خانواده ام مخالفت شديدي با ازدواج ما داشتند اما من وقتي با مخالفت آنها روبرو شدم تهديدكردم كه خودكشي مي كنم! خلاصه اصرار هاي بهروز و تهديدهاي من باعث شد كه آنها رضايت بدهند و ما در يك جشن خانوادگي به عقد يكديگر هم در آمديم
هنوز زمان زيادي از عروسي ما نگذشته بود كه متوجه اعتياد بهروز به ترياك و حشيش شدم ،راه به جايي نداشتم چون با خواست خودم و بنا به مخالفت خانواده با او ازدواج كرده بودم در حقيقت جايي براي بازگشت نداشتم. خلاصه با همه مشكلات به زندگي ادامه دادم ،او علاوه بر اعتيادش بسيار بدهن، پرخاشگر و عصبي و بدبين بود.
حاصل ازدواج من و بهروز يك دختر بود ،كم كم با بزرگ تر شدن دخترمان و مشاهده رفتار ناسالم پدرش مانند اينكه روزها خواب بود شب ها بيداربود و تا صبح مشغول تماشاي تلويزيون و ماهواره و حتي به شخصيت هاي تلويزيوني هم فحش مي داد. من هم ديگر نمي توانستم كنترلي روي رفتارهايش داشته باشم.
يك سالي است كه دخترم براي تامين مخارج زندگيمان در يك شركت مشغول شده و همين كار هم زمینه معاشرت او با افراد ناباب را فراهم کرد حتي چند وقتي است دختري كه مشكل دارد را به منزل ما آورده و مي گويد جايي براي رفتن ندارد و با همديگر به پارتي مي روند.
هر روز با چند نفر مي چرخد و اكثر شب ها تا صبح بيدار است و سرش هم توي موبايلش است و روزها هم با آرايش تند و لباس هاي ناجور به خيابان مي رود. رفتارش خيلي زشت و ناپسند شده و  بر سر همين مسائل چندين بار با او  دعوايم شده است.
از طرفي ديگر چون او مخارج من و مواد پدرش را تامين مي كند نمي توانم چيز زيادي به او بگويم تازه اگر يك روز ترياك و حشيش همسرم دير بشود بشدت پرخاشگري مي كند، شيشه مي شكند و آبروريزي راه مي اندازد و اصلاً عين خيالش نيست كه دخترش چه كار مي كند و با چه كساني رفت و آمد دارد ولي من نگران دخترم و زندگي و آينده او هستم، از شما مي خواهم كه مرا راهنمايي كنيد.
تاثير خانواده بر بزهكاري فرزندان
"سید علیرضا هاشمی"كارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تحقیقات صورت گرفته حاكي از آن است كه نحوه عملكرد خانواده با مشكلات رفتاري فرزندان مرتبط بوده ، آشفتگي و تعارض خانوادگي و رفتار خصمانه والدين با نوجوانان موجب رشد خشم و رشد خشم موجب رفتار بزهكارانه نوجوانان مي شود. آشفتگي خانوادگي، ميزان همبستگي در خانواده، نگرش والدين و نحوه اعمال نظارت والدين بر نوجوانان به بزهكاري مرتبط است. يكي ازعوامل مرتبط با رفتار بزهكارانه ميزان احساس تعلق و وابستگي نوجوانان با والدين است.
وي افزود: همزمان با رشد كودك از ميزان تسلط والدين بر او كاسته مي شود و ميزان قدرت تسلط آن ها نقش خود را در پيشگيري از بزهكاري از دست مي دهد. و درعوض با افزايش ميزان تعلق و دلبستگي او به والدين از بروز رفتار بزهكارانه پيشگيري به عمل مي آيد . در صورتي كه والدين با نوجوانان خود رابطه بهتري داشته باشند همسالان آن ها اثر كمتري بر گرايش آن ها بر بزهكاري خواهند داشت.
كارشناس مركز مشاوره آرامش يكي از آثار شوم مصرف مواد مخدر را به هم ريختن بهداشت رواني جامعه در محدوده كوچك تر آن سيستم خانواده عنوان كرد و گفت: تحقيقات نشان مي دهد ريشه اكثر بزهكاري ها و رفتارهاي ضد اجتماعي كودكان و نوجوانان ازروابط نا مساعد، اختلافات و نابسماني ها و ناسازگاري هاي زناشويي يا آسيب هايي همچون اعتياد طلاق و آسيب هاي اخلاقي نشات مي گيرد و خانواده نقش اساسي را در بروز انحرافات اجتماعي ايفا مي كند.
آسيب هاي اجتماعي ، بيماري هاي مسري هستند
كارشناس ارشد مركز مشاوره آرامش عنوان داشت: آنچه در اين پرونده قابل تأمل است عواملي همچون نابساماني خانواده، اعتياد پدر و اختلات مرتبط با آن، عدم مهارت مادر در كنترل اوضاع و اعتماد به نفس پايين او، بي توجهي به احتياجات و نياز هاي فرزندان، نبود نظم و انضباط در خانواده، كمبود محبت و عشق و احترام بين والدين و فرزند، عيب جويي، سرزنش، داد و فرياد كردن، كتك زدن، بددهني و مشاجره كردن و از سويي عدم اقتدار والدين در كنترل رفتار فرزند خود موجب هدايت او  به سمت و سوي دوستان و معاشرت با افراد مشكل دار گرديده است.
وي افزود: دستيابي به خواسته ها و انتظارات عاطفي و مالي دختران با روش هاي اغراضي و به شيوه هاي بزهكارانه صورت پذيرفته و متاسفانه آنان بدون در نظر گرفتن پيامد هاي رفتارشان تنها براي رسيدن به آمال و آرزو هاي مالي از هرگونه رفتاري فروگذار ننمموده اند.
كارشناس مركز مشاوره آرامش با بيان اينكه آسيب هاي اجتماعي بيماري هايي هستند كه اگر درمان نشوند و از شيوع آنان جلوگيري نشود به ساير پيكره جامعه سرايت مي كنند گفت: در صورتي كه از چنين اعمالي پيشگيري نگردد با گذر زمان مشكلات فردي، خانوادگي و اجتماعي ايشان مزمن و غير قابل حل خواهد شد و متاسفانه با سرايت اين دست مشكلات به ساير هم سن و سالان نوجوان و جوان ديگر هم به مرحله آسيب هاي اجتماعي سقوط خوا هند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار